کد خبر: ۱۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به بروزرسانی فهرست «مجلات دارای اعتبار» و «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» کرد.
به گزارش ایسنا، در راستای کیفی‌سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و اهمیت آن در رتبه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح ملی و بین‌المللی، در پی ارائه فهرست «مجلات دارای اعتبار» و «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» در دی ماه ۱۳۹۷، پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به بروزرسانی این فهرست کرده که به ترتیب با کدهای ۹۸/۲ و ۹۸/۲۰ در وب سایت به نشانی http://rsh.rvp.iau.ir برای بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی ارائه شده است.

فهرست مجلات دارای اعتبار، حاصل هم‌اندیشی و همکاری با صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی هیأت ممیزه و متخصصانی از دانشگاه‌های دولتی و با در نظر گرفتن بخشنامه‌های مرتبط با دانشگاه است. این فهرست شامل چهار مجموعه با تفکیک موضوعی و جمعاً دارای ۲۰۹۰۴ عنوان مجله به شرح زیر است:

Arts & Humanities Citation Index

Social Sciences Citation Index

Science Citation Index Expanded

Emerging Sources Citation Index

در این زمینه با توجه به لزوم و اهمیت ارائه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجلات معتبر، جلسات کمیته تخصصی اعتبارسنجی نشریات علمی هر سه ماه یک بار تشکیل خواهد شد و نتایج حاصل از آن به اطلاع واحدهای دانشگاهی، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کلیه نویسندگان مقالات علمی خواهد رسید.

همواره جدیدترین نسخه فهرست مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته و این فهرست ملاک تشخیص خواهد بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، کلیه موارد موجود در اطلاعیه مورخ ۲۵ دی ماه سال قبل (بروزرسانی فهرست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر و معرفی فهرست مجلات دارای اعتبار) که به اطلاع تمام واحدهای دانشگاهی رسیده، به قوت خود باقی بوده و همچنان ملاک عمل خواهد بود. در صورت عدم توجه به فهرست مذکور، تمام مسئولیت بر عهده نویسنده خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: