کد خبر: ۱۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
جوان‌سازی با تزریق ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی به پوست
روش‌های درمان بدون جراحی برای بازگرداندن سلامت و زیبایی به پوست یکی از پیشرفت‌های مهم و طلایی در زمینه پزشکی زیبایی به حساب مي‌آید.حالا دیگر ده‌ها دستگاه پیشرفته و تاثیرگذار در حوزه زیبایی، جایگزین جراحی‌های سنگین و طولانی شده است که کار لیفت و جوان‌سازی پوست را در جلسات کوتاه‌مدت بدون کمترین آسیب و خراش انجام مي‌دهد. روش‌هایی مانند مزوتراپی که با یک تیر چند نشان مي‌زند و بسیاری از کمبودهای پوست و البته مشکلات مو و دیگر اندام‌های بدن را هم برطرف مي‌کند. این روش و عملکرد آن را همراه با دکتر مهری شیوایی بررسی مي‌کنیم تا مهم‌ترین و مفیدترین اطلاعات درباره مزوتراپی و تاثیری را که بر جوان‌سازی و بهبود بافت پوست مي‌گذارد، مطالعه کنید.
مزوتراپی تکنیک مورد علاقه پزشکان و مردم است
شاید زمان زیادی از شنیدن این نام نگذشته باشد اما این تکنیکی است که قدمت آن به حدود سال 1950 برمی‌گردد. زمانی که این روش برای اولین‌بار توسط آکادمی ملی پزشکی فرانسه مورد تایید و در میان مردم شناخته شد اما نوع پیشرفته و مدرن مزوتراپی که امروز از آن استفاده می‌شود از سال 1986 وارد حیطه پزشکی زیبایی شده و مورد استقبال پزشکان و مراجعه‌کنندگان قرار گرفت اما علت این محبوبیت چه بود؟ روزانه هزاران پزشک در تمام دنیا درمان به شیوه مزوتراپی را روی بیماران خود اعمال مي‌کنند به ویژه مردان و زنانی که تمایل دارند سلامتی و جوانی طبیعی را به پوست خود بازگردانند. این تمایل نخست به دلیل غیرجراحی بودن این روش و بعد به سبب تاثیری که در بهبود بافت و رنگ پوست دارد است. روشی که طی چند جلسه پوست را تغذیه و عمق و ظاهر آن را جوان‌تر مي‌کند. پاسخ ‌دهی به این نوع درمان بسیار سریع‌‌تر و عوارض آن بسیار کمتر خواهد بود.
مزوتراپی ؛ ترزیق آنزیم و ویتامین زیر پوست 
عملکرد اصلی درمانی مزوتراپی برای بالابردن خاصیت ارتجاعی و اصلاح ظاهر پوست شماست پس روشن کردن پوست، پیشگیری از چین‌وچروک و برطرف کردن لکه‌ها و حلقه‌های تیره اطراف چشم، محو کردن خطوط ظریف، سفت کردن پوست و جوان‌سازی آن هم از مزایای این روش درمانی است تا جایی که دکتر شیوایی معتقد است مزوتراپی ناحیه صورت در حال حاضر از قوی‌ترین و موثرترین روش‌ها در بازسازی دائمی گردش خون بافت پوست و زیر پوست شماست. به همین دلیل خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی به گونه‌ای صورت مي‌گیرد که در پایان جلسات درمان بهبود قابل مشاهده است. تحریک متابولیسم پوست، تولید کلاژن و الاستین را افزایش مي‌دهد و روند جوان‌سازی پوست‌تان را به حداکثر مي‌رساند. به این شیوه که ویتامین‌ها، آمینواسید، آنزیم‌ها، هیالورونیک اسید و موادمعدنی به صورت گلوله‌‌های دارویی بسیار کوچک با تزریق‌های مکرر مستقیما به داخل لایه درم یا همان لایه میانی پوست وارد مي‌‌شوند.به این ترتیب حجم از دست رفته پوست بازمی‌گردد و پوست روند بازسازی خود را از سر مي‌گیرد.
روش کار و تزریق در مزوتراپی 
اگر تجربه بوتاکس،تزریق فیلر یا میکرونیدلینگ را داشته باشید باید بگوییم که روند تزریق در مزوتراپی هم چیزی شبیه همین روش‌هاست.جلساتی که هربار حدود 20 تا 40 دقیقه زمان مي‌برد و حتما باید متخصص یا پزشک انجام دهد اما برای توضیح بیشتر باید بدانید که سه روش تزریق در مزوتراپی وجود دارد: 
- روش اول: همان روش میکرونیدلینگ است که با کمک دسته غلتک‌های سوزن‌دار منافذ ریز و متعددی روی لایه اپیدرم پوست ایجاد مي‌شود و با افزایش عمق این منافذ به‌وسیله سوزن، داروها و مواد مفید مزوتراپی روی موضع اسپری و به آرامی ماساژ داده مي‌شود به این ترتیب مواد به راحتی جذب پوست مي‌شوند.
- روش دوم: استفاده از دستگاهی به نام مزوگان است. چیزی شبیه تفنگ که تزریق به کمک آن با سرعت بالایی انجام مي‌شود و درست به دلیل سرعت بالای نفوذ سوزن در پوست، هیچ‌گونه احساس دردی نخواهید داشت.
- روش سوم: در روشی دیگر برای مزوتراپی تزریق با سوزن‌‌های مزوتراپی که بسیار ظریف و نازک طراحی شده‌ انجام مي‌گیرد. درد در این روش شبیه نیش‌های ناچیز پشه خواهد بود که چندان احساس نمی‌شود.
مزوتراپی اثر بلندمدت دارد 
برای رسیدن به نتیجه مطلوب معمولا برای فرد مراجعه‌کننده بین سه تا پنج جلسه درمان نیاز است. جلساتی که دوبار اول آن باید در فواصل چهار تا هشت هفته انجام شود و مابقی هر سه ماه یک‌بار تمدید و بنابر تشخیص پزشک مورد ملاحظه قرار گیرد. تاثیر مزوتراپی با به پایان رسیدن جلسات درمان و حفظ و نگهداری نتایج آن کاملا روی پوست مشهود خواهد بود. البته باید این را بدانید که سبک زندگی سالم همراه رژیم غذایی متعادل، ورزش‌ منظم و نوشیدن آب کافی به اثربخشی بیشتر آن بسیار کمک مي‌‌کند. از آن‌جا که این روش درمانی ایمن و تایید شده است اما باید حتما در کلینیک‌‌های استاندارد، معتبر، حرفه‌‌ای و پزشك متخصص و با تجربه انجام شود. از طرفی مواد تزریقی باید تایید شده از سازمان غذاودارو و باکیفیت باشند. در غیر این صورت مي‌تواند باعث بروز عوارضی برای بیمار شود.
مزوتراپی برای بیماران قلبی و خانم‌های باردار ممنوع 
روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی در کنار کم عوار ض بودن‌شان برای بعضی ممنوع است. مزوتراپی هم از این قاعده مستثنا نیست بنابراین خانم‌های باردار، بیماران قلبی و عروقی یا مبتلایان به سرطان‌‌های پیشرفته، افرادی که سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص دارند یا بعضی که از داروهای ضدانعقاد مصرف مي‌کنند نباید به سراغ مزوتراپی بروند. به علاوه دیابتی‌ها به‌ویژه آن‌هایی که دیابت کنترل نشده‌ای دارند. بعضی با داشتن بیماری‌های پوستی هم گزینه مناسبی برای این نوع درمان نخواهند بود با وجود اين حتما با متخصص پوست مشورت کنید و در صورت داشتن شرایط مناسب این روش زیبایی درمانی را تجربه کنید. اگرچه اساس درمان به روش مزوتراپی استفاده از دُزهای کم دارو و عوارض آن بسیار نادر است اما گاهی عارضه حساسیت، تورم، التهاب و خارش به سراغ فرد مي‌آید یا اسکارهایی که ممکن است تا آخر عمر اثر آن روی پوست باقی بماند. پس بررسی و مشاوره پیش از هر اقدامی ضروری است.
مزوتراپی غبغب و سلولیت را هم درمان مي‌کند 
از همان ابتدا به این نکته که مزوتراپی یک تیر و چند نشان است اشاره کردیم. چون مزوتراپی برای حذف چربی در نواحی مختلف بدن مانند بازوها و صورت، ران، باسن، پاها هم کاربرد دارد و باعث کاهش سلولیت مي‌شود.غبغب چانه با چند جلسه درمانی بدون جراحی برطرف مي‌شود و چربی‌های اطراف آن به مرور کاهش پیدا خواهد کرد. درواقع متخصص فرایند متلاشی کردن چربی را با محلولی که به‌طور مستقیم در لایه‌های چربی و بافت پیوندی پوست تزریق مي‌کند، انجام مي‌دهد. این شیوه هم مانند عملکردی که در جوان‌سازی پوست دارد بدون درد است اما معمولا پیش از تزریق از کرم بی‌حسی موضعی استفاده مي‌شود.
درمان ریزش مو با مزوتراپی 
اگر بعد از آزمایش و بررسی‌های پزشکی علت ریزش موهای پراکنده شما کمبود بعضی موادمغذی ویتامین‌ها،کاهش گردش خون در پوست سر و بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها باشد به کمک مزوتراپی مي‌توانید این کمبودها را جبران و برای رویش مجدد موهای خود اقدام کنید. درواقع لازم است که فولیکول‌ها برای رشد موهای جدید تحریک شوند پس با مزوتراپی به وسیله مزوگان یا سرنگ‌های انسولین، دُزهای بسیار کمی از داروهای مختلف به نواحی معینی از پوست سر تزریق مي‌شوند و کلاژن‌ جدید به کلاژن‌های موجود اضافه و پوست با شرایط تازه زمینه رشد مجدد موها را ایجاد مي‌کند. در چند جلسه هم از ریزش موها جلوگیری خواهید کرد و هم با روشی غیرتهاجمی و بدون درد، دیگر نگرانی از بابت طاسی و کم پشت شدن موها نخواهید داشت. موثرترین ترکیبات موجود در محلول‌های مورد استفاده در مزوتراپی که در پوست سر تزریق مي‌شود ویتامین‌هایی شامل بیوتین، ویتامین B5 و ویتامین ث است که موجب تقویت و افزایش جریان خون در ریشه موها مي‌شود. به علاوه محلولی از عصاره گیاهان جینسنگ، نخل اره‌ای و رزماری که به شکل روغن یا عصاره در محلول مصرفی مزوتراپی مورد استفاده قرار مي‌گیرند و ویژگی اصلی تمام آن‌ها افزایش خون‌رسانی به ریشه موهاست.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: