کد خبر: ۱۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سی و چهارمین نشست ماهانۀ آیین آواز به بحث و بررسی «اخلاق در هنر آواز» اختصاص خواهد یافت.
این نشست از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۸ خرداد با حضور معصومه مهرعلی - مدرس آواز - در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

در توضیح این نشست آمده است:

بر طبق باورهای دیرینه در دیار ما، اخلاق و هنر همواره نسبتی مستقیم با یکدیگر داشته‌اند. استادان و هنرمندان برجستۀ ما نیز همواره بر رعایت و به کار بستن باورهای اخلاقی تأکید و اهتمام فراوانی ورزیده‌اند. از طرفی نیز هر قدر انتقال اخلاق و صفات نیکو و پسندیده از سوی نسل‌های پیشین به نسل جدید، مفید و ستوده است به همان میزان نیز انتقال صفات ناپسند نکوهیده و ناپسند برشمرده شده است.

چگونه می‌توان از فضای جامعه آواز و موسیقی ایرانی برخی صفات ناپسند را که متأسفانه همچنان رایج هم هست زدود و در تلطیف این فضا کوشید؟ چگونه می‌توان آراستگی به صفات پسندیدۀ اخلاقی را در این فضا ترویج کرد و عطر دوستی و مهر در آن پراکند؟ از همه این‌ها مهم‌تر اینکه چطور می‌شود به موازات انتقال رمز و راز و تکنیک هنر و چگونگی ارائه اثر هنری به هنرجویان به آن‌ها روش درست زیست و حضور در جامعه هنری و بعد هم فضایی به مراتب بزرگ‌تر از آن یعنی اجتماع - به معنای کلی - را آموخت؟ سر آخر اینکه چگونه می‌توان هنر را با اخلاق نیک انسانی به هم آمیخت و بهترین یادگارها را در هنر از خود به جا گذاشت؟

در این نشست، پس از ارائه مبحث فنی و تئوریک یادشده، اجراهایی هم برای آوازخوانان مختلف در نظر گرفته شده است.

نشست تخصصی آموزشی «آئین آواز» ارائه‌ای است از کانون موسیقی ارسباران و ورود علاقه‌مندان به این سلسله نشست‌ها آزاد و رایگان خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: