کد خبر: ۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
رییس شورای راهبردی انتخابات شورایاری ها گفت: پروسه انتخابات شورایاری ها رسماً آغاز شده و از اواخر خرداد ماه ثبت نام کاندیدا ها شروع و در تیر ماه نیز شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

به گزارش قلم، جلسه شورای راهبردی انتخابات شورایاری‌ها با حضور احمد مسجد جامعی رئیس این شورا، پیروز حناچی شهردار تهران، آرش حسینی میلانی، علی اعطا، سید محمود میر لوحی، افشین حبیب زاده، بهاره آروین از اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، معاون سیاسی فرمانداری تهران، جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دبیر اجرایی انتخابات، نماینده اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نماینده ثبت احوال استان تهران، نماینده بسیج و نماینده سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

احمد مسجد جامعی در این جلسه با بیان اینکه انتخابات شورایاری قطعاً در تیر ماه برگزار می‌شود، گفت: پروسه برگزاری انتخابات از قبل آغاز شده بود اما با این جلسه به طور رسمی شروع می‌شود.

مسجد جامعی در ادامه افزود: یکی از وظایف شهرداری کمک کردن به افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات است و از هم اکنون دستگاه‌های مسئول در این زمینه وظیفه دارند از طریق تابلوهای تبلیغاتی، روزنامه همشهری و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها این انتخابات را اطلاع رسانی کنند. البته در این راه نباید از هیچ فرد یا گروه خاصی حمایت شود و صرفاً مشارکت در انتخابات تبلیغ شود.

مسجد جامعی با اشاره به برگزاری الکترونیکی این انتخابات گفت: موفقیت این انتخابات برای ما مهم است لذا باید تدابیر لازم صورت گیرد که اگر در مناطقی سیستم الکترونیکی جواب ندهد روش‌های جایگزین پیش بینی شود. در برخی مناطق به دلیل بافت قومی رقابت فشرده است لذا دقت شمارش آرا باید از بیشترین حساسیت برخوردار باشد.

وی همچنین افزود: باید شرایطی فراهم شود تا اعضای نهادهای تخصصی نظیر نظام پزشکی و نظام مهندسی به عنوان کاندیدا در شورایاری‌ها فعالیت داشته باشند و زمینه این مشارکت افزایش یابد چرا که بسیاری از مسائل در محله اتفاق می‌افتد که با نظر تخصصی این افراد قابل حل خواهد بود. بحث مربوط به مدیریت پسماند و یا آلودگی محیط زیستی ناشی از وضعیت فاضلاب می‌تواند با نظرات تخصصی این افراد حل و فصل شود. ما نیاز به دوستانی داریم که تخصصی‌تر این کارها را ببینند.

مسجد جامعی افزود: ما می‌خواهیم گروه‌های مختلف اجتماعی در این انتخابات مشارکت داشته باشند و می‌توان از گروه‌هایی نظیر پزشکان و یا آموزش و پرورش برای معتمدین نیز بهره برد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: