کد خبر: ۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین داشت و در مدت زمان برپایی این رویداد، تعاملات مؤثری در راستای توسعه گردشگری کشورمان انجام شد.
حضور پررنگ ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین

نمایشگاه گردشگری برلین (ITB ) در آلمان از 19 اسفند آغاز به کار کرد و مراسم این نمایشگاه با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، احمد اصغری قاجاری رئیس کمیسیون، عبدالملکی و رائیجی نواب کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
در این نمایشگاه که بزرگترین بازار همایش های گردشگری، گرایش ها، ابداعات نوین و فرصت های منحصر به فرد برای پیشگامان صنعت گردشگری جهان محسوب می شود بیش از 180 کشور حضور داشتند و سهم ایران 7 غرفه با حضور 35 شرکت فعال گردشگری بود.
در حاشیه برپایی این مراسم، اصغر قاجاری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به همراه رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در بازدید از غرفه های ایرانی حاضر در این رویداد، با شرکت کنندگان به بحث و گفت وگو پرداخته و راه های توسعه اقتصاد گردشگری بررسی شد. 
همچنین در این دیدارها و تعاملات، درباره زمینه های اقتصادی و گردشگری ایده هایی در جهت ایجاد همکاری های گسترده گردشگری به منظور ترغیب صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در گردشگری ایران پیشنهاداتی ارائه شد.
عبدالملکی، نایب رییس اول کمیسیون در این باره پیشنهاد کرد فضایی برای آشنایی هرچه بیشتر ایرانی های مقیم آلمان با ظرفیت های اقتصادی ایران ایجاد شود. 
برپایی سمینار سرمایه گذاری در ایران و دعوت از علاقه مندان برای سرمایه گذاری در استان های مختلف ایران اسلامی به منظور آبادانی کشور توسط ایرانی های مقیم آلمان از دیگر پیشنهادات مطرح شده بود. 
اصغری قاجاری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در این باره با تأکید بر سه اصل مهم صنعت معدن و تجارت در اقتصاد ایران پیشنهاد کرد موازی کاری در این سه بخش به عنوان عامل جلوگیری از به دست آمدن نتیجه مطلوب در زمینه ایجاد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری حذف شود. 
در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران آمادگی اتاق بازرگانی را در جهت پذیرش سرمایه گذاران خارج کشور و همکاری های لازم در جهت سرعت بخشیدن به اهداف سرمایه گذاریهای گردشگری را اعلام کرده و بر تسهیل امور در این باره تأکید کرد.
این نمایشگاه از 19اسفند آغاز و 23 اسفند به کار خود پایان داد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: