کد خبر: ۱۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
فناوري نانو يكي از مهمترين فناوري‌ها در قرن 21 به حساب مي‌آيد و ثبت‌نام اولیه در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو که از تاریخ ۲۵ خردادماه آغاز شده بود، تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.
فناوری نانو یکی از مهمترین فناوری‌های قرن ۲۱ محسوب می‌شود که انقلابی در تمامی جوانب زندگی بشر ایجاد کرده است؛ به طوری که جامعه جهانی در پی گسترش این فناوری در ابعاد مختلف است. جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با جامعه جهانی از سال ۲٠٠۱ در جهت بهره‌برداری از قابلیت‌های فناوری نانو اقدام به تشکیل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کرده است.

از این رو علاوه بر تلاش در ترویج فناوری نانو در سطح عموم مردم، دانش‌آموزان، متخصصان و فناوران، لازم است جایگاه تک تک بازیگران عرصه این فناوری در کشور، از دانشگاه‌ها و مراکز علمی گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری نیز تعیین شود؛ از این رو از سال ۱۳۸۷ از سوی ستاد توسعه فناوری نانو نسبت به برگزاری جشنواره فناوری نانو اقدام شده است.

شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری‌های توسعه‌یافته نانو در صنایع موجود، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های نانو در بازارهای بین‌المللی، ارتقای دانش عمومی در حوزه فناوری نانو و تقدیر از برترین محصولات فناوری نانو از اهداف جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو به شمار می‌رود.

ثبت‌نام در دوازدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

در این جشنواره، نهادهای فعال در سه قالب "ترویجی" شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی، "مراکز علمی" شامل آزمایشگاه، دانشگاه و پژوهشگاه، پارک و مرکز رشد، شرکت‌های صنعتی، سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانو مواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی و "شرکت‌های مشاوره‌ای – خدماتی و "کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل" در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه از ۲۱ مهر ماه آغاز به فعالیت می‌کند و تا ۲۴ مهر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: