کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی تعداد کل واحدهای مسکن مهر به بهره برداری رسیده تا اسفند امسال را در کشور یک میلیون و 611 هزار و 686 واحد اعلام کرد و گفت: 21 هزار و 638 واحد دیگر نیز آماده افتتاح است.
بیش از 21 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده افتتاح است

حامد مظاهریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: 601 هزار و 485 واحد از این تعداد واحدهای مسکن مهر افتتاح شده در دولت یازدهم و طی 30 ماه گذشته بوده است.
وی اظهار کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر افتتاح شده اعم از شهرهای بالای 25 هزار نفر، شهرهای زیر این رقم و شهرهای جدید در کشور تا شهریور سال 92 و قبل از شروع دولت یازدهم نیز یک میلیون و 10هزار و 201 واحد بود.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها و برنامه های جدید دولت یازدهم و وزارت راه شهرسازی با وجود محدودیت های شدید اعتباری همچنان تکمیل و ساماندهی طرح مسکن مهر است، گفت: طرح مسکن مهر حتی واحدهای افتتاح شده در کشور دارای چالش ها و مشکلات متعددی در ابعاد مختلف است.
وی تصریح کرد: البته با توجه به رایزنی ها و تفاهم نامه های همکاری که با استانداران سراسر کشور انجام شده بسیاری از مشکلات و دغدغه های جدی ساکنان و سایت های مسکن مهر که عمده آنها نیز در حوزه زیربنایی و زیرساختی است در حال مرتفع شدن است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های جدی مالکان مسکن مهر مربوط به حوزه های زیربنایی و خدمات عمومی از جمله حمل و نقل، بهداشت، آموزش و فاصله داشتن برخی از این سایت ها از محدوده شهر است.
مظاهریان تاکید کرد: یکی از راهبردها و راهکارهای اساسی برای سامان دادن و بهبود وضعیت مسکن مهر در کشور بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت و سهیم شدن مردم و مالکان نسبت به پرداخت سهم آورده خود است.
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در کشور را بین 80 تا 100 درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میزان سهم آورده متقاضیان در این طرح و در برخی استان ها کمتر از 60 درصد است.
مظاهریان در سفر امروز خود به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید سرزده از برخی سایت های مسکن مهر یاسوج با سید موسی خادمی استاندار این استان نیز دیدار کرد.
از مجموع بیش از پنج هزار و 300 واحد مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد حدود یک هزار و 750 واحد آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.
به گفته حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک هزار و 190 واحد دیگر نیز تا اردیبهشت سال 95 در شهرهای مختلف استان به بهره برداری خواهد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: