کد خبر: ۱۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
درباره میکروپیگمنتیشن لب یا همان آرایش دائم لب
تقریباً تمام خدمات زیبایی ابتدا به دلیل کارکردهای درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در مدت کوتاهی تبدیل به یک ‌ترند محبوب و پرمخاطب می‌شوند. از زمانی که اصطلاح میکروپیگمنتیشن در دنیای زیبایی بر سر زبان‌ها افتاد، مدت زیادی نمی‌گذرد اما از آن‌جا که شیوه‌ای متفاوت و تازه برای بازسازی طبیعی و جلوه بخشیدن به چهره است، هر روز به تعداد افرادی که علاقه‌مند تجربه این سبک خدمات که باعنوان آرایش دائم نامیده شده، بیشتر می‌شود. خدماتی که مختص به متعادل‌سازی ابرو، چشم و لب‌هاست و کمک می‌کند تا همیشه آراسته باشید. اگر دوست دارید درباره این شیوه‌های تازه بیشتر بدانید و با عوارض و مزایای آن آَشنا شوید سیما کاظمی، کارشناس زیبایی همراه ماست تا این‌بار میکروپیگمنتیشن لب را بررسی کنیم.
زیبایی دائمی با میکروپیگمنتیشن
شعار بالا یکی از ابزارهایی است که این روزها پای خانم‌های زیادی را به کلینیک‌های زیبایی و سالن‌های آرایشی باز کرده است. این‌که دوست دارند با پرداخت هزینه همیشه آراسته باشند. به بهانه‌های مختلف حتی این‌که فرصت ندارند هر روز دستی به صورت‌شان بکشند و یک آرایش دائمی آن‌ها را از مدت‌ها ایستادن مقابل آینه بی‌نیاز می‌کند. پس خدمات میکروپیگمنتیشن به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. روشی که در آن ریزدانه‌های رنگی در فاصله بین سطح یعنی اپیدرم و عمق یا درم پوست تزریق می‌شود تا لب‌های علاوه بر اصلاح تقارن همیشه آراسته باشد. السا کاووسی می‌گوید: «تقریبا بيشتر متقاضیان آرایش دائم لب تنها برای زیبایی بیشتر و تغییرات جزئی چهره این روش را انتخاب می‌کنند. درحالی این سبک خدمات مخصوص آن دسته از خانم‌هایی است که از تیره یا سیاه بودن رنگ لب‌هایشان احساس خوبی ندارند یا کسانی که به استفاده از مواد آرایشی آلرژی دارند و یا به دلیل لب‌های نازک و رنگ پریده اعتمادبه‌نفس‌شان را از دست داده‌اند اما به هر حال این روش با وسایل یک‌بار مصرف استریل و دستگاه‌های استاندارد به‌عنوان یک آرایش دائمی ارائه می‌شود.»
رنگ لب‌ها تقویت می‌شود
کاربردهای زیبایی میکروپیگمنتیشن بسیار است اما به‌طور مشخص برای افرادی که می‌خواهند تغییراتی روی ظاهر لب‌هایشان ایجاد کنند، این روش به منظور تقویت رنگ لب‌ها، بازسازی حالت و بهبود خط پیرامون لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر اصلاح چروک‌های بالای لب با تکنیک‌های پیشرفته و افزایش حجم لب به کمک تکنیک‌های سایه روشن هم از دیگر مزایای استفاده از آرایش دائمی لب‌هاست. درواقع با هاله رنگی که لب‌ها بعد از میکروپیگمنتیشن به خود می‌گیرد، شما می‌توانید در تمام روز بدون مصرف لوازم آرایش هم ظاهری آراسته داشته باشید اما این جنبه زیبایی ماجراست. درحالی‌که موثرترین کاربرد این شیوه برای افرادی است که به علت نقص‌های مادرزادی، لب شکری بودن یا در اثر جراحتی مانند تصادف یا ضربه پس از جراحی پلاستیک صورت، لب‌های آن‌ها به اصلاح فرم و رنگ نیاز دارد. این‌جاست که روش‌های فوق به کمک فرد می‌آید تا ضمن اصلاح و بازسازی مجدد ظاهر لب‌ها، اعتمادبه‌نفس و روحیه از دست رفته‌اش را هم باز گرداند.
رنگ را در زیر پوست لب کاشت می‌کنیم
شاید میکروپیگمنتیشن را روشی شبیه به تزریق فیلر برای حجم دادن یا تاتو به منظور رنگ دادن به لب بدانید اما کار در این شیوه کمی متفاوت و البته ماندگارتر است. به علاوه این‌که زخم و جراحت‌های این شیوه به مراتب سطحی‌تر از تاتو، مواد و دستگاه مورد استفاده کیفیت و استاندارد بالاتری دارد. آرایش دائم لب به این صورت انجام می‌شود که ابتدا با استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی اطراف لب را برای شروع کار آماده می‌کنند، سپس از قسمت هفتی لب بالا با کمک سوزن‌های مخصوص و دستگاه کارتریج با سرعت آرام، یکسان و دقت بالا شروع به کشیدن خطوط به طرفین لب و کاشت رنگ در زیر پوست لب‌ها می‌کنند. شیوه‌ کار براساس خدماتی متفاوت است که قرار است به مشتری ارائه شود. برای مثال افرادی برای اجرای خط لب یا رژلب مراجعه می‌کنند با کسانی که برای حجم دادن و قرینه‌سازی لب‌ها میکروپیگمنتیشن را انتخاب کرده‌اند، به دو صورت مجزا سوزن زدن و آرایش دایمی را تجربه خواهند کرد اما نکته‌ای که مهم‌ترین تاثیر را در زیبایی و دوام آرایش لب‌ها دارد شیوه رنگ‌گذاری است که بستگی زیادی به مهارت فرد پیگمنتر، فوت‌وفن‌هایی خواهد داشت که به‌کار می‌برد.
رنگ و فرم را خودتان انتخاب می‌کنید
در میکروپیگمنتیشن تمام مراحل باسلیقه و اعمال نظر مشتری انجام می‌شود. به‌ویژه در مرحله انتخاب رنگ که همه چیز به نظر فرد بستگی دارد اما تمام این فرایند با بررسی و مشورت پیگمنتر انجام می‌شود تا با توجه به رنگ پوست فرد مراجعه کننده درباره این‌ تصميم‌كيري كنند که استفاده از چه رنگی می‌تواند فرد را زیباتر کند اما معمولاً توصیه ما این است که در انتخاب رنگ به بادوام بودن آن بیشتر فکر کنید و قبل از تصمیم‌گیری این نکته را هم بدانید که معمولا رنگ‌های انتخابی‌تان به صورت دو تا سه درجه تیره‌تر ساخته و زیر پوست لب کاشته می‌شود تا در مدت کوتاهی کم‌رنگ نشود و تا مدت‌ها به همان رنگ دلخواه‌تان باقی بماند. پیگمنترها در بیشتر مواقع رنگ‌ها را مخلوط و درنهایت رنگ را با رسیدن به رنگی زیبا و نزدیک به رنگ مورد علاقه‌تان می‌رسانند و سپس کار را آغاز می‌کنند. در این مرحله هم همه چیز به مهارت و تسلط پیگمنتر بستگی دارد.
ماندگاری طولانی دارد
ماندگاری و دوام میکروپیگمنتیشن رژلب و خط لب حدود شش‌ماه تا يك‌سال است. البته اگر در انتخاب رنگ برای کاشت به سراغ رنگ‌های تیره‌تر یا از طیف قرمز و قهوه‌ای رفته باشید، می‌توانید این ماندگاری را تا چند ماه بیشتر کنید. نکته دیگر این‌که خط لبی که با شیوه آرایش دائم لب امتحان می‌کنید با تاتو تفاوت دارد. هم از این جهت که آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و هم این‌که گذر زمان و ترمیم رنگ آن را قرمز یا سبز متمایل نخواهد کرد. میکروپیگمنتیشن لب نیاز به ترمیم دارد که بهتر است سالی یک‌بار برای این کار مجدد به پیگمنتر خود مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت پوست و ماندگاری دوره قبل کار ترمیم را با ظرافت بیشتری انجام دهد.
 ممکن است دچار واکنش‌های آلرژیک شوید
پیروی کردن از دستور‌هایی که بعد از میکروپیگمنتیشن به شما توصیه می‌شود، کمک می‌کند تا هم دوران نقاهت بی‌دردسری را پشت سر بگذارید و هم بدون هیچ عارضه‌ای پوست‌تان به سرعت به حالت طبیعی بازگردد. اما این اتفاق زمانی محقق می‌شود که کار در سالن يا کلینیک‌های زیبایی معتبر و دارای مجوز با دستگاه‌های پیشرفته انجام شود. بنابراین حتما از اصالت کار پیگمنتر مطمئن شوید و بهداشت دستگاه و رنگ‌هایی را که قرار است روی پوست‌تان قرار گیرد، بررسی کنید. تمام ابزار و لوازم این کار یک‌بار مصرف‌اند. بنابراین مراقب باشید که همه چیز در حضورتان باز و استفاده شود. در غیر این صورت خطر سرطان، واکنش‌های آلرژیک، درد و خونریزی و خطرهای این چنینی سلامت‌تان را تهدید خواهد کرد. بهتر است پیش از شروع کار از پیگمنتر بخواهید کمی از مواد را روی پوست‌تان استفاده کنند و در صورت بروز نکردن حساسیت کار را ادامه دهد.
مراقبت‌های بعد آرایش دائم لب
مراقبت‌های صحیح و به‌موقع شما بعد از میکروپیگمنتیشن می‌تواند دوران نقاهت را کوتاه کند. پس توصیه می‌شود بعد از این کار تا سه روز از استحمام خودداری کنید. از کرم‌های ویتامین آ برای چرب نگه داشتن لب‌ها استفاده کنید و دیگر پمادهای ضدالتهاب و تسکین دهنده را به توصیه پیگمنتر برای بهبودی سریع‌تر تهیه و مصرف کنید. تحریک‌پذیری پوست در این مدت کمی بیش از حد نرمال خواهد بود. بنابراین خاراندن لب‌ها یا کندن پوسته زخم‌های احتمالی هم ممنوع است. اجازه دهید زمان در کنار مصرف کرم‌ها و مراقبت‌تان را سریع‌تر از حد انتظار به زیبایی برساند که انتظار آن را داشته‌اید. عصب‌های حسی زیادی در لب‌ها وجود دارد، بنابراین میکروپیگمنتیشن لب‌ها کمی دردناک خواهد بود که البته به آستانه تحمل هر فرد بستگی دارد اما بهتر است از پزشک و متخصص مربوطه بخواهید تا از بی‌حسی موضعی استفاده کند. به این ترتیب چند ساعت بعد هم سوزش و درد کمتری احساس خواهید کرد.

منبع: تندرستي
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: