کد خبر: ۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
پیک مصرف برق کشور روز گذشته برای نخستین بار پیش از شروع فصل تابستان از کانال ۴۰ هزار مگاوات عبور کرد و به حدود ۵۳ هزار مگاوات رسید.
به‌گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در هجدهمین روز خرداد امسال وارد کانال ۵۰ هزار مگاوات شد.
 
ظهر روز گذشته پیک مصرف در ساعت ۱۳:۴۲ دقیقه به حدود ۵۲ هزار و ۷۳۷ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف روز جمعه بیش از پنج هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.
 
روز گذشته کل مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۶۳۸ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۳۳۲ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۰۶ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و ۹۳۰ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۶۱۳ مگاوات رسیده بود.
 
توان قابل تأمین امسال حدود ۵۹ هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به ۶۲ هزار مگاوات نیز خواهد رسید که صنعت برق درصدد است با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مردم بتواند با همان توان قابل تامین، پیک امسال را بدون خاموشی سپری کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: