کد خبر: ۱۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
موهایی که این روزها به ده‌‌ها شیوه تغییر شکل و رنگ می‌دهند نمی‌‌توانند لطافت و نرمی دوران کودکی و نوجوانی را داشته باشند. بنابراین بعد از هر بار حمام کردن وز، خشک و بد حالت می‌‌شوند، پس نیاز به محصولاتی است که با نرم و مرطوب کردن تارهای مو آن‌ها را خوش حالت و یکدست کند و ظاهر آن را سالم و براق نشان دهد. اما جنس موهای شما چیست و چه حالت‌‌دهنده‌‌ای مناسب شرایط موهای شماست‌؟ یا شاید اصلا نمی‌دانید که محصولات حالت‌دهنده مو دقیقا با موهای شما چه می‌‌کند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با مینو درخشانی کارشناس زیبایی ما همراه باشید تا با کمی اطلاعات بیشتر، مناسب‌ترین حالت‌دهنده‌های مو را برای استفاده همیشگی موهای خود انتخاب کنید.
آراستگی مو به شرط استفاده از حالت‌دهنده‌ها
مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که بعد از کوپ یا کوتاه کردن موها از شکل و شمایلی که آرایشگرتان به موهایتان داده ذوق زده شوید اما قطعا بعد از یک بار حمام کردن دیگر هیچ چیز شبیه قبل نیست. موها وز شده و حالت خود را کاملا از دست می‌‌دهند و درنتیجه باز دست به دامن سشوار و اتو خواهید شد و تمام روز با شانه و بُرس برای شکل دادن به آن‌ها زمان خود را تلف خواهید کرد. اما حتما می‌دانید که آرایشگران برای حالت دادن به موهای شما بعد از کوتاهی معمولا از یکی از محصولات حالت‌دهنده مانند اسپری، روغن و سرم، موس، ژل یا کرم مو استفاده می‌کنند. همه موادی که با توجه به ویژگی و جنس موهای شما طراحی شده تا هم راحت‌تر شسته شوند و هم به هر حالتی درآيند که تمایل دارید. بنابراین هر بار بعد از رفتن به آرایشگر احساس می‌کنید موهای شما چقدر نرم‌تر و حالت‌پذیرتر شده است درحالی‌که شاید به درستی حالت‌دهنده‌‌ها را نمی‌شناسید یا شاید عادت به استفاده از آن‌ها قبل از شانه کردن یا سشوار کشیدن ندارید. درحالی‌كه این محصولات در نوع با کیفیت و استاندارد آن‌ها به خوبی موها را آراسته کرده و ویژگی‌های مراقبتی هم دارد.
6+1 حالت‌دهنده مو
در بازار زیبایی این روزها چندین نوع محصول برای همه سلیقه‌ها و با توجه به وضعیت و حالتی که موها دارند وجود دارد بنابراین هر کس با در نظر گرفتن این‌که موهایش با ژل بهتر فرم می‌گیرد یا با كرم مو و روغن به سراغ استفاده از آن‌ها می‌رود. اما برای این‌که انتخابی درست و دقیق داشته باشید و خودتان به راحتی از پس حالت دادن و آراستن موهای خود برآیید باید ابتدا بدانید که كدام حالت‌دهنده مو برای موهای شما بهتر است و هر کدام چه کاربردی دارند.
1. موس: این نوع محصول برای هر نوع مویی قابل استفاده است و معمولا برای برجسته‌سازی زیبایی موهای فر و البته یکدست و شلاقی شدن موهای لخت مورد مصرف قرار می‌‌گیرد. بنابراین برداشتن به مقدار یک توپ کوچک پینگ‌پنگ برای خوش حالتی موهای کوتاه و یک توپ تنیس برای موهای بلند و پرپشت کفایت می‌کند. اما نحوه استفاده از آن به دو صورت است یک شیوه مخصوص صاف شدن موها این‌که ابتدا گره و قفل لابه‌لای تار موها را با انگشت‌هاي دست باز کنید و سپس موس را روي کف دست ریخته  و از کمی پایین‌تر از ریشه تا نوک موها صاف بکشید. یک بُرس پیچ با سری درشت بردارید و همراه سشوار چند بار روی قسمت‌های مختلف مو بکشید تا موها لخت شود. در شیوه‌ای دیگر برای موج‌دار شدن، موها را تا زمانی‌که هنوز مرطوب است شانه کنید، موس بزنید و با سری دفیوزر سشوار آن را خشک کنید، البته اگر موهای مجعدی دارید می‌توانید در بعد از استفاده از موس، آن‌ها را به حال خود رها کنید تا در چند دقیقه در هوای آزاد خشک و موج‌دار شود و حالت بپذیرد. 
2. واکس مو: موهای زبر و خشن بیشترین استفاده را از این حالت‌دهنده در بین خانم‌ها و آقایان دارند. چون هم ظاهری نرم به موها می‌دهد و هم عمق خشک و زبري موها را کمی رطوبت و چربی‌رسانی می‌کند. پس اگر موهایی با قد کوتاه یا متوسط دارید کمی واکس مو را به نوک انگشت‌هاي خود بزنید و ساقه تا نوک موهای خود را حالت دهید. مراقب باشید واکس مو با ریشه موها برخورد نکند چون در این صورت در مدت کوتاهی ظاهر موها را چرب و به‌هم ریخته نشان خواهد داد.
3. اسپری مو: ‌اگر می‌خواهید موها ساعت‌ها حالت خود را از دست ندهد و فیکس باقی بماند بهترین انتخاب اسپری موست. این نوع حالت‌دهنده هم که برای همه نوع مو مناسب است باید به میزان کافی ولی کم روی قسمت‌های مختلف مو اسپری شود چراکه این محصول حاوی الکل است و خیلی زود از روی موها تبخیر می‌شود. برای مصرف هم بهتر از سر اسپری را از پوست سر فاصله داده و بعد از حالت دادن به مو در جهت دلخواه روی موها اسپری کنید.
4. ژل: برای ثابت ماندن حالت موها ژل می‌تواند یک حالت‌دهنده سفت و سخت باشد. به این صورت که ساعت‌ها تارموها را در هم قفل کرده و بدون رطوبت به صورت خشک ظاهر موهای شما را از به‌هم ریختگی و آشفتگی نجات می‌دهد. این نوع محصول برای افرادی که موهایی وز و همیشه گره خورده دارند انتخاب خوبی خواهد بود پس به اندازه مورد نیاز از ژل برداشته و روی موهای مرطوب یا حتی خشک مصرف کرده و سپس با شانه کردن یا بُرس پیچ و فرکننده‌های حرارتی به آن فرم و حالت می‌دهیم درنهایت اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. این حالت‌دهنده محبوب بیشتر مردان است چون موهای کوتاه آن‌ها را به راحتی ساعت‌ها مرتب و آراسته نگه می‌دارد.
5. کرم مو: این نوع حالت‌دهنده بیشتر از موس موها حالت‌دار نگه می‌دارد، اما به اندازه ژل هم سفت و سخت نیست. معمولا کرم‌های حالت‌دهنده مو برای موهای لخت، ضخیم و فرفری پیشنهاد می‌شود و برای استفاده از آن کافی است بسته به حجم و اندازه موهای خود مقدار از آن را کف دست خود بریزید و سپس روی موهای مرطوب بعد از خارج شدن از حمام از قسمت ساقه صاف به سمت نوک موها بکشید. بیشتر کرم‌های مو حاوی آبرسان و نرم‌کننده‌های مغذی هستند که برای موهای خشک و خشن انتخاب بسیار مؤثری خواهد بود.
6. سرم مو: سرم‌های حالت‌دهنده یا صاف‌کننده مو که به صورت قطره‌ای روی موها مصرف می‌شود هم برای موهای صاف و حتی حالت‌دار قابل استفاده هستند. از آن‌جایی‌که این سرم‌ها به‌خوبی جذب می‌شوند مصرف آن‌ها بسیار ساده و برای موها مغذی و مفید است. فقط کافی است چند قطره از آن را درون آب بریزید و روی موها اسپری کنید یا به صورت مستقیم آن را از ریشه تا ساقه مو بکشید و موها را صاف و یکدست کنید.
7. حجم‌دهنده: افرادی که موهایی کم حجم و نازک دارند می‌توانند از این حالت‌دهنده برای آراستگی موهای خود استفاده کنند. محصولاتی که با پرحجم نشان دادن موقتی ساختمان مو آن‌ها را از بی‌حالتی همیشگی خارج می‌کند. بنابراین به میزان کافی از محصولات که با عنوان  volumizer شناخته می‌شود روی ریشه موها زده و با کمک سشوار و بُرس‌‌های پیچ درشت شروع به حالت دادن به آن‌ها می‌کنیم. این نوع حالت‌دهنده برای عملکرد مناسب روی موها نیاز به حرارت سشوار دارد.
حالت‌دهنده‌های استاندارد مضر نیستند
اگر حالت‌دهنده‌های مو را هم مانند سایر محصولات بهداشتی آرایشی از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر تهیه شوند مشكلی برای پوست و موی سر ایجاد نمی‌كنند. حتی اگر چند روز روی موها باقی بماند. در این شرایط محدودیتی هم در استفاده از این محصولات وجود ندارد و می‌توانید آن‌ها را به صورت مستمر و پس از هر با استحمام استفاده كنید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر یک محصول با شرایط موهای شما سازگاری بیشتری دارد حتما برای مصرف مداوم آن را انتخاب کنید.
دنبال حالت‌دهنده‌ها در عطاری نگردید
به‌هیچ‌وجه استفاده از این محصولاتی را که با عنوان حالت‌دهنده مو در عطاری‌ها به فروش می‌رسد توصیه نمی‌كنیم. چون بسیار از آن‌ها به شکل فله‌ای در این مغازه‌ها به فروش می‌رسند و باعث حساسیت پوست سر و كدر شدن موها می‌شوند. بهتر است از متخصص پوست و مو یا آرایشگری که موهای خود را به او می‌سپارید و به او اعتماد دارید برای خرید و انتخاب یک حالت دهنده مناسب موهای خود پرس و جو کنید. ترکیب‌هايی که دست‌ساز هستند و توسط افراد غیرحرفه‌ای به‌نام حالت‌دهنده به فروش می‌رسد غیراستاندارد هستند و با خود مشکل‌های زیادی به همراه می‌آورد. معمولا در بیشتر سالن‌های زیبایی روش استفاده از محصولاتی معتبر و استاندارد وجود دارد که دستور كارخانه سازنده روی آن درج شده است. به این ترتیب که بعد از شستن سر حالت‌دهنده مو روی موهای مرطوب مالیده و با شانه دانه درشت شانه می‌شود و درنهایت پس از آن موها سشوار كشیده شده و حالت مورد نظر را به خود می‌گیرد. 

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: