کد خبر: ۱۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
فرقی نمی‌کند دوچرخه‌سوار حرفه‌ای باشید یا آماتور؛ این گجت‌ها وسایل دوچرخه‌سواری شما را ارتقا می‌دهد.
تجربیات یک دوچرخه‌سوار
قطعا هیچ سواری بد نیست؛ شما می‌توانید با رعایت تمام قوانین دوچرخه‌سواری ورزش مفرح را تجربه کنید. 
تجربیات یک دوچرخه‌سوار
هرچه زودتر تجهیزات دوچرخه‌سواری‌تان را حاضر کنید تا بتوانید سهمی هرچند کوچک در داشتن هوای پاک داشته باشید. 
**
1.چراغ‌های دوچرخه
وظیفه اصلی این گروه از چراغ‌ها روشن کردن مسیر و مشخص بودن دوچرخه در هوای تاریک است و با توجه به اين‌که محدود وسيعي از مسير را روشن می‌کنند، به باتري قوی‌تری نياز دارند. ساده‌ترین چراغ‌هاي از يک لامپ، قاب محافظ لامپ، پایه‌ای جهت اتصال به‌فرمان يا کلاه و يک باتري تشكيل شده‌اند که می‌تواند به‌صورت جدا به تنه يا فرمان متصل شده يا در قاب محافظ لامپ، جاسازی‌شده باشد. اين چراغ‌ها مجموعه‌ای کوچک‌اند که براي نصب راحت و بی‌دردسر روي فرمان يا دسته دوچرخه طراحی‌شده‌اند اما در مدل‌های پيشرفته، به‌طورکلی از دو نوع اصلي لامپ‌های LED و HID و دو نوع باتري استفاده‌شده است.
**
2. قمقمه آب سیترونکس برای دوچرخه‌سوارها 
بطری یا قمقمه آب دوچرخه‌سوارها، دارای یک پوشش پلاستیکی و آسان برای تمیز کردن است که اندازه نگه‌دارنده قمقمه روی دوچرخه است. به علت وجود سیستم قفل بهداشتی این نوع از قمقمه‌ها، شما می‌توانید از آن به‌راحتی بنوشید. همچنین قمقمه برای شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی مناسب است و شما می‌توانید به‌راحتی آن را بشویید. قسمت نوشیدن قمقمه دارای لایه‌ای است که مانع از رسیدن مایعات به بیرون هنگام نگه‌داشتن آن به‌صورت وارونه شده و شما را قادر می‌سازد مقدار دقیق موردنظر خود را بنوشید و با تکان‌های شدیدی که در هنگام دوچرخه‌سواری به آن وارد می‌شود حتی قطره‌ای آب هم از آن کم نمی‌شود. 
**
3. کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری
کلاه ایمنی دوچرخه « MORPHER» انتخابی مناسب برای بانوان و آقایانی است که می‌خواهند در کنار حرفه‌ای بودن ورزشی مطمئن را تجربه کنند و ایمنی خود را با این کار تضمین کنند. رویه به‌کاررفته برای این کلاه ایمنی از پلاستیک ABS است. این پلاستیک مرغوب دوام بالایی در برابر ضربه و فشار دارد همچنین از ایجاد ساییدگی جلوگیری خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که بيشتر کلاه‌های دوچرخه‌سواری باید آن را دارا باشد، وجود راه‌های است که باعث ایجاد رد شدن هوا می‌شود و هنگام حرکت از ایجاد تعریق و بوی نامطبوع پیشگیری خواهد کرد. این کلاه از پدهایی تهیه‌شده که ایجاد میکروب را درون خود به تعویق می‌اندازد و عمری طولانی را به آن خواهد داد. 
**
4. هندزفری بی‌سیم جبرا
بیشتر ورزشکارها دوست دارند تا در هنگام ورزش کردن به موسیقی گوش دهند یا حداقل بتوانند بدون دست زدن به گوشی از آن استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید دوچرخه‌سوارها در مدت‌زمان طولانی قادر به استفاده از دست‌های خود برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی نیستند. استفاده از یک هدفون با تمام این ویژگی‌ها باید دارای وزن سبکی باشد، همچنین طراحی راحت آن از دیگر ویژگی‌های مهم این وسیله ضروری است. هدفون ورزشی هندزفری است که در هنگام ورزش شما به‌راحتی از آن استفاده کنید، بدون این‌که احساس خستگی و سنگینی برایتان به دنبال خواهد داشت. قطعا در هنگام حرکات سنگین ورزشی، ورزشکاران دچار تعریق می‌شوند باید از هدفونی استفاده شود که ضدآب است.
**
5. تلمبه دستی کوچک تاتیکو
بهترین تایرهای دوچرخه هم امکان پنچر شدن را دارند؛ پس بهتر است مثل یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای همیشه یک تلمبه دستی کوچک همراه خود داشته باشید تا سر بزنگاه به دادتان برسد. این تلمبه‌های دستی کوچک قابلیت وصل شدن به بدنه دوچرخه را دارد همین امر باعث شده بسیار کاربردی به نظر برسد. این مدل زیبا و کارآمد از شركت تاتیکو عمل تلمبه زدن را برای دوچرخه‌سواران آسان می‌کند و باوجود یک سری برای باد، می‌توان با تعویض تبدیل والف از این مدل برای هر دو نوع سری والف استفاده كرد.

**
6. لباس دوچرخه‌سواری 

اصولا پیراهن‌های دوچرخه‌سواری یا تنگ و چسبان است که در مسابقات از آن نوع استفاده می‌شود یا حالت بادگیر دارد که برای دوچرخه‌سواری کوهستانی پوشیده می‌شود. لباسی که در عکس می‌بینید از نوع کوهستانی آن است؛ این به این معناست که در برابر بادهای کوهستانی مقاوم و دارای چند جیب است. این لباس‌ها دارای کش در ناحیه کمر و آستین هستند تا در هنگام دوچرخه‌سواری باد به درون لباس نفوذ نکند. نکته مهم در استفاده لباس‌ها خاصیت تنفس آن‌هاست که با فعالیت فرد لباس خیس عرق نشود، چراکه بعد هر سربالای یک سرازیری است و لباس خیس در سرعت سرازیری باعث سرماخوردگی می‌شود. در این پیراهن دوچرخه‌سواری از فناوري گرتکس استفاده‌شده تا باقابلیت تنفس بتواند عرق را به خارج هدایت کند  و خاصیت ضدباد و آب تا از بیرون چیزی نفوذ نکند. 
**
 صفحه 15 
دوچرخه‌سواری را با مجهز کردن وسایل موردنیاز برای خودتان ایمن و آسان کنید تا بتوانید از آن لذت ببرید. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: