کد خبر: ۱۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با بیان اینکه نرخ طلا و سکه در هفته گذشته به طور میانگین حدود پنج درصد کاهش یافت، گفت: به دلیل کاهش تقاضا و افت سرمایه گذاری مردم، حباب سکه از ۵۷۰ هزار به ۴۸۰ هزار تومان کاهش یافت.
به گزارش قلم، «محمد کشتی آرای» درباره تحولات بازار طلا و مسکوکات، گفت: نرخ طلا و سکه در هفته گذشته به طور میانگین حدود پنج درصد کاهش یافت.
 
وی با اشاره به تعطیلات و مراسم عزاداری در هفته گذشته، گفت: اتفاق مهم دیگری که رخ داد و بر بازار طلا تاثیرگذاشت، افت شدید قیمت دلار بود.
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر یادآور شد: به دلیل کاهش تنش‌های سیاسی و اقدامات بانک مرکزی، نرخ دلار در بازار افت زیادی یافت که کاهش قیمت‌ها در بازار طلا را به دنبال داشت.
 
کشتی آرای اضافه کرد: کاهش قیمت دلار، این  انتظار را بدنبال داشت که افت شدید قیمت طلا و سکه را موجب شود، اما افزایش قیمت اونس جهانی طلا مانع ریزش زیاد بهای سکه و طلا شد.
 
وی افزود: هفته گذشته قیمت اونس جهانی طلا رو به افزایش گذاشت و حدود ۲۹ دلار بالا رفت، بطوری که نرخ یک هزار و ۲۷۶ دلار برای اونس جهانی طلا در اوایل هفته گذشته، امروز به یک هزار و ۳۰۵ دلار افزایش یافت.
 
کاهش سرمایه گذاری در بازار طلا
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به کاهش حباب سکه اشاره کرد و گفت: اوایل هفته گذشته حباب سکه حدود ۵۷۰ هزار تومان بود، که در روز پنجشنبه به ۵۲۰ هزار تومان و دیروز (شنبه) به ۴۸۰ هزار تومان کاهش یافت.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا برای سکه و طلا در بازار داخل کاهش زیادی یافته ، اضافه کرد: با توجه به کاهش نرخ طلا و سکه، جذابیت سرمایه گذاری در این بازار افت کرده است.
 
کشتی آرای خاطر نشان کرد: به جز طلا و سکه سایر بازارها نیز تحت تأثیر افت بهای دلار با کاهش قیمت‌ها روبرو بودند.
 
رکود سنگین
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره بازار مصنوعات طلا نیز گفت: سال هاست که داد و ستد مصنوعات طلا دچار رکود شده و مردم بیشتر تمایل به خرید طلای آبشده و سکه داشته‌اند که این روند هنوز ادامه دارد.
 
کشتی آرای اضافه کرد: اکنون مردم برای برنامه های خاص مانند عقد و ازدواج اقدام به خرید طلا کرده و به دنبال سرمایه گذاری از طریق مصنوعات نیستند.
 
وی درباره چشم انداز بازار طلا و سکه گفت: این هفته  با توجه به تعطیلات پیشرو انتظار می‌رود که قیمت‌ها نوسان شدیدی را تجربه نکرده و نرخ طلا و سکه در محدود کنونی باقی بماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: