کد خبر: ۱۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
افتتاحیه اولین رویداد ملی کارآفرینی، فناوری مراقبت و سالمندی با همکاری دانشگاه پیام نور و سازمان نظام پرستاری در سازمان مرکزی برگزار شد.
به گزارش ایسنا؛ دکتر کریمی معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور در افتتاحیه اولین رویداد ملی کارآفرینی، مراقبت و سالمندی ضمن تاکید بر ضرورت توجه بیشتر جامعه به سالمندی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در حوزه سالمندی برنامه‌ها و رویدادهای بزرگی برای سالمندان دیده‌اند ولی در جامعه ما قدم‌های با برنامه‌ای طراحی نشد و این رویداد ملی برای اولین بار است که در سطح کشور اتفاق می‌افتد. لذا همین حرکت برای شروع خوشایند و میمون است.

وی ادامه داد: در دنیا به دو حوزه کودک و سالمندی توجه ویژه‌ای می‌شود که در جامعه ما توجه چندانی به هیچ کدام از این دو حوزه نداشتیم ولی ما با برنامه‌ریزی و توافقات صورت گرفته نیز شاهد اتفاقاتی در حوزه کودک در آینده نزدیک خواهیم بود.

دکتر کریمی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و در واقع به علت اشتغال و درگیری‌های زندگی جدید کمتر به سالمندان توجه می‌شود. در نتیجه ما نیاز به برنامه‌های فناوری محور برای حمایت از این عزیزان را ضروری می‌دانیم.

وی همچنین درباره نقش دانشگاه پیام نور در حمایت از این رویداد گفت: مجموعه دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی و ظرفیت‌های آن، این فرصت را ایجاد کرده که ما بتوانیم از استعداد این دانشگاه برای رسیدن به اهداف این رویداد نهایت استفاده را ببریم.

معاون پژوهشی دانشگاه ادامه داد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی استثنایی است از این جهت که با فناوری‌های روز حرکت می‌کند. لذا دانشگاه از استارتاپ‌های برگزیده این رویداد حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است اولین رویداد ملی کارآفرینی؛ فناوری مراقبت و سالمندی در ۲۳ و ۲۴ خرداد با مشارکت سازمان نظام پرستاری ایران، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهور در سازمان مرکزی پیام نور برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: