کد خبر: ۱۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
در دنیای امروز که فناوری روزبه‌روز در حال پیشرفت است و زندگی نسبت به قبل آسان‌تر شده است، ورزش بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. در این بين نداشتن فرصت کافی برای حضور در باشگاه‌های ورزشی دغدغه بسیاری از افراد است. اگر شما هم به دنبال روشی برای بهره‌گیری از راهنمایی‌های یک مربی خصوصی و دریافت برنامه تمرینی ورزشی بدون حضور در باشگاه هستید تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های زیر استفاده کنید و بدنی سالم و روحیه‌ای شاداب داشته باشید. بعضی از اپ‌ها شما را با گروهی دیگر از افراد مرتبط می‌کنند و بیشتر جنبه‌ تشویقی دارند، بعضی دیگر جنبه ردیابی دارند و میزان دویدن‌تان را مشخص می‌کنند.
1. Seven Minute Workout
روزی هفت دقیقه ورزش تضمین می‌کند که هم از امراض به دور بمانید و هم عمر طولانی‌تری داشته باشید. این اپلیکیشن نشان می‌دهد که کدام ورزش‌ها در هفت دقیقه می‌توانند شما را به‌تناسب اندام برسانند. انواع دراز و نشست، ورزش‌های کششی و ورزش‌هایی انجام داد که با تکیه‌بر صندلی و دیوار می‌شود. در این برنامه به‌صورت مصور و با توضیحات کافی آموزش داده می‌شوند.
2. MapMyFitness
با استفاده از «مپ مای فیتنس» می‌توانید به‌صورت خودکار یا دستی رکوردهای روزانه دویدن، راه رفتن یا بیش از ۶۰۰ تمرین دیگر را ثبت کنید و در طول زمان نمودار پیشرفت‌تان را ببینید. «مپ مای فیتنس» میزان سوزاندن چربی‌ها را هم ثبت می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این اپ، این است که می‌تواند مسیرهای پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری‌تان را روی نقشه مشخص کند و در کنار مسیر پیموده شده، زمان سپری‌شده، طول مسیر و میزان کالری مصرف‌شده، نمایش دهد. از طریق این اپ می‌توانید حتی غذاهایی را ثبت کنید که می‌خورید و برنامه‌ی تغذیه‌تان را زیر نظر داشته باشید.
3. Daily Workouts
این اپلیکیشن نیازی به اتصال دائمی به اینترنت ندارد و زن، مرد، کوچک و بزرگ می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر آموزش انیمیشنی حرکات برایتان کافی نیست، به‌طور حتم ویدئوهای Daily Workouts که تمام حرکات در آن‌ها را ورزشکاران به اجرا درمی‌آورند برایتان بسیار کارآمد خواهد بود.
4. Endomondo
این اپ می‌تواند شما را به‌ تحرک بیشتر وادارد. کاربران ابتدا با یک تست سلامتی مواجه می‌شوند تا به میزان تناسب ‌اندام‌شان پی ببرند و سپس برنامه با توجه به ورزش‌های موردعلاقه‌شان‌ به آن‌ها‌ پیشنهاد‌هایی می‌دهد. «اندوموندو» از جی‌پی‌اس گوشی استفاده می‌کند تا فعالیت‌های تناسب‌اندام از پیاده‌روی تا دویدن را دنبال کند. در میان‌ ورزش کردن‌تان، اندو (مربی مجازی این اپ) به شما درمورد میزان پیشرفت‌تان در تمرین‌ها می‌گوید. همچنین یک بخش ارتباط با دیگران در این برنامه وجود دارد که می‌توانید در آن دوستان‌تان را برای انجام ورزش‌های مختلف به چالش دعوت‌ کنید.
5. Day Fitness Challenge 30
 این اپلیکیشن که آن را مربیان ورزش حرفه‌ای طراحی‌ کرده است تلاش می‌کند که با آموزش حرکات درست، شمارا به وزن و اندام ایده‌آل‌تان برساند. ورزش‌های این برنامه از سه سطح آسان، متوسط و حرفه‌ای تشکیل‌شده‌اند. می‌توانید با توجه به شرایط جسمی خود سطح مناسب را برگزینید. اپلیکیشن زمان ورزش کردن را به شما یادآوری می‌کند. پس از هر بار ورزش می‌توانید وزن خود را ثبت کرده و میزان پیشرفت خود را ببینید.
6. Home Workouts
این برنامه مجموعه‌ای از ورزش‌های ساده خانگی را که می‌توان آن‌ها را بدون وسیله یا با تکیه‌بر صندلی و دیوار منزل انجام داد، به شما آموزش می‌دهد و برای آن‌که هنگام ورزش تمرکز روی صفحه تلفن‌همراه نباشد به‌صورت صوتی کاربر را راهنمایی می‌کند.
7. Strava Runing and Cycling
این اپ سرعت دویدن‌تان، مسافتی که طی کردید و زمان و دوره‌ای را که دویدید یا دوچرخه‌سواری کردید، ‌با دقت ضبط می‌کند و آن‌ها، با چالش‌های پیش رو و موفقیت‌هایی ترکیب می‌کند که تاکنون به‌دست‌آمده. «استراوا» از ردیاب‌های مختلف به‌سادگی پشتیبانی می‌کند؛ مانند «اپل واچ» و «اندروید ور» (Android Wear). این اپ برای سیستم‌های‌عامل اندروید و آی‌او‌اس رایگان است اما اگر اشتراک برتر این برنامه را خریداری کنید؛ می‌توانید از مزایایی همچون ایجاد اهداف تمرینی و جزئیات تحلیلی بیشتر نیز بهره‌مند شوید.
8. Female Hard Workouts
حرکات ورزشی این اپلیکیشن کاملا مناسب با فیزیک و اندام بانوان طراحی‌شده است و نیازی به لوازم خاص نداشته و حرکات آن در خانه قابل‌ اجراست. تمرینات و حرکات در سه دسته با درجه سختی‌های متفاوت طراحی‌شده است.
9. Daily Yoga
با این اپلیکیشن هرگز از یوگا خسته نخواهید شد. مجموعه‌ای از ۵۰۰ حرکت یوگا در اختیارتان قرار دارد که هر جلسه روی موضوعی خاص مانند افزایش انعطاف‌پذیری بدن یا افزایش قدرت قسمت میانی بدن تمرکز دارند.
10. fitness Sworkit
اگر به دنبال انواع مختلف ورزش‌ها در یک اپلیکیشن هستید، Sworkit انتخاب خوبی برایتان است. انواع ورزش‌ها مثل حرکات قدرتی، یوگا، تمرین‌های هوازی و کششی از پنج دقیقه تا یک ساعت در این اپ موجود است. با پرداخت درون برنامه‌ای نیز می‌توانید تمرینات شخصی‌سازی‌شده‌ را که با تکرار و تمرکز روی قسمت‌های مشخصی از بدن قابل انجام هستند، دریافت کنید.
11. Runkeeper
فرقی نمی‌کند به چه فعالیت ورزشی مشغول‌اید. پس از نصب برنامه اطلاعات اولیه‌ای همچون سن و وزن کاربر از شما درخواست می‌شود. با وارد کردن اطلاعات می‌توانید برنامه ورزشی‌تان را دریافت کنیدو میزان کالری سوخته شده از فعالیت‌هایی رت که انجام می‌دهید، بررسی کنید. از قابلیت‌های دیگر این برنامه آن است که می‌توانید برای فعالیت ورزشی‌تان هدف‌گذاری کنید. به‌عنوان مثال اگر اهل پیاده‌روی هستید و می‌خواهید در آن رکورد مسافت بزنید، می‌توانید هدف‌تان را مشخص کنید. برنامه در زمان‌های لازم به شما یادآوری می‌کند که چه کاری باید ‌انجام دهید و پیشرفت یا عدم پیشرفت را نیز روی نمودار به شما نشان می‌دهد.
معرفی چند وب سایت کاربردي:
1. www.bayanbox.ir
سرویس‌های ابری یا Cloud این روزها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در حفظ اطلاعات در دنیای دیجیتال یاد می‌شود و قلمرو پیشرفته‌ای هستند که کم‌کم جایگزین کارت‌های حافظه می‌شوند. از مهم‌ترین سرویس‌های ابری می‌توان به icloud,sky drive و google cloud اشاره کرد. در این بین «صندوق بیان» جزو معدود سایت‌هایی است که به صورت کاملا فارسی این سرویس را در دسترس ایرانیان قرار داده است. این سایت علاوه بر در اختیار گذاشتن سه گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، امکان رمز‌گذاری و تهیه نسخه پشتیبان را نیز فراهم می‌کند. از دیگر مزایای این سرویس اتصال مستقیم اطلاعات به فضای وبلاگ، محدود کردن دسترسی برای دیگران، ویروس یابی فایل‌های آلوده و سرعت بالای دانلود است. در ضمن سه گیگابایت فضای در اختیار، قابلیت ارتقا را نیزدارد.
2. www.desmos.com/calculator
 با ابزارهاي رایگان اين سايت می‌توان به معنای واقعی از ریاضی لذت برد. حسابان و حساب دیفرانسیل و انتگرال، گرد نمودارها می‌چرخند و درک چگونگی رفتار معادلات روی نمودار کمک زیادی به ایجاد شهود ریاضیاتی می‌کند. شما می‌توانید نمودارها را با رنگ‌های مختلف کنار هم قرار داده و با اضافه کردن هر عدد به صورت هم‌زمان تاثیر آن را روی نمودار مشاهده کنید. نمونه‌های زیادی از اشکال مختلف هم به صورت پیش‌فرض داخل سایت است که امکان تغییر آن‌ها برای کاربر وجود دارد.
3. fa.wiktionary.org
ویکی‌واژه، واژه‌نامه‌ای آزاد از واژه‌هاست که در آن به بررسی تمام واژه‌ها در هر زبانی می‌پردازد و اطلاعاتی نظیر ریشه‌شناسی، آوایش، پاره‌های سخن، مترادف و برگردان واژه‌ها را به شما می‌دهد. منظور از آزاد بودن این واژه‌نامه این است که همگان (از جمله شما) می‌توانند آن را آزادانه بازنشر کنند. با این شرط که این آزادی را از دیگر کاربران سلب نکنند و در آن چیز بنویسند و به ویرایش نوشته‌ها بپردازند.
4. www.codecademy.com
کدنویسی به زبان‌های HTML و CSS از آن مهارت‌هایی است که طراحان دنیای مجازی همیشه باید به دنبال آن باشند. کسانی که این مهارت را داشته باشند، می‌توانند برای خودشان درآمدزایی هم بکنند. سایت «کد آکادمی» یا اگر آن را به فارسی برگردانیم، «آموزشگاه کد»، کارش یاد دادن روش‌های مختلف کدنویسی به دو زبان مختلف و پایه‌ای است. خدمات اولیه این سایت کاملا رایگان است اما اگر بخواهید در کارتان پیشرفت کنید و پروژه‌های جدی‌تر و حرفه‌ای‌تری را امتحان کنید، باید با پرداخت هزینه از نسخه پیشرفته یا Pro بهره ببرید. برای استفاده از خدمات کد آکادمی باید دکمه start در صفحه‌ اصلی سایت را فشار بدهید. در هر مرحله، یک دستور و یک صفحه کدنویسی برایتان باز می‌شود. شما با این روش می‌توانید در هر مرحله کدهای خاصی را یاد بگیرید اما اگر از نوشته‌ها چیزی دستگیرتان نشد یا نیاز به راهنمایی داشتید، دکمه Hint کارتان را راه می‌اندازد. در این سایت یک استاد راهنمای جداگانه برای هر درس وجود ندارد اما برای این‌که به مرحله‌ بالاتر صعود کنید و درس بیشتری یاد بگیرید، باید حتما مرحله قبلی را بگذرانید.
5. MyScriptFont.com
این وب‌سایت را بدون پرداخت مبلغی می‌توانید دست خط‌تان را به فونت تبدیل کنید. کافی است وارد سایت شده و قالبی را که به این منظور طراحی‌شده است، پرینت گرفته و با دست خط‌تان پرکنید. سپس آن را اسکن کرده و در سایت بارگذاری کنید. کار تمام است. می‌توانید از فونت آپلود شده خروجی گرفته و آن را روی سیستم خود نصب کنید تا از این به بعد هر زمانی که دوست داشتید از فونتی با دست‌خط خود استفاده کنید!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: