کد خبر: ۱۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
درباره روش‌های تازه و پرطرفدار برای حالت دادن و پروتئینه کردن مژه‌ها
حالا دیگر بهترین راهکارها و به روزترین روش‌ها پیش روی شماست چه در دنیای پزشکی و درمانی و چه در حوزه زیبایی و خدمات متنوعی که هر لحظه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. حتی کوتاه و بی‌حالت بودن مژه‌ها که سال‌ها به کمک محصولات آرایشی به آن‌ها فرم و شکل می‌دادیم هم دیگر با روش‌های تازه قابل تغییر است. خدماتی از زیرمجموعه خدمات زیبایی دائمی باعنوان اکستنشن، لمینت و لیفت مژه که برای تکمیل زیبایی صورت به‌ویژه چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرار است در همین مطلب با همراهی نازنین فرجوندی، کارشناس زیبایی با چندین سال سابقه در حوزه زیبایی و خدمات مژه اطلاعت مفیدی از لیفت و لمینت مژه در اختیارتان قرار دهیم.
دیگر به آرایش روزانه نیازی نیست
تعداد زیادی از خانم‌ها که حالا دیگر ترجیح می‌دهند انواع خدمات آرایش دائمی را برای آراستگی خود انتخاب کنند، وقت گیر بودن آرایش روزانه و دردسرهای آن را بهانه و دلیل انتخاب خود می‌دانند. از تاتو و هاشور ابرو تا اکستنشن و لمینت مژه‌ها که با این روش‌های تازه دیگر نیازی به آرایش روزانه نیست. حالا دیگر خدمات مژه به اندازه ابروها پرطرفدار و متنوع است. اکستنشن مژه‌ها که تا پیش از این هر روز به تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شد تا حدودی جای خود را به روش‌های تازه‌تر داده و لیفت و لمینت مژه جدیدترین متدی است که به مشتریان ارائه می‌شود. نازنین فرجوندی می‌گوید: «اگر پایه‌ی مژه‌ها پرپشت و خوب باشد معمولا انتخاب بهتر بین اکستنشن و لیفت یا لمینت مژه قطعا دومین مورد است. چرا که با در نظر گرفتن مواد و تغییرات طبیعی که بر روی مژه اعمال می‌شود این روش هم آسیب کمتری در پی دارد و مهم‌تر از آن ظاهر طبیعی و بسیار زیبایی به چشم‌ها می‌بخشد» اما این روش تازه چیست و چگونه می‌تواند به طبیعی‌ترین و ایمن‌ترین شکل ممکن صورت را آراسته کند.
لیفت مژه؛ مژه‌هایی حالت‌دار و زیبا
در این روش قرار نیست تارمویی به مژه‌هایتان اضافه یا از آن برداشته شود بلکه قرار است فقط حالت آن‌ها را فر خورده و فیکس کنیم اما تنها افرادی برای دریافت خدمات لیفت مژه مناسب‌اند که مژه‌های به‌نسبت بلند یا بلند، صاف و بدون حالتی دارند. ظاهر چشم‌ها در لیفت مژه‌های کوتاه و کم‌پشت تغییری نخواهد کرد. بنابراین مژه‌های کوتاه گزینه مناسبی برای این شیوه نخواهد بود و شاید اکستنشن انتخاب بهتری برای این افراد باشد. اما لیفت مژه چیست و به چه صورت انجام می‌شود؟ نازنین فرجوندی توضیح می‌دهد که لیفت فرایندی است طی آن با استفاده از مواد مخصوص تقویتی و غیرشیمیایی رنگ مژه‌ها تیره‌تر، ظاهر آن‌ها ضخیم‌تر و حالت فر به آن‌ها داده می‌شود اما این حالت دار شدن دائمی نیست و بعد از چند ماه نیاز به ترمیم و تمدید دارد. در لیفت هیچ‌گونه ناراحتی و سنگینی روی مژه‌ها احساس نخواهید کرد و از خشکی و ریزش خبری نیست.
لیفت با مواد تقویتی در 40 دقیقه
برای شروع لیفت، ابتدا مژه‌ها از لحاظ حجم، اندازه و میزان مقاومت زيرنظر متخصص بررسی می‌شود. سپس با یک پاک کننده ملایم و محلول پروتئین هر گونه آلودگی و چربی از مژه‌ها پاکسازی شده و با استفاده از پدهای سیلیکونی ضدحساسیت، مژه‌های پلک پائین را مهار و از پلک بالا مجزا می‌کنند. سپس با قرار دادن پد مخصوص سیلیکونی پشت پلک بالا و ریختن چسب‌های مخصوصی از مواد لیفت پشت پلک، مژه‌ها شانه‌زده و مرتب شده و به دقت روی سیلیکون چسبانده می‌شوند. در این مرحله که زمان بیشتری می‌برد کار مواد گذاری را انجام می‌دهند بعنی سرم لیفت مژه را برای افزایش طول و حالت دادن به آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمی صبر کرده و بعد مواد قبلی را از روی مژه تمیز می‌کنند تا مرحله دوم به منظور تثبیت انجام شود. بعد از فیکساتور در مرحله‌ی آخر هم مواد کراتینه که تقویت کننده و محرک رشد مژه‌هاست با استفاده از میکروبراش روی ساقه مژه‌ها زده می‌شود. بنابراین با برداشتن و پاک کردن تمام مواد باقی مانده کار لیفت مژه به پایان می‌رسد.
لمینت مژه؛ چشم‌هایی درشت و زیباتر
عده‌ای از فعالان حوزه زیبایی به‌ویژه متخصص درترمیم و تقویت مژه معتقدند که لمینت مژه علاوه بر جنبه زیبایی نقش درمانی هم دارد. چون با کراتینه کردن، مژه‌ها تقویت و طول و ضخامت آن بیشتر خواهد شد. برای شروع لمینت هم ابتدا یک سرم سبک و جاذب روی مژه زده می‌شود تا برای جذب رنگدانه، آماده شوند پس از جذب سرم، برای مشکی شدن مژه‌ها رنگ مخصوص آماده و با دقت به مژه‌ها زده می‌شود و در ادامه بعد از بعد پاک کردن رنگ با کمک شانه کوچک و یک میکروبراش مژه‌ها مرتب و شانه شده و برای ضخیم شدن و فر خوردن و حالت گرفتن آن‌ها از کراتین استفاده می‌شود و درنهایت ماده فیکساتور است که این فرایند را نهایی و حالت چشم و مژه به زیبایی تغییر می‌دهد. نازنین فرجوندی در ادامه توضیح روند لمینت مژه تاکید می‌کند که «اگر کار شما را افراد متخصص و حرفه‌ای انجام دهد نه‌تنها آسیبی به مژه‌ها وارد نمی‌شود بلکه ظاهر آن‌ها مشکی، فر و با لمینت مژه چشم‌ها درشت‌تر دیده می‌شود.»
در لیفت مژه‌ها طبیعی و در اکستنشن مصنوعی به نظر می‌رسد
در لیفت و لمینت حالت مژه‌تان درست شبیه مواقعی است که ریمل زده‌اید اما با اکستنشن چندین تار مژه مصنوعی با کمک چسب در کنار مژه‌های دیگر شما قرار می‌گیرد تا مژه‌ها از حد طبیعی خود پرپشت‌تر و بلندتر به نظر برسد. به همین دلیل لیفت و لمینت به مراتب روشی کم عوارض و طبیعی‌تر از اکستنشن به حساب می‌آید. به علاوه این‌که محلول‌های تقویتی و کراتینه به کار رفته در این کار ریشه مژه‌هایتان را مستحکم و قوی می‌کند.
برای چشم‌های حساس مناسب نیست
این سبک خدمات زیبایی برای چشم‌هایی که سابقه آلرژی و حساسیت دارند، مناسب نخواهد بود. چراکه ممکن است رنگ و مواد به کار رفته در لیفت و لمینت مژه باعث بروز مشکلاتی مانند، خارش، قرمزی و التهاب شود اما در شرایط عادی این روش هیچ مشکلی برای چشم‌ها حتی در زمان استفاده از لنزهای طبی و زیبایی به‌وجود نمی‌آورد. به علاوه این‌که لیفت و لمینت؛ مژه‌ها را در برابر آسیب عوامل خارجی مانند گردوغبار و اشعه ماوراء‌بنفش و مواد آرایشی محافظت می‌کند.
مراقبت‌های بعد از لیفت و لمینت مژه
ماندگاری طولانی یکی از مزیت‌هایی این روش‌هاست چون شما بعد از هربار لیفت یا لمینت مژه‌ها می‌توانید دو تا سه ماه از داشتن مژه‌هایی فرخورده و زیبا لذت ببرید و نیاز به ترمیم زود به زود آن‌ها نیست اما نکاتی هم هست که باید آن‌ها را حتما رعایت کنید:
- تا 24 ساعت بعد از لیفت یا لمینت کردن مژه‌ها از استحمام، شستن چشم‌ها و صورت خودداری کنید.
- دیگری نیاز به استفاده از فرمژه و ریمل‌های حالت دهنده مژه ندارید استفاده کمتر از این ابزار عمر طولانی‌تری به زیبایی مژه‌های شما می‌بخشد.
- حتما پیش از خواب آرایش را از روی صورت و چشم‌های خود پاک کنید.
- اگر به‌تازگی دچار التهاب یا عفونت مشکلاتی در چشم‌های خود شده‌اید لیفت و لمینت کردن را تا بهبودی کامل به تعویق بیندازید.
- در بهار و تابستان از عینک آفتابی در مقابل نور خورشید استفاده کنید. چون اشعه فرابنفش کیفیت مژه‌های ترمیم شده شما را پایین می‌آورد.
- حتما با یک متخصص و فرد حرفه‌ای مشورت کنید و اگر مژه‌های کوتاه یا مناسبی برای این کار ندارید، چشم‌های خود را در معرض آسیب قرار ندهید.
مژه‌ها را به متخصصی مجرب و ماهر بسپارید
پیش از هر تصمیمی درباره کسی که قرار است کار لیفت و لمینت مژه‌هایتان را انجام دهد کاملا پرس‌وجو کنید. محیطی که قرار است کار زیبایی در آن‌جا صورت بگیرد هم باید کاملا بهداشتی و قابل اطمینان باشد. از کیفیت مواد و میزان تبحر و تجربه کارشناس مربوطه مطمئن شوید و درنهایت تصمیم بگیرید. درست و دقیق انجام دادن این‌گونه خدمات رابطه مستقیمی با سلامتی شما خواهد داشت پس تمام جوانب را بررسی کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: