کد خبر: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد؛
سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به کشف بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد محترقه طی ماه‌های گذشته از دستگیری ۱۳۰۴ نفر در آستانه چهارشنبه آخر سال خبر داد.
کشف ۷ هزار کیلوگرم مواد محترقه و دستگیری ۱۳۰۴ نفر/ابطال ۵ هزار گواهینامه

سردار منتظر المهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) در نشست خبری که امروز برگزار شد؛ با ارائه گزارش کلان یکساله نیروی انتظامی اظهار کرد: دو رویداد مهم؛ چهارشنبه آخر سال و نوروز ۹۵ را پیش‌رو داریم که مشاهدات ما در سالیان اخیر نشان‌ از کاهش رفتارهای پرخطر جوانان و نوجوانان دارد و همچنین نشان دهنده این است که پیش از گذشته رفتار جوانان بر پایه اخلاقمندی سوق داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدوار هستیم که با نظارت والدین چهارشنبه آخر سال با امنیت و آرامش سپری شود. در این راستا انتظار مردم از پلیس اعمال قانون است و پلیس نیز قطعاً برخورد جدی با برهم‌زنندگان آرامش و آسایش مردم خواهد داشت، هرچند در این راستا افرادی مجبور باشند؛ چند صباحی را در اختیار پلیس قرار بگیرند.

سردار منتظرالمهدی از کشف بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد محترقه پرخطر طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته و افزایش ۲ .۳۱درصدی دستگیرشدگان در این حوزه را شاهد بوده‌ایم. ۱۳۰۴ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به طرح نوروزی پلیس اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی انجام می‌شود و بیش از ۳۰ فروند بالگرد پشتیبانی این عملیات را انجام می‌دهند.

دایر شدن بیش از ۲ هزار ایستگاه و چادر نوروزی در نقاط مختلف کشور

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار ایستگاه و چادر نوروزی در نقاط مختلف کشور دایر خواهد شد گفت: ۴۰۰ عدد از این چادر‌ها در تهران دایر می‌شود.

سردار منتظر المهدی ادامه داد: پیمایش‌های ما طی سال‌های گذشته نشان از بیشترین رضایتمندی از پلیس در ایام نوروز و همچنین بیشترین تعامل مردم با پلیس در این ایام را دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه شعار نوروزی امسال نیروی انتظامی برگرفته از مولفه‌های پلیس و مردم، نظم و قانونمندی و نشاط  بهاری است گفت: مولفه اول نشان‌دهنده ارتباط ارگانیک بین پلیس و مردم است و مولفه دوم نظم برخواسته از قانون است که نه در آن افراط باشد و نه تفریط و مولفه سوم نشاط بهاری است که در این زمینه هرگاه ارتباط بین مردم و پلیس برقرار می‌شود می‌توانیم نظم و قانون قوی‌تری را که نتیجه آن نشاط بیشتر است در جامعه شاهد باشیم.

کاهش ۱ .۳درصدی تلفات جاده‌ای در ۱۱ ماه گذشته

وی در ادامه از کاهش ۱ .۳درصدی تلفات جاده‌ای در ۱۱ ماه گذشته خبر داد و گفت: کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۴ نسبت به مدت مشابه ۹۳ را داشته‌ایم.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه بیشترین واژگونی خودرو‌ها در ایام نوروز و پس از صرف ناهار اتفاق می‌افتد اظهار کرد: بیشترین ساعات تصادف ساعات بین ۱۴ تا ۱۸ بعدازظهر بوده است که چیزی بین ۲۶ درصد تصادفات منجر به فوت در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر‌ها ایجاد شده که علت آن خواب‌آلودگی و خستگی بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۲ درصد تلفات جاده‌ای را عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی به خود اختصاص داده است که بیشترین علت تلفات جاد‌ه‌ای نیز به همین علت بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: ۱. ۲۱درصد از تلفات جاده‌ای به علت تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

ابطال بیش از ۵ هزار گواهینامه به علت تخلف

سردار منتظرالمهدی با اشاره به صدور یک میلیون و ۵۰۰ هزار گواهینامه در یک ساله گذشته تصریح کرد: بیش از ۵ هزار گواهینامه به علت تخلفات ابطال گردیده است.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس آگاهی متاسفانه از سال ۸۷ به بعد روند رو به افزایش سرقت را شاهد بودیم که با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت توانستیم در پایان سال این روند رو به رشد را کنترل کنیم و در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد سرقت‌ها را سرقت‌های خرد تشکیل می‌دهد که روح و روان مردم را به مخاطره می‌اندازد و بیش از ۵۰ درصد توسط معتادین انجام شده است.

وی افزود: بیشترین کشفیات در حوزه خودرو بوده است که بیش از ۹۵ درصد خودروهای سرقت شده کشف شده است.

سردار منتظرالمهدی اظهار کرد: توصیه پلیس در ایام نوروز به مردم همسایه‌بانی است و اینکه در مواقع ترک منازل خود از افراد و همسایه‌های معتمد بخواهند که مواظب منازل آن‌ها باشند.

وی ادامه داد: اکیداً به مردم توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه پول نقد، طلا، جواهرات و اجناس گرانقیمت را در خانه نگهداری نکنند و به صندوق‌های امن بانک بسپارند و همچنین سیستم‌های امنیتی خانه و خودروهای خود را در این ایام بازبینی کنند و اگر خلا وجود داشت آن را درست کنند.

افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۱۱ ماه گذشته

سخنگوی نیروی انتظامی از افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این راستا تمرکز و شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر داشتیم که توفیقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در سال گذشته اظهار کرد: ۱۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر در این زمینه جمع‌آوری و ساماندهی شدند، اما آنچه که مسلم است رویکرد پیشگیری و تلاش برای کاهش جامعه آماری معتادین است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: بیش از ۸هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز خاکی و آبی داریم که ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن توسط مرزبانان نیروی انتظامی پاسداری می‌شود و پوشش رفع خلاهای مرز‌های خاکی به میزان ۷۵ درصد و مرزهای آبی ۳۵ درصد انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی هلاکت اشرار و افزایش ۳۵ درصدی قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: ۶۰ درصد افزایش در حوزه کشف سلاح قاچاق وجود داشته است.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه ۴ هزار خودرو و هزار دستگاه موتورسیکلت به ناوگان خودرویی نیروی انتظامی افزوده شده است، گفت: این مسئله سبب افزایش ۸۰ درصدی توان پلیس شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پلیس امنیت و گذرنامه بیش از ۳۰ هزار خودرو تذکر گرفته و گاهاً متوقف شده‌اند که موجبات ناامنی مردم را ایجاد می‌کرد.

صدور بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه در سال جاری

وی در ادامه اظهار کرد: بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه در سال جاری صادر شده است و در روزهای باقیمانده از سال نیز اداره گذرنامه سعی در انجام مطالبات ضروری مردم دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار کرد: ۱۷۵ نفر از اشرار در مرزهای کشور دستگیر شده‌اند و ۱۱۰ نفر از عناصر ضدانقلاب نیز در غرب کشور دستگیر شده‌اند که این دستگیری‌ها حاصل تلاش نیروی انتظامی در مرزهای کشور بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه آموزش اظهار کرد: تشکیل قرارگاه آموزش و برگزاری بیش از ۲۸ هزار دوره برای پرسنل نیروی انتظامی از فعالیت‌های ناجا در این حوزه بوده است که موجب افزایش ۲۸ درصدی مهارت تیراندازی و توان رزمی نیروهای انتظامی و افزایش ۷۵ درصدی آمادگی جسمانی در این بین نیرو‌ها بوده است.

اعزام ۱۸۰۰ تیم کار‌شناسی به کلانتری‌ها به سراسر کشور

وی افزود: اعزام ۱۸۰۰ تیم کار‌شناسی به کلانتری‌ها به سراسر کشور و برگزاری بیش از ۳۰ دوره آموزشی برای فرماندهان و روسای نیروی انتظامی حاصل تشکیل قرارگاه آموزشی نیروی انتظامی بوده است.

سردار منتظرالمهدی از افزایش ۱۷ درصدی جرایم سایبری و همچنین افزایش ۱۷ درصدی دستگیری مجرمان سایبری خبر داد و گفت: ۸۱ درصد از مجرمان سایبری را مردان و ۱۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۴۰۰ مراجعه به پلیس فتا در خصوص برداشت‌های غیر مجاز وجود داشته است و ۸۹ درصد از جرائم سایبری در سال گذشته کشف شده است.

سردار منتظر المهدی افزود: بیش از ۳۰ میلیون خدمت توسط دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی در ۱۰۰۲ مرکز پلیس +۱۰ انجام شده است و همچنین افزایش نظارت و پایش هوشمندانه و تصویری به سبب ایجاد مراکز مانیتورینگ در سراسر کشور را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت‌های پلیس بازرسی و سامانه ۱۹۷ تصریح کرد: ۴۳۰ هزار پیام به مرکز نظارت همگانی پلیس حاصل شده است که ۵۰ درصد از این میزان را انتقادات، ۳۰ درصد تقدیر و تشکر و ۶ درصد شکایت از عملکرد پلیس بوده است و حدود ۱۶ درصد را ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین تماس در حوزه وظیفه عمومی و جرائم راهنمایی و رانندگی و گاهاً شکایت از رفتار پلیس بوده است که در این زمینه تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی که مورد شکایت قرار گرفته بودند تنزل درجه، توقیف و معدود افرادی نیز از ادامه همکاری با پلیس محروم شده‌اند.

سردار منتظرالمهدی در خصوص تماس‌های گرفته شده با پلیس ۱۱۰ اظهار کرد: بیش از ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ حاصل شده است که بیشترین این تماس‌ها در حوزه جرائم رانندگی، سرقت و نزاع خیابانی و همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر بوده است.

افزایش ۳۰ درصدی شناسایی مجرمان در خارج از کشور

وی با اشاره به فعالیت‌های پلیس اینترپل گفت: افزایش ۳۰ درصدی شناسایی متهمان و مجرمان در خارج از کشور و افزایش یکصد درصدی استرداد مجرمان به داخل حاصل تلاش‌های این واحد پلیس بوده است که بیشترین جرائم در حوزه مالی و اقتصادی انجام گرفته است.

سردار منتظر المهدی در ادامه از تشکیل بیش از ۱۸ هزار جلسه عقیدتی و سیاسی در جهت بصیرت‌افزایی خبر داد و گفت: در حوزه آموزش همگانی و اقدامات فرهنگی افزایش ۱۰ درصدی آموزش چهره به چهره، افزایش ۷۶ درصدی آموزش مسائل علمی و فرهنگی با ایجاد تالارهای گفت‌وگو و افزایش ۳۱ درصدی تولیدات رادیو، افزایش ۳۷ درصدی تولیدات تلویزیون و افزایش ۷۲ درصدی تولیدات و نشریات و افزایش ۵۲ درصدی نمایشگاه‌های تخصصی فرهنگی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه آموزش بوده است.

وی اظهار کرد: کاهش ۵. ۵ درصدی سرقت، کاهش ۵. ۳درصدی سوانح جاده‌ای، ۵. ۲درصدی قتل و کاهش ۸۰ درصدی سوانح و حوادث جاده‌ای در سال جاری را شاهد بوده‌ایم.

سردار منتظر المهدی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه مشاوره و مددکاری ۶۵۰ کلانتری دارای دوایر مددکاری اجتماعی هستند و ۳۵۰ پرونده به این دوایر فرستاده شده که بیش از ۷۰ درصد این پرونده‌ها منتج به مصالحه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: