کد خبر: ۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
لحظه به لحظه با حوادث چهارشنبه آخر سال؛
اخبار لحظه به لحظه اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس درباره آخرین اتفاقات چهارشنبه آخر سال را در این گزارش می‌خوانید.

 همزمان با چهارشنبه آخر سال و برگزاری آتش بازی‌های خیابانی از ساعت ۱۵ بعد ازظهر، بسیج نیروهای انتظامی و درمانی آغاز شده است و امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی همچنان ادامه دارد.

پرتاب نارنجک جوان ۲۰ ساله را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه پرتاب یک نارنجک دستی از بیرون به داخل خانه باعث انفجار شد، گفت: بر اثر این حادثه یک جوان ۲۰ ساله مصدوم شد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در ساعت ۱۷:۱۱ دقیقه امروز انفجاری در یک منزل مسکونی در محله ۱۳ آبان، خیابان رضا زاده رخ داد که اکیپ‌های استقراری بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: این انفجار بر اثر پرتاب یک نارنجک دستی از خارج به داخل منزل رخ داد که این انفجار باعث شکستن شیشه‌های اتاق و آسیب دیدن یک جوان ۲۰ ساله شد.

ملکی ادامه داد: این حادثه آتش‌سوزی و تخریب در پی نداشت و جوان آسیب دیده به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.

۱۳ مصدوم تا ساعت ۱۸:۳۰

سخنگوی اورژانس تهران گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ سیزده نفر در تهران به علت حوادث مراسم چهارشنبه سوری مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

حسن عباسی  در گفتگو با مهر گفت: تا این لحظه ۱۳ نفر در شهر تهران از جمله ۱۲ مرد و یک زن به علت انفجار مواد محترقه و آسیب های ناشی از آن مجروح شده و توسط اورژانس به بیمارستان های مختلف تهران منتقل شده اند.

بیشتر آسیب دیده گان  از ناحیه چشم  دست و صورت دچار آسیب دیده گی شده اند .

بیشترین مصدومان در تهران و شیراز

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در از مجروحیت ۱۹ نفر تا ساعت ۱۸ امروز در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه به جز یک مورد که حال مجروح وخیم گزارش شده است حال بقیه مجروحان حوادث چهارشنبه آخر سال رضایت بخش است.

به گفته وی تهران و فارس بیشترین مجروحان این روز را به خود اختصاص داده اند. همچنین میانگین سنی مجروحان  کمتر از ۲۰ سال است.

افزایش شمار مجروحان به ۲۷ نفر

مجتبی خالدی گفت: تا ساعت ۱۷.۳۰، ۲۷ نفر به دلیل حوادث ناشی از ترقه بازیرو مواد منفجره در بیمارستان بستری شده اند. نخستین قربانی حادثه چهارشنبه آخر سال به دلیل ایست قلبی و در منطقه رباط کریم ثبت شد.

وی همچنین گفت: یک کودک ۱۲ ساله در مراغه دچار نقص عضو شده است.

۶۸ مورد حریق تا ساعت ۱۹ امروز در تهران گزارش شده است

به گزارش خبرنگارمهر ار مقر ستاد اتش نشانی پایتخت تا  ساعت ۱۹ امشب ۶۸ مورد حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری رخ داده که ۶ مورد آن مربوط به آتش نشانی منازل، ۶ مورد آتش سوزی درخت و فضای سبز، ۱۸ مورد آتش سوزی ضایعات، ۲۸ مورد آتش سوزی سطل زباله، ۴ مورد آتش سوزی وسیله نقلیه و ۶ مورد نیز حریق سایر اماکن بوده است.

پرتاب نارنجک به سوی ماشین‌های آتش نشانی

شامگاه امروز و با تاریک شدن هوا پرتاب نارجک دستی به سمت ماشین آتش نشانی باعث ایجاد خسارت به یکی از خودروهای این سازمان شد. در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد و تنها خودروی گشتی آتش نشانی  مشهد خسارت دید.

انفجار در ساختمان مسکونی/دو نوجوان مصدوم شدند

سید جلال ملکیگفت: ساعت ۱۹:۳۰ انفجار در یک ساختمان مسکونی چهارطبقه در شهر ری به آتش‌نشانی گزارش شد. بلافاصله نیروهای آتش نشانی برای اطفاء حریق و کمک رسانی به مجروحان احتمالی عازم محل شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد انفجار مواد محترقه در انباری روی پشت بام رخ داده است که بلافاصله آتش مهار شد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران براساس اعلام اهالی در این حادثه دو نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله مجروح و توسط ساکنان به بیمارستان منتقل شدند.

آمار آتش سوزی‌ها به ۱۰۷ مورد رسید

۱۰۷  اتش سوزی اتفاق افتاده ۱۱ مورد آن آتش‌سوزی منازل، ۱۷ مورد آتش‌سوزی درخت و فضای سبز، ۲۵ مورد آتش‌سوزی ضایعات، ۳۸ مورد آتش‌سوزی سطل زباله، ۶ مورد آتش‌‌سوزی وسیله نقلیه، ۹ مورد سایر اماکن و ۳ مورد نیز انفجار ترقه بوده است.

در جریان این حوادث ۸ نفر شامل ۵ مرد و ۳ زن دچار آسیب دیدگی شدند گه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

پرتاب نارنجک راننده را ناشنوا کرد

پرتاب یک نارنجک به داخل خودروی فردی که در حال رانندگی در جاده ساوه بود باعث ناشنوایی گوش و کم‌بینایی چشم سمت چپ این فرد شد.

این مصدوم توسط عابران به بیمارستان منتقل شد.

آخرین آمار مجروحان به نقل از سخنگوی اورژانس

مجتبی خالدی از مصدومیت ۴۵ نفر در اثر انفجارهای چهارشنبه آخر سال در کل کشور خبر داد و گفت: بیش‌تر موارد سوختگی در زمینه سوختگی دست‌ها، صورت، چشم، سر و گردن است.

وی افزود: تاکنون ۲۳ مورد استفاده از مواد محترقه و ۷ مورد استفاده از نارنجک دستی گزارش شده است.

پایتخت در آرامش /۱۹ مورد مجروحیت در تهران

 سردار حسین ساجدی نیا درحاشیه بازدید از قرارگاه امنیتی و انتظامی پلیس پایتخت ضمن رصد اقدامات انجام شده یگان های مستقر در شهر تهران بیان داشت: برابر گزارش های دریافتی و رصد دوربین های سطح شهر خوشبختانه تا کنون حادثه خاصی در سطح شهر تهران نداشتیم.

وی در ادامه گفت: براساس بررسی و اعلام نمایندگان نهادهای امدادی مانند اورژانس و آتش نشانی مستقر در قرار گاه تهران بزرگ تاکنون ۴۰ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۱۹ مصدوم مربوط به شهر تهران و مابقی مربوط به شهرستان های استان تهران بوده است.

به گفته وی با توجه به آمار موجود هرساله شاهد آسیب دیدگی کودکان ونوجوانان هستیم که بودن توجه به آسیب مواد محترقه سلامت خود و خانواده  را به خطر می اندازند. لازم است در این خصوص خانواده ها ضمن کنترل و نظارت فرزندان آنها را از خطرات مواد آتش زا آگاه کرده و از بازی با این مواد خطرزا بر حذر دارند. همچنین از جوانان و نوجوان  می خواهیم به صورت کوچه محوری آسایش و آرامش خود و شهروندان را حفظ کنند.

کشف ۵۰ نارنجک دست‌ساز در یک واحد مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشف بیش از ۵۰ نارنجک دست‌ساز از یک منزل مسکونی در شهرری خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین حوادث چهارشنبه آخر سال در تهران گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ امشب یک مورد حادثه انفجار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان را به محل حادثه واقع در شهرری خیابان بهشتی اعزام کرد.

وی با بیان این که محل حادثه یک ساختمان ۴ طبقه مسکونی بود که در پشت بام آن انباری به مساحت ۱۵ متر مربع قرار داشت، گفت: انفجار در این انبار رخ داده و شدت آن سبب تخریب بخش هایی از آن شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این که هنگام حضور آتش نشانان فرد مصدومی در محل حضور نداشت، گفت: اما برابر سخنان همسایه‌ها ظاهرا دو جوان در حال ساخت نارنجک دست‌ساز بودند که این انفجار رخ داده و آنان به بیمارستان انتقال داده شدند.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش نشانان برای ایمن سازی محل تصریح کرد: آتش نشانان حین ایمن سازی محل بیش از ۵۰ نارنجک دست ساز را که در انباری قرار داشت کشف کردند که اگر این نارنجک‌ها دچار انفجار می شد قطعا خسارات جانی و مالی فراوانی بر جا می گذاشت.

۲۶ مجروح تا ساعت ۲۱

تا ساعت ۲۱ امشب، امدادگران اورژانس تهران ۲۰ نفر از مجروحان حوادث چهارشنبه سوری را که عمدتا از ناحیه دست، چشم و صورت دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل کردند.

حسن عباسی سخنگوی اورژانس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین آمار مجروحان چهارشنبه آخر سال گفت: امدادگران همچنین پنج نفر را به صورت سرپایی در محل مداوا کرده و نیاز به انتقال این افراد به مراکز درمانی نبود.

به گفته سخنگوی اورژانس تهران متاسفانه یکی از مجروحان حوادث امشب مرد ۴۵ ساله ای اهل رباط کریم بود که حین انتقال به بیمارستان توسط اورژانس تهران جانش را از دست داد. البته تاکنون در شهر تهران هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

۱۳۷ حادثه در تهران بزرگ

به گزارش خبرنگار مهر از ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بر اساس اعلام آخرین آمار سازمان آتش نشانی تهران تعداد آتش سوزی ها و حوادث شب چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کلان شهر تهران تا ساعت ۲۰  به ۱۳۷ مورد رسید که بدون تلفات جانی بود.

شمار حوادثی که تا ساعت ۲۰ امشب به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران گزارش شد به ۱۳۴ مورد آتش سوزی و ۳ حادثه انفجار ناشی از ترقه بازی رسید که ۱۸ مورد آن آتش سوزی در منازل، ۲۶ مورد آتش سوزی فضای سبز، ۳۲ مورد آتش سوزی ضایعات، ۴۱ مورد آتش سوزی سطل زباله، ۱۱ مورد آتش سوزی وسیله نقلیه و نیز ۱۰ مورد سایر اماکن بوده است.

در جریان ۳ حادثه انفجار ترقه در ۳ نقطه از شهر تهران ۹ نفر شامل ۵ زن و ۴ مرد دچار آسیب دیدگی جسمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

۴۶ مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری تهران

دکتر رضا پایدار در حاشیه بازدید از بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری، به خبرنگاران گفت: تعداد مصدومان ناشی از حوادث سوختگی مراسم چهارشنبه‌ در تهران تاکنون ۴۶ مورد بوده است.

وی افزود: ۲۴ نفر به بیمارستان سوختگی شهدای یافت‌آباد مراجعه کرده و ۱۷ مورد سوختگی در بیمارستان فاطمه زهرا(س) گزارش شده است.

پایدار گفت: تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان سوختگی شهید مطهری نیز تاکنون ۵ مورد بوده و خوشبختانه تاکنون کسی در این زمینه جان خود را از دست نداده است.

هیچ حادثه فوتی در شهر تهران تاکنون گزارش نشده است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران از کاهش حوادث و تلفات چهارشنبه سوری در پایتخت خبر داد و گفت: امسال هیچ حادثه فوتی در شهر تهران تاکنون گزارش نشده است.

سعید شریف زاده در ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت در رابطه با آمار صدمات چهارشنبه سوری امسال گفت: از ساعت ۱۷ تا ۲۲ امروز ۲۴۰ مورد آتش سوزی به این سازمان اعلام شد که سال گذشته ۲۴۷ مورد آتش سوزی اتفاق افتاده بود و امسال آتش سوزی ها ۷ مورد کاهش داشته است.

وی افزود: پارسال در این مدت ۴ مورد انفجار به سازمان آتش نشانی اعلام شد که امسال یک مورد کاهش یافته است.

وی در رابطه با آمار تلفات و مجروحین نیز گفت: سال گذشته از ساعت ۱۷ تا ۲۲ سه شنبه پایان سال ۹ نفر در حوادث مصدوم و یک نفر کشته شد که امسال تعداد مصدومان به ۵ نفر کاهش یافت و خوشبختانه تا ساعت۲۲ فوتی نداشتیم.

شریف زاده گفت: این کاهش حوادث و تلفات حاصل همکاری خوب هموطنان است و نشان می دهد اصول ایمنی در مردم نهادینه شده است. برخلاف حوادث تلخ چهارشنبه سوری های قبل شاهد کاهش حوادث و تلفات بودیم که انفجارهای روزهای گذشته نشان داد مواد محترقه روی دست تولیدکنندگان مانده و مردم تمایلی به استفاده از مواد محترقه دست ساز ندارند.

به گفته وی؛ نمایندگان دستگاه های امدادی و پلیس در ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: