کد خبر: ۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
تفاهم‎نامه همکاری میان «موزه ملی علوم و فناوری» و «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، با هدف نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های هویتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز ایجاد بسترهای مستمر و هم‌افزایی سازمانی در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی، علمی و آموزشی حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی طرفین به امضا رسید.
به گزارش ایسنا، در آیین امضای این تفاهم‌نامه، دو طرف ضمن برشمردن نقاط قوت مجموعه‎های خود، تشکیل کارگروهی برای اجرای مفاد تفاهم‎نامه همکاری را ضروری دانستند.

دکتر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه در سطح کشور، ۲۰ موزه دفاع مقدس وجود دارد که امسال تعداد ۶ موزه در هفته دفاع مقدس و ۶ موزه در دهه فجر به این تعداد افزوده خواهد شد، تصریح کرد: این موزه‎ها می‎توانند ظرفیتی برای همکاری با نمایشگاه‎های سیار موزه ملی علوم و فناوری باشند.

در ادامه دکتر جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری گفت: مجموعه ما جوان و خلاق است و می‎تواند در حوزه‎های مختلف از جمله به‌کارگیری روش‎های نوین در موزه‎داری همکاری کند.

مفاد این تفاهم‌نامه در سه بند «همکاری‎های اجتماعی و فرهنگی»، «همکاری‎های علمی- پژوهشی» و «همکاری‎ها در حوزه دریافت امکانات و اختیارات» توسط دکتر سیف‎الله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری و دکتر علی‎اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به امضا رسید.

از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری‎ می‌توان به همکاری مشترک در حوزه برگزاری و برپایی رویدادهای موزه‎ای، نمایشگاهی و همایش‎های سالانه ملی و بین‌المللی، تبادل دانش، تجربیات و مستندات طرفین با به اشتراک‎گذاری تجربیات و یافته‎های علمی و پژوهشی، انجام فعالیت‎های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در جهت تولید، حفظ، نگهداری، نمایش و اشاعه آثار موزه‎ای و میراث هویتی و فرهنگی، همکاری مشترک در طراحی فضاهای جدید مفهومی، پژوهش‎های علمی و تجهیزات مورد نیاز موزه‎ای و بازطراحی فضاهای موجود اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: