کد خبر: ۱۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشگام در عرصه رونق تولید آماده ارائه به هیئت دولت است.
رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات وزارت کار در راستای تحقق شعار رونق تولید اظهار کرد: امسال به دلیل موج دوم تحریم‌ها، یک بحران در کشور خواهیم داشت، به همین دلیل مقام معظم رهبری هوشمندانه بر نقطه حساس و مهمی دست گذاشتند، زیرا اگر چرخه تولید و زیرساخت‌های مرتبط با آن به ناامیدی برسند که نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند، دیگر نمی‌توانیم کمبودها را جبران کنیم.

وی افزود: برای ایجاد فرهنگ کارآفرینی و تولید در کشور سال‌ها زمان نیاز داریم و ممکن است با یک نوسان بزرگ این فرهنگ به کلی از بین برود.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر ساله مقام معظم رهبری خط و مشی یک سال را پیش روی مسئولان و مردم قرار می‌دهند و ما باید کار‌های لازم برای تحقق برنامه‌های ایشان را انجام دهیم، به همین منظور مصوبه‌ای در وزارت کار برای ارائه به هیئت دولت آماده شده است که بر مبنای آن بررسی می‌شود که چگونه می‌توانیم از ظرفیت کارآفرینانی استفاده کنیم که تا امروز نشان دادند توانایی رشد بالا را دارند.

سرهنگی تصریح کرد: مصوبه‌ای که توسط وزارت کار برای ارائه به هیئت دولت آماده شده، مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشگام و خط شکن نامگذاری شده است و بر اساس این مصوبه از افرادی که نشان دهند از توانایی بالایی برای رشد در بازار‌های جهانی و منطقه‌ای برخوردار هستند، حمایت خواهیم کرد تا رشد آن‌ها بیشتر شود، به همین دلیل وزارت کار این مصوبه را آماده کرده است تا کمکی به رونق تولید شود.

وی افزود:امسال باید رونق تولید را از مسائلی مانند دادن تسهیلات صفر و وام‌های متعدد جدا کنیم، چراکه این وام‌ها اگر به دست اهل آن‌ها نرسند، موجب رونق تولید نمی‌شوند. لذا رساندن این وام‌ها به دست افرادی که دارای صلاحیت لازم هستند کار سختی است، زیرا نیاز به شناخت کامل افراد و زیرساخت‌های خاصی است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهم تر از این‌ها یک کارآفرین نیاز دارد که در گیر و دار بروکراسی اداری واردات، صادرات، بیمه و تأمین اجتماعی قرار نگیرد، لذا باید یک کولیدور ویژه برای ادامه کار آن‌ها باز کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: