کد خبر: ۱۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
اهمیت پاک کردن پوست و برداشتن تمام مواد آرایشی و آلودگی‌ها پیش از خواب از روی صورت را دست‌کم نگیرید. چون تنفس درست و بهتر پوست فقط با تمیز بودن منافذ و سطح پوست امکان‌پذیر خواهد بود اما چه بهتر که قبل از خواب هم لایه‌ای سبک از موادمغذی و رطوبت‌رسان روی پوست قرار دهید تا تمام طول شب برای سالم و جوان ماندن هیچ نگرانی نداشته باشید.کرم‌های شب با جذب و نفوذ درون پوست به شفاف و نرم ماندن پوست‌تان کمک ویژه‌ای مي‌کند.
دکتر مجید میرزاخانی، متخصص پوست و مو 
كرم‌های شب، کرم‌هايی چرب و غليظ با فاكتورهای تغذيه‌ای بي‌شمار هستند که لازم است در يك دوره درمانی تا زمان برگشت لطافت، شادابی و شفافيت به پوست مصرف شوند اما از آن‌جا که بالاترین درصد جذب ترکیبات و مواد فعال محصولات از طریق پوست در شب اتفاق مي‌‌افتد مصرف کرم‌‌های شب اهمیت ویژه‌ای دارد. کرم‌‌هایی  که با آسیب‌های ناشی از عوامل مضر مقابله و تا حد زیادی آن‌ها را جبران مي‌کند. کرم‌ شب معمولا از ترکیب رتینول، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و هیالورنیک اسید بدون فیلترهای ضدآفتاب به شکل مرطوب‌‌کننده و جوان‌‌کننده‌هایی موثر تهیه شده که توان آن‌ها از کرم‌‌های روز بیشتر و غنی‌تر از دیگر محصولات هستند. تغییراتی که منجر به افزایش تولید سلول‌های زنده، آبرسانی به پوست، بازسازی و ترمیم آن مي‌شود. از طرفی بازسازی  سلول‌ها در زمان خواب سرعت بیشتری پیدا مي‌کند در نتیجه پوست در هنگام خواب بیشتر از طول روز مواد تشکیل‌دهنده کرم را به داخل پوست جذب خواهد کرد.
1- بازسازی لایه‌های پوست در شب 
وجود ترکیب هیالورونیک اسید یعنی انعطاف و استحکام بیشتر پوست، چون این ماده با قابلیت نفوذ بالا به‌راحتی مي‌تواند از پوست در برابر عوامل خارجی سدی نفوذناپذیر بسازد. داشتن پودری شبیه‌سازی شده پودر الماس هم به درخشندگی پوست کمک کرده و ضدچروکی قوی به حساب مي‌آید. پس برای بازسازی لایه‌های پوست طی شب آرژینین و فرم پایدار ویتامین C و E هم یک ترکیب انحصاری و موثر برای پیشگیری و رفع چروک‌های سطحی و عمقی خواهد بود .
2- محافظی از ترکیب روغن‌های مغذی
ارگانیک بودن کرم‌های شب به قدرت اثربخشی و نفوذ آن‌ها کمک زیادی مي‌کند، به‌ویژه وقتی سرشار از روغن‌های مغذی مانند روغن جوجوبا، کره کاریته و روغن آووکادو باشند. در این صورت برای پیشگیری از بروز چروک‌ها با قدرت عمل مي‌کند یا در کنار ترکیبات دیگری مانند موم زنبورعسل و امگا 3،6،9 تغذیه‌کننده‌ای عمقی برای بازسازی لایه‌های پوست طی شب به حساب مي‌آیند. به علاوه ویتامین E موجود در آن هم به‌عنوان محافظت‌کننده از پوست عمل مي‌کند.
3- بازگشت فرم صورت به روزهای جوانی 
ترمیم و رسیدگی به پوست بعد از چهل‌سالگی کمی پیچیده‌تر و نیاز به ترکیبات فوق قوی و موثر دارد. چروک‌ها در حال عمیق‌تر شدن هستند و شما برای تامین چربی‌های تحلیل رفته زیر پوست نیاز به تغذیه و بازسازی‌کننده پوست با روغن‌های مغذی طی شب دارید. این محصول یک غذای کامل ضدچروک و لیفتینگ قوی مناسب پوست بالغ شما به حساب مي‌آید.پس با داشتن اسیدآمینه فرایند کلاژن‌سازی و رطوبت‌رسانی را تقویت خواهد کرد.
4- پوستی با ظاهر شاداب و سرحال 
ترکیبی ایده‌آل از عصاره بلوبری و چای سیاه برای انرژی بخشیدن به پوست و کاهش اثرات استرس بسیار موثر خواهد بود. تا جایی که روی چرخه شبانه بازسازی پوست اثر گذاشته و درصورتی‌که خواب ناکافی داشته باشید، پوست‌تان همچنان ظاهری شاداب و سرحال‌تری خواهد داشت. فعالیت ترمیم طبیعی پوست طی شب با وجود هيالورونيك اسید، کافئین و دیگر ترکیبات گیاهی به بهترین شکل صورت خواهد گرفت.
5- با قدرت به پوست رطوبت برسانید 
پوست‌های چرب و حتی مختلط به دنبال کرم‌های شبی هستند که با داشتن فرمولاسیونی سبک، به سرعت جذب پوست شود. این جنس پوست‌ها همچنین به آبرسانی نیاز دارد تا علاوه بر ترمیم پوست نرمی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهد. پس کرم شب ضدچروک و مرطوب‌کننده مانع پیری و چروک شدن پوست مي‌شود و التهابات پوستی را تسکین مي‌دهد. البته اصلا نگران بروز آکنه و جوش نباشید، چون چربی بیش از اندازه پوست با این محصول کاملا تحت کنترل است.
6- بازگشت حجم طبیعی و جوانی پوست
اسید هیالورونیک با قدرت بالا لیفتینگ پوست را به حداکثر مي‌رساند و موجب فرم گرفتن چهره مي‌شود به همین علت بیشتر کرم‌های شب از این ترکیب در فرمولاسیون خود استفاده مي‌کنند تا در کنار دیگر ترکیبات گیاهی با ساختار سبک شرایط افزایش فوری حجم پوست فراهم شود. تا آن‌جا که صاف و نرم شدن پوست در هنگام صبح بعد از بیدار شدن از خواب کاملا ملموس و قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: