کد خبر: ۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد
سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته 10 نفر را به کام مرگ برد و و دو هزار و 500 نفر را راهی بیمارستان کرد.
مرگ 10 نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته

ایرج حریرچی، روز دوشنبه در بخشی از نشست خبری اش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آمار آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: چهارشنبه آخر سال 93 در مجموع دو هزار و 502 نفر مصدوم به اورژانس بیمارستانهای کشور مراجعه کردند که 459 نفر از این مصدمان را آمبولانسهای اورژانس 115 منتقل کرد.
وی گفت: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته 10 نفر جان باختند، 43 درصد آسیب دیدگان در گروه سنی پنج تا 19 سال و 26.5 درصد افراد بین 20 تا 29 سال بودند، 33 درصد آنان دانش آموز بودند و شایعترین آسیب نیز با 36 درصد به دست و بعد از آن با 23 درصد در چشم بود.
حریرچی افزود: 50 درصد آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری آخر سال گذشته دچار سوختگی شدند و 43.5 درصد دچار بریدگی شدند و 93 درصد این حوادث در شهرها بود.
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تعداد قطع عضو ناشی از این حوادث گفت: آ مار تهران را اکنون در اختیار دارم که بر اساس آن دو نفر در تهران دچار قطع دست و دو نفر دچار تخلیه چشم شدند.
وی اضافه کرد: درصد بالایی از آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری در سال گذشته و سالهای قبل از آن عابران رهگذر و تماشاگرانی هستند که خودشان در بروز حادثه نقشی نداشته اند.

**جوانان نیازمند هیجان و چهارشنبه سوری ایمن هستند
وی گفت: جوانان و نوجوانان خواهان شادی،نشاط و هیجان هستند و درخواست وزارت بهداشت از دستگاههای دیگر این است که امکان برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال را به صورت ایمن و مبتنی بر باورهای دینی و ملی فراهم کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: