کد خبر: ۱۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
فرآیند تأیید و امضای نهایی دانشنامه‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی الکترونیکی شد و استعلام اصالت دانشنامه‌ها نیز از طریق الکترونیکی قابل بررسی است.
به گزارش ایسنا، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد، فرآیند تأیید و امضای نهایی دانشنامه‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی الکترونیکی شد و استعلام اصالت دانشنامه‌ها نیز از طریق الکترونیکی قابل بررسی است.

‌پیش از این دانشنامه‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی _ غیر انتفاعی و مؤسسات پژوهشی توسط رئیس مؤسسه و مدیرکل امور دانش آموختگان امضا می‌شد که در فرآیند جدید، کد کیو آر جایگزین امضای مدیرکل امور دانش آموختگان شده است.

در این روش، مدارک دانش آموختگان توسط دانشگاه‌ها در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگذاری شده و پس از بررسی نحوه ورود متقاضی به آموزش عالی و نمرات و سنوات تحصیلی، با اختصاص کد کیوآر، دانشنامه ارسالی تأیید می‌شود.

در رویه جدید با اسکن کد کیوآر انتهای دانشنامه توسط گوشی همراه، مشخصات منحصر به فرد هر فارغ التحصیل در سامانه سجاد قابل رؤیت است و در استعلام سازمان‌ها و ادارات نیز این روش برای ارزیابی اصالت مدرک تحصیلی استفاده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، با اقدام جدید نیازی به حضور نمایندگان دانشگاه‌ها مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیر انتفاعی و مؤسسات پژوهشی در سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌های منتخب استان نیست و علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش مصرف کاغذ، امکان جعل مدارک نیز به میزان زیادی کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: