کد خبر: ۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
بعدازظهر امروز و امشب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، سواحل خزر، شرق مازندران، گلستان، سمنان، شرق استان تهران، قزوین و برخی نقاط البرز و استان‌های واقع در شمال غرب، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش قلم، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌‌ ‌بعد از ظهر امروز و امشب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، سواحل خزر، شرق مازندران، گلستان، شمال سمنان، شرق استان تهران، قزوین و برخی نقاط استان‌های البرز و همچنین استان‌های واقع در شمال غرب کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر ‌در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه ناپایداری و بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی و غربی و شمال اردبیل خواهد بود که نسبت به پنج شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

در بعد از ظهر جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان شرایط برای افزایش ابر، رگبار و رعد و برق مهیا است؛
روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، اصفهان و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت امروز و فردا در خوزستان بوشهر و ایلام نیز حاکم است.

امروز نواحی غربی، مرکزی و شرقی خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است و بیشترین ارتفاع موج امشب در مرکز و شرق خلیج فارس تا ۳ متر خواهد بود ضمن آنکه شرق دریای عمان نیز امروز و فردا مواج‌ است.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می شود که این شرایط تا چهار روز آینده نیز حاکم است فردا در تهران بیشینه و کمینه دما ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

‌کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.

 

فردا اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

 

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا  26 خردادماه 309.9 ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 158.8 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ 95.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 220.9 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری‌ 40.3 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و هشتم سال زراعی متعلق به منطقه خدابنده در استان زنجان‌ به میزان 33.8 میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، اهواز در استان خوزستان به میزان 48.4 ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه قاملو در استان کردستان به میزان 7.1 درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: