کد خبر: ۱۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
صدر اعظم نوری با بیان اینکه آمارها حاکی از تولید روزانه 9 هزار تن زباله در تهران هستند، گفت: در حوزه پسماند کارنامه قابل قبولی نداریم.
به گزارش قلم، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از نخستین پلت فرم مدیریت هوشمند پسماند شهری که امروز (دوشنبه بیستم خرداد ماه) برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد محیط زیستی به مسائل نحوه مدیریت شهری را متفاوت می‌کند، اظهار کرد: وقتی مدیران دانش محیط زیستی دارند، رویکردشان متفاوت می‌شود و به راحتی می‌توانند سیاست‌هایی که شورای شهر اتخاذ می‌کند را با نوآوری‌های خود عملیاتی کنند.

وی افزود: شرایط امروز موجب می‌شود که فناوری‌های نوین و انقلابی که در عرصه دیجیتال رخ داده است، در زندگی مردم اثرگذار باشند که این موضوع در سال‌های اخیر نقش خود را در تحولات بشری بیشتر نشان داده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به استفاده روز افزون از فناوری‌های دیجیتالی تصریح کرد: بشر امروز توانسته با استفاده از این امکانات خدمات مختلفی را ارائه دهد و آنچه که امروز ارائه شده یک فعالیت استارت آپی در حوزه پسماند است.

صدر اعظم نوری با اشاره به اینکه شهر تهران یکی از پر مصرف‌ترین شهر‌های دنیا است، گفت: میزان مصرفی که در تهران صورت می‌گیرد، از مقدار مصرف اروپا و آمریکا هم بالاتر است.

وی با تأکید بر اینکه ایران و به ویژه تهران جزء اماکن پر مصرف دنیا هستند، تصریح کرد: درست مصرف نکردن سبب به جا گذاشتن پسماند بسیار می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منابع در اختیار بشر محدود است، گفت: بسیاری از این منابع تجدیدناپذیر هستند و اگر رفتار ما در استفاده از منابع اصلاح نشود، دیگر منابعی نخواهیم داشت.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه باید نسبت به وضعیت مصرف و پسماند در شهر تهران بازنگری جدی صورت گیرد، تصریح کرد: تغییر رفتار می‌تواند موجب منطقی شدن میزان مصرف شود.

وی با بیان اینکه آمار تخمینی حاکی از تولید روزانه ۹ هزار تن زباله در تهران است، افزود: اگر چه این آمار تخمینی است، اما تولید ۸ هزار تن زباله در تهران قطعی است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این حجم از زباله نیازمند زمین و خاک بسیار وسیعی است و آلودگی آن را به همراه دارد، گفت: میزان شیرابه‌ای که از این حجم خارج می‌شود، آثار نامطلوب محیط زیستی را در پی خواهد داشت.

صدر اعظم نوری با بیان اینکه در حوزه پسماند کارنامه قابل دفاعی نداریم، تاکید کرد: بخش قابل توجهی از منابع ریالی صرف پسماند می‌شود و اگر درست مصرف کنیم به جای آن که پول شهر را دور ریز کنیم، آن را به توسعه مترو اختصاص می‌دهیم که این امر رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم این رفتار را تغییر دهیم، گفت: زمانی این طرح موفق خواهد بود که همه خانواده‌های منطقه تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: