کد خبر: ۱۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
دبیر سومین کنگره بین‌المللی التهاب در سیستم عصبی گفت: این کنگره با هدف تلفیق تجربیات بالینی و یافته‌های پایه در موضوع بیماری‌های مغز و اعصاب برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر محسن فروغی پور امروز در افتتاحیه کنگره که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزود: همچنین این مجمع علمی، استادان با تجربه علوم اعصاب و دانشجویان رده‌های مختلف این رشته‌ها را گرد هم آورده و فرصتی فراهم می‌کند که دانشجویان بتوانند از یافته‌ها و نتایج آخرین تحقیقات در زمینه درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مطلع شوند و بر تجربیات دانشی خود بیفزایند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژگی دیگر این کنگره را مشارکت دو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه مونستر آلمان ذکر کرد و گفت: این بدان معناست که ما زبان تفاهم را بلدیم و و زمینه‌هایی داریم که با همه مراکز دنیا تعامل علمی داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که دنیای آینده، دنیای مهربان‌تر، ایمن‌تر از بیماری‌ها و زیباتر از نظر فکری و اجتماعی باشد که همه ابنای بشر بتوانند در آن از مواهب زندگی اجتماعی بهره‌مند شوند.

فروعی پور با بیان اینکه شرایط محیطی و زندگی صنعتی، عامل مهمی در گسترش بیماری‌های مغز و اعصاب است، گفت: در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به یافته‌های بسیار خوبی دست یافته‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم محوریت و مرجعیت علمی این منطقه از دانش را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه کنیم.

دکتر فروغی پور در خصوص هدف کنگره گفت: این کنگره با هدف کشف دلایل التهاب در سیستم عصبی در بیماری‌های مختلف مغز و تبادل اطلاعات علمی استادان مغز و اعصاب در این زمینه برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص چرایی این التهاب فقط می‌دانیم که سیستم دفاعی بدن، در قبال برخی عوامل، واکنش التهابی نشان می‌دهد که این واکنش در همه بیماری‌های مغز و اعصاب روی می‌دهد و بیمار را دچار عوارض درد و تنش عصبی می‌کند.

وی گفت: در شهرهایی که فعالیت‌های صنعتی بیشتری دارند، میزان بیماری‌های مغز و اعصاب بیشتر دیده می‌شود و این نشان می‌دهد که زندگی صنعتی، یکی از عوامل ایجاد این بیماری‌ها است.

دکتر فروغی‌پور امواج را نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد این بیماری‌ها ارزیابی کرد و گفت: البته هنوز در این مورد تحقیقاتی که نتایج قطعی و روشن ارائه دهد، انجام نشده؛ اما دانشمندان حوزه علوم اعصاب، انواع این امواج شامل امواج موبایل، پارازیت‌ها و سایر تشعشعات موجی را یکی از متهمان ایجاد این بیماری‌ها می‌دانند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه داروها و درمان این بیماری‌ها تصریح کرد: داروهای ساخت ایران در این گروه از بیماری‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد و ما به عنوان پزشکان این رشته، هیچ کمبودی در زمینه دارو یا کیفیت داروها نداریم.

وی اضافه کرد: اگر نمره پزشکی به داروهای امریکایی ۱۰۰ باشد، داروهای ایرانی ۹۵ تا ۹۸ می‌گیرند و این فاصله کیفیتی آنقدر ناچیز است که از نظر پزشکان، قابل چشم‌پوشی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: