کد خبر: ۱۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
جنگجویان چینی دنیای پس از مرگ چه کسانی بودند؟ هشتمین پدیده عجیب دنیا به‌طور تصادفی کشف شد. در سال ۱۹۷۴ میلادی گروهی از کشاورزان در منطقه شیان(Xian) چین مشغول حفر زمین بودند که به‌طور اتفاقی گودالی حاوی هزاران مجسمه سرباز به اندازه انسان‌های واقعی کشف کردند. ارتش تراکوتا بخشی از یک مقبره عظیم است که برای همراهی نخستین امپراتور جهان در جهان پس از مرگ ساخته شد. بیش از 2000 سال قبل، امپراتور چین(Qin) شی‌هوانگ هفت ایالت در حال جنگ را متحد کرد و کشوری به نام چین را به وجود آورد. نام این امپراتور روی قلمرو او نیز گذاشته شد.
صلح به وجود آمده در این هفت ایالت به آن معنا بود که دیگر نیازی به ارتش عظیم او نیست. بنابراین چین سربازان را به کار ساختن مقبره عظیم خود واداشت.
امپراتور هم مانند بقیه مردم چین در آن زمان به زندگی پس از مرگ توجه زیادی داشت. او معتقد بود جهان دیگر انعکاسی از همین جهان است و به همین دلیل دستور داد ارتشی از سربازان سفالی در اندازه واقعی ساخته شود تا به او کمک کنند همچنان به حکومتش ادامه دهد. برای این منظور گودال‌هایی حفر شدند و برای هر مجسمه سرباز پایه‌ای مخصوص ساخته شد. همچنین هریک از اعضای بدن مجسمه‌ها به‌طور جداگانه ساخته و پخته و درنهایت به یکدیگر متصل شد. هر مجسمه پس از تکمیل دوباره در کوره با هزار درجه سانتی‌گراد پخته می‌شد تا ساختار نهایی کاملا سخت شود.
این روش‌های پیشرفته راز ماندگاری ارتش تراکوتا تا به امروز هستند.
جنگجویان رنگ‌آمیزی شده
هزاران سرباز سفالی از مقبره نخستین امپراتور چین در ۲۲۰ پیش از میلاد محافظت می‌کنند.
 ساخت یک ارتش
1. جمع‌آوری گل
هنگامی‌که گودال‌ها حفر شدند، گل از مناطق اطراف جمع‌آوری شد و برای ساخت پایه‌هایی به کار رفت. بعدها سربازان روی این پایه‌های سفالی نصب شدند.
گودال ۱: در این گودال یک ژنرال ارتش و بیش از شش هزار مجسمه در وضعیت جنگی قرار دارند. میان سه گودال حفر شده در این منطقه، این مورد از همه بزرگ‌تر است.
2. ساخت هر قسمت
بازو، قفسه سینه، پا، دستان و سر مجسمه‌ها با استفاده از انواع مختلفی از قالب‌ها ساخته شده است.
3. سرهم‌بندی
بخش‌های مختلف در کوره پخته و ترکیب می‌شوند تا یک سرباز سفالی ساخته شود. هر یک از ویژگی‌های صورت سربازان در مرحله بعد افزوده شد.
4. پختن گل
پس از ترکیب بخش‌های مختلف، کل مجسمه دوباره پخته و سخت شد.
آیا می‌دانستید؟ امپراتور چین دستور ساخت سازه‌های بسیار عظیمی را صادر کرد از جمله شکل اولیه دیوار چین
مقبره: قبر نخستین امپراتور چین زیر یک تپه و در فاصله 5/1کیلومتری از گودال‌های ارتش تراکوتا قرار دارد.
گودال ۲: در این گودال حدود ۸۰ ارابه و طیفی از اسلحه‌های مختلف. همچنین این گودال حاوی ۱۶۰ کمانگیر در حالت زانو زده است.
 گودال۳: این گودال Uشکل از بقیه کوچک‌تر است و در آن کمتر از ۱۰۰ سرباز، چهار اسب و یک ارابه قرار دارد.
ژنرال: تاکنون فقط چند مجسمه ژنرال کشف شده که به‌طور استراتژیک در سراسر گودال قرار گرفته‌اند. نحوه قرار گرفتن ژنال‌ها شبیه موضع‌گیری آن‌ها در زمان جنگ است.
پیاده‌نظام: هرچند این سربازان از گل ساخته شده‌اند اما مجسمه‌های پیاده نظام دارای اسلحه‌های برنزی واقعی از جمله تبرزین، نیزه، کمان و تیر هستند.
افسران: مجسمه این افسران نسبت به پیاده نظام جزئیات بیشتری دارد و طرح زره آن‌ها نیز پیچیده‌تر است.
وضعیت جنگی: ارتش تراکوتا در وضعیت نظامی استاندارد آن زمان قرار گرفته است. پیاده نظام در جلو ارتش قرار دارد. پشت سر آن‌ها گردان نیزه اندازان و سواره نظام قرار گرفته‌اند که در کنار آن‌ها نیز کمانگیران قرار دارند. 
طراحی گودال: این گودال‌ها چند متر عمق دارند و با بیش از شش هزار تیرچوبی پوشیده شده‌اند. وزن هرکدام از تیرهای چوبی ۵۰۰ کیلوگرم است.
 واحد سواره نظام
 یک واحد در گودال دوم با شش ارابه رهبری می‌شود که حاوی بیش از ۱۰۰ اسب و سوارکار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: