کد خبر: ۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
معاون میراث فرهنگی کشور:
معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت شناخت تاریخ و قدمت ایران و شناخت تهران معاصر جای موزه تهران در شهر را خالی عنوان کرد.
جای موزه تهران در شهر خالی‌ست

محمدحسن طالبیان در آیین گشایش نمایشگاه "تهران کهن شهر من" گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی تهران است. ممکن است؛ بسیاری از افرادی که در تهران زندگی کرده‌اند، هیچگاه ندانند که این شهر چگونه بوده است و دارای چه ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای ناهمگون بر روی تاریخ تهران غبار نشانده است، گفت: در تاریخ تهران تنها نباید به دوره قاجار توجه کنیم، زیرا که رد انسان در دامنه‌های البرز و دماوند در دوران متعلق به دوران نوسنگی مشاهده شده است. همچنین تدفین بانویی که در مولوی پیدا شد و آثاری همچون چشمه علی و... تاکیدی بر تاریخ ایران است.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: تهران دوران معاصر نیز بسیار مهم است و اولین‌ها در این شهر همچون اولین دانشگاه، اولین بیمارستان و خیابان‌های مهمی مانند ولیعصر یا معماری‌های معاصر همچون ساختمان سازمان میراث فرهنگی، تئا‌تر شهر، موزه هنرهای معاصر، دانشگاه تربیت مدرس و... که سبک‌های تاثیرگذاری بودند باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به الگو بودن تهران اظهار کرد: اگر تهران را بهتر بشناسیم نسبت به بارگذاری بیش از اندازه در آن تجدیدنظر خواهیم کرد. همچنین با شناخت تاریخ تهران از جمله روند گسترش این شهر که در ابتدا شمالی – جنوبی بوده و سپس شرقی – غربی شده است می‌توانیم از بروز بحران‌های مختلف در این شهر همچون آلودگی‌ها جلوگیری کنیم.

طالبیان ادامه داد: جای موزه تهران خالی است. با شهرداری تهران صحبت‌هایی کردیم که در صورت خالی شدن برخی ساختمان‌های حوالی میدان مشق بتوانیم چنین اقدامی را فراهم کنیم. دسترسی به مرکز آرشیو و طرح‌های تهران نیز از جمله مواردی است که در مورد آن در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: