کد خبر: ۱۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
ستاری در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما باید با اقتصاد نفتی و سنتی مبارزه کنیم، گفت: ما باید به بخش سنتی ثابت کنیم در هر جایی که استارتاپی تشکیل شود، حتماً بخش سنتی با شکست مواجه خواهد شد و راهی جز سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها ندارند.
به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، افزود: آنچه که در چهار سال اخیر باعث توسعه اکوسیستم استارتاپی در کشور شده است، همدلی میان نهادهای مختلف بوده و این همدلی موجب شده است تا این اتفاق در کشور رخ دهد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور در خصوص تخفیف ۵۰ درصدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان که در این نمایشگاه حضور می‌یابند، اظهار کرد: اینکه اعلام شد سالن استارتاپی در این نمایشگاه رخ می‌دهد نیز نشان‌دهنده همدلی‌هایی است که ایجاد شده و محیط اکوسیستم نوآوری را در کشور ایجاد کرده و این ارزشمندترین چیزی است که می‌تواند جامعه را به سمت نوآوری سوق دهد.

ستاری استفاده از اعتماد به نفس نیروی جوان را عاملی برای به حرکت درآوردن اقتصاد دانست و تاکید کرد: پول، ثروت خوبی است ولی باعث نوآوری، خوشبختی و اعتماد به نفس نمی‌شود و نمی‌توان با آن صاحب فناوری شد.

معاون علمی رئیس جمهور اضافه کرد: جامعه دانش‌بنیان این موضوع را می‌فهمد که با پول نمی‌توان به جایی رسید و اگر بخواهیم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم باید به نیروهای خلاق اعتماد کنیم.

ستاری با اشاره به بهبود ۵۵ پله‌ای جایگاه کشور در شاخص نوآوری، اظهار کرد: این عدد نشان می‌دهد که ما مسیر درستی را طی کرده‌ایم. ضمن آنکه ما توانسته‌ایم بیش از ۷۰ شتاب دهنده در سه سال اخیر توسط بخش خصوصی ایجاد کنیم و صندوق‌های خطر پذیر نیز که یک موضوع جدیدی است، برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در کشور شکل گرفته است.

ستاری با ابراز خرسندی از اینکه در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد و دولتی مراکز رشد نوآوری راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این اتفاق خوبی است که در اطراف دانشگاه‌ها نسل جدیدی از کارآفرینان در حال فعالیت هستند و اینها نتیجه فعالیت خودتان بوده و ما تنها هماهنگ کننده هستیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: معاونت علمی به عنوان بخش دولتی نباید وارد کسب و کارها شود، ولی باید سعی کنیم که اکوسیستم‌های نوآوری را در کشور راه‌اندازی کنیم.

معاون علمی رییس‌جمهور با ابراز امیدواری از اینکه سال جاری سالی باشد که همه فعالان اکوسیستم نوآوری در کنار هم فعالیت کنند، افزود: این اتحاد و اعتماد به نفس است که ما را به اهداف‌مان نزدیک می‌کند.

ستاری همچنین با تاکید بر اینکه ما باید با اقتصاد نفتی و سنتی مبارزه کنیم، گفت: این کار ساده‌ای نیست. چرا که باید به بخش‌های سنتی اثبات کنیم که هر جا که استارتاپی باشد حتماً در مقابل آنها شکست می‌خورد و باید بیاموزند که بخش‌های سنتی بر روی استارتاپ‌ها و نیروهای جوان خلاق سرمایه‌گذاری کنند؛ چرا که دیگر نمی‌توان با روش‌های قدیمی فعالیت کرد.

معاون علمی رییس‌جمهور تاکید کرد: ما باید به بخش سنتی ثابت کنیم که هیچ راهی جز سرمایه‌گذاری بر روی جوانان ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه بخش‌های استارتاپی بازارهای بین‌المللی و داخلی را در اختیار دارند، تاکید کرد: معاونت علمی نیز حامی فعالیت‌های دانشگاهیان خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: