کد خبر: ۱۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
در برنامه «هزار صدا» که به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار ‌می‌شود، محمدعلی بهمنی به عنوان کارشناس ترانه و شعر، در کنار خشایار اعتمادی، بهروز صفاریان و فرشاد حسامی‌، آثار و اجراهای خوانندگان جوان استان گلستان را نقد و بررسی کرده، نفرات برگزیده را معرفی خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، آرش نصیری، مدیر و بنیان‌گذار «هزار صدا» در این زمینه گفت: در طی شش سال برگزاری هزارصدا در تهران، استاد محمدعلی بهمنی چهار بار، بهروز صفاریان دوبار و خشایار اعتمادی و فرشاد حسامی هر کدام یک بار داور برنامه هزارصدا بوده‌اند و با روال برگزاری آن آشنا هستند و افتخار دادند در اولین برنامه ما در شهرستان‌ها همراه ما خواهند بود.

این برنامه برای انتخاب بهترین‌های موسیقی در استان گلستان است و بنابر آنچه پیش از این اعلام شد، خوانندگان در آن آثاری را که مالکیت آن با خودشان است، به صورت زنده و یا روی آهنگ‌های تنظیم شده استودیویی اجرا خواهد کرد. همچنین هر خواننده می‌تواند در کنار اجرای یک اثر از خودش، اثری از خوانندگان مطرح را هم به عنوان نمونه و برای مردم و کارشناسان اجرا کند.

همچنین رضا شیری، خواننده موسیقی پاپ، به عنوان خواننده مهمان در ابتدا و انتهای برنامه قطعاتی را برای علاقمندانش اجرا خواهد کرد.

یکی دیگر از بخش‌های این برنامه تجلیل از بزرگان موسیقی‌ست و در این بخش، یاد زنده‌یاد بابک بیات گرامی داشته خواهد شد و همچنین از یک عمر فعالیت هنری و آموزشی پیشکسوت موسیقی پاپ استان گلستان، نوازنده و مدرس نام آشنا، عطا یعقوبیان تقدیر خواهد شد.

برنامه‌های هزار صدا در شهرستان‌ها در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ برگزار خواهند شد و در آنها محدودیت زبانی وجود نخواهد داشت و خوانندگان می‌توانند آثار خود را به زبان فارسی یا هر زبان و گویش رایج در منطقه خودشان اجرا کنند. همچنین موسیقی اصیل محلی هر منطقه هم در بخش موسیقی اصیل ایرانی قرار خواهد داشت.

برنامه‌های هزار صدای استان گلستان نیز در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی پاپ برگزار خواهد شد که این اولین برنامه است و در بخش موسیقی پاپ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها هر ماه برگزار خواهند شد و در پایان سال، برنامه نهایی برای انتخاب بهترین خواننده و گروه سال برگزار می‌شود.

هزار صدا با حمایت معنوی اداره کل ارشاد اسلامی استان گلستان و مدیرکل آن دکتر عادله کشمیری برگزار می‌شود و همکار مجموعه هزار صدا در برگزاری این برنامه، مؤسسه فرهنگی هنری هنرخانه با مدیریت ملاحت میروکیلی و مدیریت اجرایی حسین رجاء است.

بنابر اعلام برگزارکنندگان، این برنامه مهمانان ویژه‌ای هم دارد که از آن جمله هنرمندان مطرح استان گلستان و تهیه‌کنندگان مطرح موسیقی خواهند بود و در روزهای آتی اعلام خواهد شد.
هزارصدای گلستان پیش از این قرار بود در اواخر خرداد برگزار شود که به علت کمبود زمان برای بررسی آثار رسیده، زمان آن تغییر کرد و برنامه ساعت ۱۷ روز پنج شنبه ۱۳ تیرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرگان آغاز خواهد شد.

هزارصدا اولین برنامه استعدادیابی موسیقی در کشور است که با هدف کشف و معرفی استعدادها و چهره‌های تازه موسیقی از سال ۱۳۹۲ توسط آرش نصیری روزنامه‌نگار موسیقی راه‌اندازی شد و هم اکنون، در هفتمین سال برگزاری، بخش ویژه شهرستان‌های آن هم راه‌اندازی شد و به جز گلستان، به زودی برنامه دیگر شهرستان‌ها هم اعلام خواهد شد. همچنین از هفته اول تیرماه، دوشنبه اول و پنج شنبه سوم هرماه هم، هزارصدای سنتی، پاپ و کودکان هم در فرهنگسرای ارسباران از سر گرفته خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: