کد خبر: ۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
شهردار مشهد در جلسه شورای اداری شهرداری تاکید کرد:
شهردار مشهد به سیما و منظر شهر به عنوان یکی از پروژهای مهم سال 98 در یک طرح متمرکز تاکید کرد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در بدنه میانی شهرداری حلقه مفقود شده رضایت مردم وجود دارد، اظهار داشت: مدیران ارشد می دانند که بروکراسی اداری در راستای خدمت و رضایت مردم است و مبادا بخاطر کسب درآمد رضایت مردمی را فراموش کنید.
وی ضمن تشکر از برش منطقه ای، افزود: برش منطقه ای ابزاری برای معاونان و حوزه های ستادی با مناطق است و باید جدی گرفته شود و تمام اتفاقات به گونه ای رقم بخورد که برش منطقه ای در دستور کار باشد و با محوریت آن گفت و گو کنید.
کلائی با بیان اینکه کم تلاش نکردیم که سازمان ها در وضعیت فعلی خود بمانند، افزود: تغییراتی که وزارت کشور در سازمانها داشت باعث تضعیف شهرداری ها شد و کار ما را سخت می کرد؛ در این راستا ایستادگی حوزه برنامه ریزی و مدیران باعث شد که این اتفاق رخ ندهد.
وی ادامه داد: حوزه برنامه ریزی معتقد است که برش منطقه ای را نمی شود در سازمان ها ایجاد کرد اما می شود در حوزه راهبردها به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد. باید ساختار سازمان ها اصلاح و بازنگری شود و نوآوری در سازمان ها داشته باشیم.
شهردار مشهد تاکید ویژه ای بر حوزه املاک در مناطق داشت و گفت: همه مناطق موضوعات حوزه املاک را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.
کلائی در خصوص نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد خاطر نشان کرد: از نمایشگاه گل و گیاه امسال رضایت دارم چرا که نمایشگاه به صورت رایگان به روی مردم باز بود و سطح گسترده ای از خدمات ارائه شد و خوشحالی و احساس خوب مردم قابل مشاهده بود.
*12 هزار میلیارد تومان تامین مالی شهرداری از مهر 96 تاکنون
رضا خواجه نائینی، معاون مالی و اداری شهرداری مشهد اظهار داشت: از مهر ماه سال 96 تا آخر خردادماه امسال، 12 هزار میلیارد تومان در شهرداری مشهد تامین مالی شده است که رقم قابل توجه ای می باشد.
وی افزود: حسابرسی مناطق و سازمان های شهرداری به اتمام رسیده است و آمادگی داریم تا 12 تیر حسابرسی انجام شده را به شورا ارایه کنیم.
خواجه نائینی گفت: در پروژه های مشارکتی 2100 میلیارد تومان قرارداد بسته شده است و چند لایحه دیگر در شورای اسلامی شهر داریم.
وی خاطرنشان کرد: فراخوان های بزرگی مثل فراخوان نمایشگاه بین‌المللی، پارکینگ همت و وحدت برگزار شده است.
خواجه نائینی خبر داد: طی 10 روز آینده فروش 350 میلیارد تومان اوراق ثامن و 700 میلیارد تومان اوراق قطارشهری انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه درآمدهای نقدی سال گذشته در این تاریخ 370 میلیارد تومان بوده است و اکنون به 600 میلیارد تومان رسیده است، گفت: سامانه املاک را با ثبت 11 هزار رکورد به عنوان بانک کاملی در حوزه املاک خواهیم داشت.
خواجه نائینی تصریح کرد: در حوزه پشتیبانی 6 هزار نفر از بازنشستگان شهرداری به همراه همسران‌شان مشمول بیمه تکمیلی شده اند.

*اشتغال 3 هزار نفر در مشهد در بخش گل و گیاه
رییس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در این جلسه در خصوص هجدهمین نمایشگاه گل مشهد گفت: نمایشگاه بین‌المللی گل شهرداری مشهد در سطح کشور از لحاظ کمی و کیفی بزرگترین نمایشگاه گل کشور است.
احمدرضا سلامی افزود: تعداد بازدیدکنندگان تا تاریخ 26 خردادماه 150 هزارنفر بوده است که پیش بینی می شود تا پایان 27 خرداد به 180 هزار نفر برسید.
وی با بیان اینکه امسال 750 غرفه واگذار کردیم، گفت: شرکت کنندگان از استان های خراسان های رضوی، شمالی، جنوبی، تهران، مازندارن، همدان، گیلان، اصفهان و آذربایجان و 11 نمایندگی از 5 کشور که 7 نمایندگی از هلند و مابقی از اسپانیا، چین و ترکیه و ایتالیا شرکت داشتند.
سلامی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با رویکرد صرفه جویی در هزینه ها، طرحهای خشکی منظر و ترویج خرید و فرهنگ گل و گیاه در بین شهروندان با تخفیف 15 تا 25 درصدی را در نمایشگاه امسال داشته ایم.
وی یادآور شد: 3 هزار نفر در مشهد در بخش تولید گل و گیاه مشغول کار هستند و همین تعداد در واسطه ها فعالیت دارند وصدها نفر از زنان سرپرست خانوار در این بخش مشغول هستند.
سلامی گفت: پایگاه تخصصی ملی با موضوع مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری و رویکرد تصفیه خانه های محلی برگزار شده است و نشست تخصصی با حضور روسای جهاد کشاورزی و تولید کنندگان گل وگیاه استان در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد.

*شناسایی 259 نقطه مستعد آبگرفتگی در مشهد
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد از شناسایی 259 نقطه از شهر که مشکل آبگرفتگی دارند خبر داد که 189 نقطه دارای اولویت هستند.
خلیل الله کاظمی گفت: طبق بودجه در نظر گرفته اعتبار ما رفع 40 نقطه از نقاط دارای مشکل آبگرفتگی را پوشش می داد که با درخواست شهردار و تصویب شورای شهر 55 میلیارد تومان به اعتبارات افزوده شد.
وی افزود: در خصوص آسفالت معابر از چهارشنبه پروژه های مربوط به آسفالت را در سطح شهر آغاز خواهیم زد.
کاظمی خاطرنشان کرد: ادامه خط دو با تلاش همکاران آماده بهره برداری است و همزمان با آن عملیات خط 4 قطار شهری آغاز خواهد شد.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل شهری 300 اتوبوس در حال نوسازی و بهسازی است و 100 مینی بوس تا شهریورماه به ناوگان افزوده خواهد شد.

* کتابت احادیث رضوی در دهه کرامت
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از ویژه برنامه های شهرداری در دهه کرامت خبرداد.
مهدی زارعی در این جلسه اظهار کرد: در یک حرکت متفاوت، از کلانشهرهای جهان اسلام و فارسی زبان برای حضور در مشهد در دهه کرامت دعوت شده است.
وی افزود: اجتماع بیش از هزار نفر از پهلوانان و ورزشکاران باستانی کشور در عرصه میدان شهدا برای روزهای پایانی دهه کرامت نیز تدارک دیده شده است.
زارعی ادامه داد: کتابت احادیث رضوی با حضور خطاطان مشهدی، استانی، ملی و بین المللی در دهه کرامت صورت خواهد گرفت.
وی گفت: برگزاری گالری آثار 17 دوره جشنواره امام رضا علیه السلام را در دهه کرامت را نیز خواهیم داشت.
زارعی خاطر نشان کرد: در دهه کرامت کاروان دوچرخه‌سواری، مسیر نیشابور تا مشهد را رکاب می زنند و در مسیر حدیث سلسله‌الذهب برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کنند.
معاون شهردار به طرح جمعه های بازی بچه ها اشاره کرد وگفت: قرار است طرح جمعه های بازی بچه ها با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح مناطق 13 گانه مشهد با بازی های سنتی و بومی و جدید اجرا شود.
گفتنی است در ادامه جلسه شهرداران مناطق 13 گانه مشهد و روسای سازمان های شهرداری گزارشی از در خصوص پروژه های حوزه مربوطه خود ارائه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: