کد خبر: ۱۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مجلسی‌ها در استقبال از اقدامات وزارت کار مطرح کردند:
تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص اقدامات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند: جوانگرایی و انتصاب مدیران جوان در سطح وزارتخانه تعاون و مجموعه های تابعه از اقدامات موثر این وزارتخانه بوده است.
به گزارش قلم، منصور مرادی، نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: بابت شفاف سازی هایی که انجام شد و افزایش حقوق کارگران و بحث معیشتی آنان، متشکریم و شفافیت باعث افزایش اعتماد مردم به وزارتخانه و مجموعه های وابسته آن می شود .
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: جوانگرایی و انتصاب مدیران جوان در سطح وزارتخانه و مجموعه های تابعه از اقدامات موثر این وزارتخانه بوده است.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت تعاون بیان داشت: با وجود اینکه شهرهای مرزی از جمله مریوان و سروآباد پتانسیل های خوبی دارند اما شرکت های شستا در این شهرها سرمایه گذاری نمی کند و این عدم سرمایه گذاری باعث شده است که درآمد پایدار در منطقه ایجاد نشود.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم توجه وزارت تعاون به شهرهای مرزی و بیمه کارگران این منطقه اظهار داشت: اهالی شهرهای مرزی به دلیل نبود کارخانه به شغل هایی چون تولید صنایع دستی یا کارگری ساختمان روی آورده اند که نمی توانند تحت پوشش بیمه باشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود که با توجه به مشکلات اشتغالزایی کارگران مناطق مرزی را تحت پوشش بیمه قرار دهد و سرمایه در گردش بیشتر را در بخش اشتغال روستایی استان های مرزی در نظر گرفته شود.
جلیل رحیمی جهان آبادی ، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخزر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه یکی از قویترین و بزرگترین وزراتخانه ها است و درواقع یک دولت در درون دولت است .
وی افزود: مدیریت این وزارتخانه تجربه بسیار بالایی نیاز دارد و مدیر این مجموعه باید شناخت کافی از وزارتخانه داشته باشد؛که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دوران ربیعی و هم در دوران شریعتمداری به خوبی اداره شده است .


عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: درمدتی که شریعتمداری مسئولیت این وزارتخانه را برعهده دارند، عملکرد قابل قبول، کارنامه خوب، درخشان و موفقی داشته اند و اعمال تغییرات و نظارتشان، قابل ستایش است .
این نماینده مجلس در رابطه با بحث جوانگرایی و انتقاداتی که عده ای به جوانگرایی مطرح می کنند، گفت: هرکاری در عرصه سیاسی انجام گیرد، با انتقاداتی همراه هست. با هر اقدامی منافع برخی افراد به خطر می افتد و نظر همه تامین نخواهد شد و انتصابات وزارت کار تا الان قابل دفاع و قابل قبول بوده است.ما باید معدل جمیع اقدامات یک وزیر را ملاک قرار دهیم .
وزارت تعاون با جوانگرایی تابو شکنی کرده است
سید هادی بهادری ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه در بحث شفافیت جلودار و پیش قدم شده است و با توجه به اینکه سازمان ها و شرکت های زیادی زیرنظر دارد، این اقدام باعث شفاف شدن مباحث مربوط به این مجموعه ها برای مردم می شود .


وی در رابطه با مبحث جوانگرایی در این وزارتخانه بیان داشت: به قدری حرکت جوانگرایی شریعتمداری، موج مثبتی ایجاد کرده که حتی باورش برای بعضی ها سخت است که چگونه وزیر یک تابو شکنی کرده و نیروهای جوان را در پست های حساس منصوب کرده است.می توان گفت به نوعی یک کادرسازی خوب برای آینده کشور انجام داده اند.این جوانان حتی اگر اشتباهی هم مرتکب شوند، قطعا هزینه ای برای کشور ایجاد نمی شود و فایده آن بیشتر است .
باید جلوی شرکت های زیان ده و حقوق های نجومی گرفته شود
بیت الله عبداللهی ، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شفاف سازی کار خوبی است و هر چه شفافیت در مباحثی همچون حقوق،مزایا و... بیشتر باشد، اتفاقات بهتری می افتد. شریعتمداری فساد زدایی کردند و این باعث شده خروجی بهتری داشته باشیم .


وی عنوان کرد:جوانگرایی نیز از اقدامات خوب است و نباید گفت چون یک فرد جوان منصوب شده است، پس حتما بد است؛ بلکه باید صبر کرد و پس از دیدن نتایج و عملکرد قضاوت کرد .
عبداللهی نیز خاطرنشان کرد:باید جلوی شرکت های زیان ده و حقوق های نجومی گرفته شود. انتصاب افراد علاقمند، دست پاک، متخصص و خدمتگزار و جلوگیری از باندبازی، می تواند یکی از راهکارهای خوب برای جلوگیری از زیان ها باشد .
محمد اسماعیل سعیدی ، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت حرکت خوب و ارزشمندی بود و این وزارتخانه پیش قدم شد و به صراحت آن را اعلام کرد .


وی افزود: یکی از موضوعاتی که بدخواهان نظام انجام می دهند؛ ارائه اطلاعات غلط است. ولی شفافیت که از لحظه انتصاب شریعتمداری رقم خورد، باعث شفافیت در همه موارد شد و این فضا بسیار مناسب و باعث استقبال مردم می شود .
سعیدی در رابطه با جوانگرایی نیز مطرح کرد: من معتقدم باید جوان گرایی به صورت جدی دنبال شود؛ همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است و طبیعی است عده ای مخالف جوانگرایی باشند،ولی جوانگرایی کار ارزنده ای است و باعث ایجاد تحول می شود .

منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: