کد خبر: ۱۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
رییس سازمان نظام مهندسی معدن از تدوین برنامه استراتژیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در سه محور صیانت از معادن و مواد معدنی ،‌هوشمند سازی ،‌تلاش برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد .
به گزارش قلم به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در نشست خبری افزود : اصلاح یا تدوین نظام نامه و شیوه هایی که همه افراد شاغل در بخش معدن باید مقید به انجام آن باشند و صیانت از مواد معدنی تجدید ناپذیر و نحوه برداشت از آن در بخش اول مد نظر است و در محور دوم نیز به منظور شفاف سازی همه فعالیتهای بخش معدن از مسیر هوشمند سازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه اعلام کرد : تا پایان سال ارجاع کارها ؛‌صدور پروانه ها و فعالیتهای مسوولین فنی به شکل صد درصد هوشمند ارایه خواهد شد .
اسماعیلی با اشاره به وجود 1800 هزارمیلیارد تومان نقدینگی در کشور افزود : این حجم نقدینگی به هر سو برود ویرانگر خواهد بود و اعتقاد دارم این سرمایه سرگردان در بخش های تولیدی جذب شود که معدن وصنایع معدنی یکی از مهمترین بخش هاست و بدین منظور در سازمان واحدی را برای جذب سرمایه ایجاد کردیم .
وی بر ارتقای جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن در مرکز و استانها تاکید کرد و گفت : بدین منظور جلساتی را در سطح وزرا برگزار کردیم و تفاهم نامه هایی هم منعقد شد که بعضا به قرارداد هم منجر شده است و تفاهم نامه ای با شستا و صندوق حمایت و ایمیدرو برای کارشناسی طرحها آموزش وجذب سرمایه گذار به امضا رساندیم .
اسماعیلی در ادامه از اصلاح آیین نامه داخلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد و افزود : مقرر شد سه کمیسیون فنی ، استانها و اداری و مالی را فعال کنیم .
وی همچنین از انجام اقداماتی در جهت تشکیل شورای انتظامی خبر داد و گفت : ضمن تقویت جایگاه هر یک از اعضای سازمان ، شورای انتظامی در استانها و سازمان فعال شد و این شورا با هر گونه تخلفی از هر کدام از اعضا برخورد می کند .
اسماعیلی با اشاره به قرارداد این سازمان با وزارت صمت به ارزش سه میلیارد تومان گفت : به منظور بازرسی پیوسته ازمعادن به خصوص معادن زغال سنگ کمیته سه جانبه ای مرکب از وزارت صمت ، وزارت تعاون کارو رفاع اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن تشکیل شد که به شکل پیوسته ایمنی کارگران را دنبال می کند .
رییس سازمان نظام مهندسی معدن همچنین نقشه راه معدن را دارای 72 بند ذکر کرد که سازمان نظام مهندسی معدن در 35 بند آن به عنوان همکار اصلی دیده شده است .
وی افزود : فعال سازی 500 معدن کوچک که یکی از بندهای مهم نقشه راه معدن است با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی صورت می گیرد .
اسماعیلی با تاکید بر اینکه دولت باید از تصدی گری فاصله بگیرد گفت : در زمینه واگذاری ها وزارت صمت مکلف است تکلیف تمام پهنه ها و محدوده های بخش اکتشاف و بهره برداری را ظرف یکسال تعیین کند و هر گونه مشکلی در محدوده ها را حل کند و در صورت نبود اهلیت بهره بردار با بزپس گیری و واگذاری از طریق مزایده اقدام کند .
وی در ادامه با تاکید بر تفویض اختیارات وزارت صمت به بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی معدن گفت : در بحث بازرسی ها و ایمنی معادن و .. سازمان میتواند با قبول برخی مسوولیتها کارها را به خوبی به پیش ببرد واز این به بعد امور مربوط به طرح های بهره برداری را سازمان نظام مهندسی معدن می تواند بر عهده بگیرد .
اسماعیلی در این نشست همچنین اعلام کرد که اصلاح قانون نظام مهندسی معدن در دستور کار است و افزود : طی تفاهمی با سازمان استناندارد خواسته ایم که استانداردهای این بخش را تعریف کنند و در سال 97 حداقل 10 استاندارد تعریف شده است .

به گفته وی در سال 97 بالغ بر 16 هزارو 164 مورد کار به اعضای سازمان ارجاع شده که بیشترین سهم به استان زنجان با 1840 مورد و کمترین به استان کهگیلویه و بویر احمد با 57 مورد بر می گردد.

وی همچنین در این نشست از برگزاری اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن طی 21 تا 23 خرداد ماه درمحمود آباد مازندران با حضوروزیر صنعت ، معدن و تجارت وتشکلهای مرتبط خبر داد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: