کد خبر: ۱۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
تا چند سال پیش کسی فکر نمی‌کرد تلفن‌های هوشمند و اپ‌های مربوط به آن تا این اندازه مشکل‌گشا و کاربردی باشند. زمانی ویرایش فیلم‌ها نیاز به صرف زمان زیاد و آموزش برنامه‌های مختلف رایانه‌ای داشت اما امروز فقط با داشتن گوشی همراه می‌توانید فیلم‌هایتان را خیلی راحت ویرایش کنید. فقط کافی است اپلیکیشن مناسب را انتخاب و دانلود کنید.
1. Adobe Premiere Clip
برای تدوینگر‌هایی که به کار با پریمیر پرو و افتر افکتس عادت کرده‌اند، Premiere Clip بهترین گزينه ويرايش فيلم در تلفن‌همراه است، زيرا می‌توان ویرایش‌ ویدئو را روی تلفن‌همراه شروع كرد و ادامه آن را در دسکتاپ رایانه انجام داد. علاوه بر آن، ساخت و ویرایش کلیپ به‌صورت دستی نيز امکان‌پذیر است و می‌توان از موزیک‌های دلخواه خود برای پس‌زمینه‌ ویدئوها استفاده کرد. هرچند این نکته را نيز باید در نظر گرفت که اين برنامه، برای ویرایش‌های پایه‌ای ویدئو مناسب نیست و امکانات محدودی دارد.
2. PowerDirector
این اپلیکیشن یک استودیوی طراحی و ویرایش فیلم کامل است و کیفیتی فراتر از HD در اختیار کاربر می‌گذارد. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان فیلم‌های 4k گرفته‌شده با جدیدترین دوربین‌ها را با آن ویرایش کرد. امکان استفاده از ده‌ها افکت مختلف و دانلود بیش از سه هزار افکت به‌صورت رایگان، اضافه کردن عکس و آهنگ به فیلم، اشتراک‌گذاری فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف و پشتیبانی بسياري از فرمت‌های صوتی، تصویری و ویدئویی از امكانات اين برنامه كاربردي است.
3. KineMaster
ویرایش ویدئوها در این اپليكيشن لایه‌ای انجام می‌شود و این به آن معنی است که مانند برنامه‌های ویرایش رایانه، باید المان‌های مدنظر را در یک تایم‌لاین کنار هم قرارداد. این تایم‌لاین طوری طراحی‌شده است که برای تسلط آن نیازی به ماوس و صفحه کلید نیست و همین امر سبب شده این اپلیکیشن برای ساخت کلیپ‌های ترکیبی گزینه‌ بسیار ایده‌آلی باشد. افکت‌های ویدئویی، انیمیشن‌های متنوع تعویض صفحه، فیلترهای صدا، کروما کی (تکنیک پرده سبز‌هالیوود) و تنظیمات کامل برای رنگ، صدا و کادر ویدئوها از دیگر خصوصیات خوب اين برنامه است. اگر به امکانات بیشتری احتیاج داشتید، از نسخه دسکتاپ هم می‌توانید استفاده کنید.
4. Video Collage
از سوی اين اپ به‌آسانی می‌توان فیلم را ضبط و سپس با استفاده از افکت‌های موجود، آن را ویرایش كرد. قابلیت افزودن صدا به تصویر ضبط‌شده و انتخاب عکس از آلبوم و اضافه کردن آن به تصاویر نیز وجود دارد. با استفاده از ابزار تغییر کنتراست و نور زمینه نيز می‌توان فضای جذاب‌تری را برای فیلم‌ها خلق کرد. اگر به دنبال برنامه‌اي با محیط كاربري ساده‌اید تا تصاويرو فيلم‌هايتان را به آساني ويرايش كنيد ویدئوکلاژ می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.
5. Enlight Videoleap
در این اپلیکیشن هر ویرایشی که انجام می‌دهید، در قالب یک‌لایه جدید و به شکل تایم لاین روی صفحه ظاهر می‌شود. به‌ این‌ترتیب می‌توان روی صدم ثانیه‌های ویدئوها تسلط داشت. فیلترهای رنگی، افزودن موزیک، تنظیمات پایه‌ای کامل و البته شبیه‌سازی تکنیک پرده سبز‌هالیوود برای تعویض پس‌زمینه تصاویر از امکانات این اپلیکیشن هستند.
6. Splice
برش فیلم، ساخت اسلاید شو از تصاویر، امکان افزودن متن به تصاویر، افزودن موسیقی به فیلم‌ها، ضبط صدا به‌صورت جداگانه و قرار دادن آن روی فیلم‌های مختلف (ساخت دابسمش‌های جذاب)، ویرایش فیلم باکیفیت p1080، محیط کاربری ساده و کاربرپسند، تعیین سرعت برای ویدئو (ساخت فیلم اسلوموشن یا سریع)، امکاناتی است که اين اپليكيشن در اختيارتان قرار مي دهد.
7. Magisto
این اپلیکیشن جالب و کاربردی كه برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس تولید و طراحی ‌شده است به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ادیتورهای فیلم و ویدئو شناخته می‌شود. از سوی این برنامه می‌توان افکت‌های بسیار زیبا روی فیلم‌های خود قرارداد و به‌سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ویدئوهایتان را ویرایش کرد و از آن لذت برد. محيط كاربري آسان اين برنامه سبب شده است افراد مبتدي نيز مانند یک تدوینگر حرفه‌ای با تصاویرشان ویدئوهایی حیرت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای را خلق كنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
8. Cute Cut
اگر شما نيز علاقه‌مند به ويرايش فيلم مانند يك حرفه‌اي هستيد اين اپليكيشن يكي از گزينه‌هاي مناسب براي انتخاب شماست. مهم‌ترین ویژگی کیوت‌کات این است که می‌توان فیلم‌های با حجم بالا (تا چهار گیگ) را نيز در این برنامه بدون هیچ تغییری در کیفیت، ویرایش کرد. با این اپلیکیشن می‌توان ویدئو کلیپ با عکس ساخت و روی آن موسیقی قرارداد. کیوت کات از فیلم‌های باکیفیت (HD16:9) و SD4:3) (پشتیبانی می‌کند. در بخش‌های مختلف این اپ، امکان ویرایش، افزودن افکت‌ها و کار با ویژگی‌های اپ به شما آموزش داده می‌شود. ناگفته نماند محیط کاربری این برنامه تا حدودی حرفه‌ای است و به همین دلیل شاید برای تازه‌واردها عادت کردن به فضای این برنامه آسان نباشد، بنابراین برای یادگیری و استفاده‌ درست از این برنامه باید زمان بیشتری را صرف کنید.
9. Videorama Video Editor
یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن آن است که در ابتدای کار می‌توان یکی از سه حالت ویدئوی عمودی، افقی و مربع را انتخاب و سپس کار ویرایش را شروع کرد. دانلود رایگان فیلم و ویدئو از Pixabay به‌صورت مستقیم، افکت‌های ویدئویی، آهنگ‌ها و افکت‌های صوتی مختلف از امکانات این برنامه جالب و كاربردي است. خروجی ویدئوها در نسخه رایگان باکیفیت p720 امکان‌پذیر است و چنانچه تمایل به خروجی‌های باکیفیت بالاترید باید حتما از نسخه پولی استفاده کنید.
10. VivaVideo
VivaVideo امکان آسان ویرایش و ادیت ویدئو را برای کاربر فراهم می‌کند. به كمك اين اپليكيشن می‌توان فیلم را ضبط و عکس‌ها را به‌صورت ویدئو درآورد یا موزیک ویدئوی دلخواه توليد كرد. کافی است فایل موردنظرتان را انتخاب، سپس افکت‌ها و استیکرهای موردنیاز را به آن اضافه كنيد. فقط توجه داشته باشيد كه مدت‌زمان لازم برای هر مورد را در نظر بگيريد. اگرچه نسخه رایگان برنامه در مقایسه با نسخه پولی آن، از قابلیت‌های محدودتری برخوردار است اما دارای قابلیت‌های جالب و کاربردی است.
11. VideoShowLite
اين برنامه از محيطي ساده تشكيل شده است و ابزارهاي كاربردي براي ويرايش فيلم دارد كه از سوی آن به‌راحتی می‌توان فایل‌های ویدئویی و تصاویر را باهم میکس كرد، موسیقی دلخواه روی تصاوير قرارداد و از فونت‌های مختلف برای نوشت متن‌ روی عكس استفاده کرد. جلوه‌های آماده صوتی و گیف نیز وجود دارد که درصورت نياز مي‌توان از آن‌ها استفاده كرد.
12. VideoShop
Trim کردن ویدئو، تنظیم روشنایی، رنگ، افزودن فیلتر و افکت برای هر ویدئو، اضافه کردن تصویر و نوشته از قابلیت‌های این اپلیکیشن است که در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار دارد. چنانچه تمایل به استفاده از امکانات و قابلیت‌های بیشترید باید نسخه پولی برنامه را خريداري كنيد
معرفي وب‌سایت:
www.noisli.com
کار کردن مداوم با لپ‌تاپ، گوشی و تبلت می‌تواند باعث شود از طبیعت زیادی دور بمانیم. انتقادي كه هميشه درباره‌ كار كردن با گجت‌ها و ارتباط با دنياي مجازي مطرح مي‌شود و تقريبا درست است. اگر شما هم علاقه‌مند به صداهای طبیعی هستید کافی است این سایت را بازکنید و روی یکی از آیکون‌های آن کلیک کنید و به صداهای طبیعی مانند باد، باران، جنگل، چشمه و... گوش دهید. حتی می‌توان این صداها را به سلیقه خود باهم ترکیب کرد.
letsenhance.io
این سایت جذاب ابزاری رایگان و جذاب برای بهبود دادن کیفیت عکس‌هایی است که رزولوشن کمی دارند و از سوی آن می‌توان به‌صورت خودکار نویزهای مزاحم عکس را برطرف کرد و تصاویررا بدون افت کیفیت بزرگ کرد. البته برای دیدن نتیجه نهایی باید در این سایت ثبت‌نام کرد. پس از ثبت‌نام چندین نسخه‌ بهبود داده‌شده از عکس برایتان به نمایش درمی‌آید و می‌توان به‌دلخواه آن را انتخاب کرد.
downforeveryoneorjustme.com
تابه‌حال شده به سایتی سر بزنید و آن سایت در دسترس نباشد و شما شک کنید که شاید مشکل از سیستم یا اینترنت شما باشد یا این‌که آیا مشکل از سرور و خود سایت است و این قضیه ربطی به شما ندارد؟ اگر این اتفاق برایتان رخ‌داده است و می‌خواهید جواب این سوال‌ها را پیدا کنید، کافی است به این سایت بروید و نشانی اینترنتی موردنظرتان را تایپ کنید تا متوجه شوید تا مشکل از مرورگر، اینترنت یا سیستم شماست یا نه!
studio.code.org
یکی از ارزشمندترین بخش‌های دنیای فناوری، یادگیری نوشتن کد‌های برنامه‌نویسی و دانستن تک‌تک کد‌هایی است که توانسته‌اند به شکل نرم‌افزاری برنامه‌ها و بازی‌هایی را که با آن‌ها درگیریم، به نمایش درآورند. پس از ورود به این سایت می‌توان بخش‌های مخصوص آموزگاران، دانش‌آموزان یا ساعتی با کد را انتخاب کرد و آموزش‌های لازم را دید. امکان جست‌وجو به زبان فارسی نیز وجود دارد کافی است در قسمت پایین زبان در حال نمایش را روی «فارسی» قرار دهید. برای شروع یادگیری نیز می‌توان با کلیک روی گزینه «یادگیری را شروع کنید» دوره موردنظرتان را انتخاب و در بخش دلخواه یادگیری را شروع کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: