کد خبر: ۱۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
‌مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان بيان كرد: دانشگاه اصفهان از میان دانش آموختگان مقطع دکتری داخل یا خارج از کشور که علاقمند به گذراندن دوره‌های پسا دکتری هستند، برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸، پژوهشگر پسادکتری می‌پذیرد.
‌مهدی مؤمنی، با بیان اینکه پذیرش پژوهشگران پسادکتری دارای چند مرحله است، اظهار کرد: مرحله نخست استادانی که مایل به پذیرش پژوهشگران پسادکتری هستند، نام و موضوع تحقیق را به دفتر امور پژوهشی دانشگاه اعلام و موضوعات تحقیق بر روی سایت دانشگاه اصفهان قرار داده می‌شود. سپس محققان آزاد که بیش از دو سال از فراغت تحصیل آنان نمی‌گذرد و شاغل نبوده با مراجعه به سایت و انتخاب موضوع تحقیق، ثبت‌نام می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی اولیه، در مرحله دوم متقاضی با توجه به موضوع تحقیق، پیشنهاده را تهیه می‌کند. پیشنهاده در یک جلسه مصاحبه با حضور استاد راهنما و متقاضی بررسی و نتیجه این جلسه مصاحبه به دفتر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان منعکس خواهد شد تا با محقق طی انعقاد قرارداد یکساله شروع به همکاری شود.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان در ارتباط با تعداد پذیرش شوندگان دوره پسادکتری، گفت: دانشگاه اصفهان هر سال تعداد مشخصی را در قالب پسادکتری ثبت نام می‌کند. در سال ۹۶ تعداد ۹ محقق در قالب پسادکتری شروع به کار کرده‌اند که ارزیابی‌ها نشان داد اجرای چنین دوره‌ای پتانسیل موفقیت بالایی دارد.

مؤمنی اضافه کرد: سال ۹۷ تعداد ۴۲ نفر پذیرش شدند که تا شهریور سال جاری قرارداد تحقیق دارند و در سال ۹۸ ظرفیت پذیرش این دوره ۵۰ نفر اعلام شده است و متقاضیان از ۲۱ خرداد تا ۳۱ خرداد فرصت دارند، مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنند.

وی با اشاره به مدارک علمی لازم برای پژوهشگران، خاطرنشان کرد: پژوهشگران متقاضی دوره پسادکتری دانشگاه اصفهان باید فارغ التحصیل دانشگاه‌های برتر باشند و توانایی پژوهشی ایشان در قالب کارنامه پژوهشی ارائه شود.

مؤمنی تصریح کرد: پسادکتری قالب تحصیلی نیست، بلکه یک قرارداد پژوهشی است که بین یک پژوهشگر و دانشگاه بسته می‌شود و پژوهشگر تعهد می‌کند که نتایج تحقیق به صورت مقالات پژوهشی در مجلات معتبر و برتر بین‌المللی چاپ شود.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان با مراجعه به آدرس www.ui.ac.ir و مطالعه فراخوان پسادکتری می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. مهلت ثبت نام تا ۳۱ خردادماه ۹۸ است. هرگونه تمدید مهلت نیز بر روی این سایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: