کد خبر: ۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
سخنگوی اورژانس تهران از آماده‌باش 160 اکیپ امدادی و درمانی در تهران از ساعت دو بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: خانواده‌ها توجه کنند که ترقه و نارنجک استاندارد وجود ندارد و همه این مواد غیراستاندارد هستند.
از آماده‌باش اورژانس تهران از ساعت دو بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: بر این اساس بالغ بر 160 اکیپ امدادی و درمانی در تهران مشغول خدمت‌رسانی به همشهریان تهرانی هستند.

وی با بیان اینکه این آماده‌باش‌ها تا پایان شب و تا پایان ازدحام و شلوغی‌ها ادامه دارد، در زمینه استقرار نیروهای اورژانس، افزود: در زمینه استقرار نیروها در صورت نیاز و در لحظه تصمیم‌گیری می‌کنیم. یعنی جاهایی که نیاز باشد، استقرار نیروها را قرار می‌دهیم. بنابراین اکنون استقرار نیرو نداریم، چرا که ممکن است خود آمبولانس‌ها منجر به ترافیک شوند.

عباسی با بیان اینکه بعد از تعیین مناطقی پر ازدحام در بعد از ظهر، درباره استقرار نیروها تصمیم‌گیری می‌کنیم، به خانواده‌ها توصیه کرد که امروز تا حد ممکن با فرزندانشان همراهی کنند؛ چرا که این همراهی باعث می‌شود فرزندان از رفتارهای پرخطر پرهیز کنند و رفتارشان تعدیل شود.

وی ادامه داد: بنابراین خانواده‌ها مراقبت کنند که بچه‌ها مواد منفجره مانند ترقه و .. را در جاهای خاصی مانند کمدها، ماشین‌ها و انباری‌ها پنهان نکنند و نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند.

ترقه استاندارد نداریم
عباسی تاکید کرد: خانواده‌ها توجه کنند که ترقه و نارنجک استاندارد وجود ندارد و همه این مواد غیراستاندارد هستند. حداقل آسیب‌ آنها این است که صدا تولید می‌کنند و این صدا منجر به ایجاد موج انفجار می‌شود. موج انفجار نیز می‌تواند خرده شیشه و خرده سنگ‌ها را تا شعاع زیادی پرتاپ کرده و ممکن است به صورت و چشم آسیب برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این صدای ترقه و نارنجک آسیب‌های جدی به مادران باردار و بیماران قلبی وارد می‌کند، گفت: البته نمی‌توان امروز مردم را مجاب به ماندن در خانه کرد، اما توصیه ما این است که والدین در منزل شرایطی را فراهم کنند که کودکان و فرزندان‌شان شاد باشند و به خروج از منزل نیاز پیدا نکنند. بنابراین در حیاط یا پارکینگ منزل شادی‌هایی را فراهم کنند و فیلم‌های سینمایی خوب را جایگزین کنند.

به گفته سخنگوی اورژانس تهران بیشترین آسیب‌های چهارشنبه سوری سال گذشته در ناحیه‌های دست، صورت، چشم بوده و حتی مواردی از شکستگی نیز دیده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: