کد خبر: ۱۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علاقه‌مند به پذیرش استاد و دانشجوی خارجی برای توسعه هنرهای اسلامی هستیم، تاکید کرد: به منظور تبادل فرهنگی، می‌توان از این ظرفیت دانشگاه‌های هنر در سرتاسر کشور برای دعوت از دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان کشورهای اسلامی استفاده کرد.
به گزارش ایسنا، منصور غلامی در آئین افتتاحیه کنگره چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای دستی و صنایع دستی، اظهار کرد: ترویج هنر اسلامی سبب تعمیق نگاه، کسب معرفت و بینش اسلامی نسبت به جهان اطراف و اعتلای انسان و قرار گرفتن اندیشه‌های اسلامی در مسیر جهان اسلام می‌شود.

وی ادامه داد: هنر، تراوشات روحی و برون داد اعتلای فکری انسان در عالم حیات و مسئولیت خطیری است، هنرمندان باید تلاش کنند در کنار ارتزاق از هنر با استفاده از خلاقیت و توانمندی‌هایشان برای به کارگیری توانمندی‌های فنی، آشنایی با فناوری‌های مرتبط با این حوزه و خلق آثار جدید تلاش کنند.

وی هنر را معطوف به دو حوزه استفاده از صاحبان هنر و اندیشمندان هنری و آموزش و تعلیم و تربیت در این حوزه دانست و افزود: آموزش هنر نیز به شیوه استاد شاگردی بوده و نسل به نسل منتقل شده است، امروزه دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در تربیت نسل جدید داشته و دانشگاهی مثل دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تربیت نیروی انسانی و توسعه خلاقیت نقش دارد

غلامی در ادامه بر ضرورت توجه به مباحث اسلامی در هنر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن تبادلات فرهنگی تبادلات هنری را هم با کشورهای جهان اسلام ترویج دهیم و ارتباط بین نسل‌های دانش پژوه و هنردوستان را ترویج دهیم.

در ادامه این مراسم همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تمبر این رویداد رونمایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: