کد خبر: ۱۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران درباره علت گرانی سیب زمینی توضیحاتی داد.

به گزارش قلم، محمد امامی امین با اشاره به گرانی قیمت سیب‌زمینی اظهار کرد: در روز‌های اخیر قیمت سیب‌زمینی نیز همچون قیمت مرغ به دلیل آزاد شدن مجدد صادرات با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است.

وی با انتقاد از اعلان سیاست‌های صادراتی از سوی دولت تصریح کرد: عدم تعیین سهمیه در شرایط آزادسازی صادرات از یکسو و ممنوع اعلام کردن آن با بخشنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت سبب تلاطم در بازار و افزایش قیمت محصول شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: سیاست‌های صادراتی در دنیا به این شکل است که با تأمین نیاز بازار داخلی در صورت وجود مازاد محصولات اقدام به صادرات می‌شود، اما متأسفانه این امر در کشور ما مغفول مانده و به ابلاغیه سیاست‌های صادراتی چندان توجهی نمی‌شود.

امامی امین در ادامه با اشاره به نابسامانی‌ها در بازار پارچه بیان کرد: بخشی از پارچه مصرفی کشور در بازار‌های داخلی و بخشی دیگر از محل واردات تأمین می‌شود که متأسفانه حضور مافیا در این حوزه سبب نارضایتی این صنف و گرانی قیمت پارچه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل کارگروهی تشکیل شده تا با تأمین ارز نیمایی نسبت به واردات پارچه و کاهش قیمت‌ها اقدام کند، اما همچنان افراد دارای منافع در این زمینه در تلاش هستند که شرایط را به سابق برگردانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: