کد خبر: ۱۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای پایتخت و قرار گرفتن کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از لحاظ این آلاینده خبر داد.

به گزارش قلم، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۳ خرداد) نسبت به روز گذشته است، اظهار کرد: هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات به ویژه بعد ازظهر وزش باد به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها موثر باشد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا طی برخی ساعات امروز (۱۳ خرداد)، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن مشاهده می‌شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران از لحاظ آلاینده ازن در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی طی امشب و تداوم آن تا صبح فردا (۱۴ خرداد) در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: همچنین تابش نور خورشید و افزایش نسبی دما طی فردا شرایط را برای افزایش غلظت آلاینده ازن فراهم می‌کند.

به گفته شهبازی، هرچند با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز برای برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر، افزایش میزان ابرناکی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت موثر است.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۱ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با شاخص میانگین ۷۴ همچنان در شرایط سالم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: