کد خبر: ۱۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
سردار هادیان‌فر؛
رئیس پلیس راهور ناجا، از فعال بودن ۲ هزار و ۷۶۲ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش قلم، سردار سید کمال هادیان‌فر، صبح یکشنبه در حاشیه نشست خبری طرح تابستانه پلیس راهور، گفت: طرح تابستانه پلیس راهور از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود و ما با تمامی نیروهای خود در جاده‌ها حاضر هستیم تا مردم سفرهای تابستانی امنی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۶۲ دوربین در جاده‌ها فعال است و با وزارت راه توافق کردیم بیش از ۲ هزار دوربین به این دوربین‌های موجود اضافه شود.

سردار هادیان فر بیان کرد: سامانه طراحی شده است که بازرسان نامحسوس پلیس راه و از طریق سامانه ۱۲۰ خلافی رانندگان را اطلاع دهند و همچنین قرار است اپلیکیشنی راه‌اندازی شود که اعمال قانون از طریق گوشی‌های همراه هم انجام شود.

وی با اشاره به تردد اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌ها گفت: به اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌های فرسوده مطلقاً نمی‌دهیم و این حادثه که در لرستان اتفاق افتاد، اتوبوس در ساعتی خاص حرکت کرده بود و این نکته را هم یادآور می‌کنم که بیشتر اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌های فرعی کشور حرکت می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیامک‌ها با هزینه فرد متخلف برایش ارسال می‌شود و از ابتدای امسال تعداد یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۰۰ پیامک برای متخلفان رانندگی ارسال شده دست.

وی ادامه داد: ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که ۹ میلیون این تعداد فرسوده است و همچنین تنها ۴ میلیون موتورسیکلت پلاک دارند. ۴.۵ میلیون نفر از ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار دارای گواهینامه هستند که برنامه جدی برای ساماندهی رفتارهای موتورسیکلت سواران داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: برنامه داریم تا به وانت بارهایی که پلاک سفید دارند پلاک عمومی بدهیم تا بتوانند در محدوده‌های طرح هم حاضر شود و حجم باربری موتورسیکلت‌ها را به همین وسیله کاهش دهیم.

سردار هادیان فر گفت: هر شهری مجموعه شورای ترافیکی دارد و طبیعی است که بخش‌هایی که مربوط به هر شهر است را از چهره‌های مسئول در شورای ترافیک شرکت کند و برای آن تصمیم‌گیری کنند. ما بنا نداریم در برنامه‌های شورای ترافیک‌ها دخالت کنیم.

وی گفت: قرار شد شهرداری طرح ترافیک جدید را برای پلیس راهور ارسال کند و این طرح پلیس راهور بررسی شود چراکه تهران حساسیت‌های خاص خود را دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا مبنی بر تأیید یا عدم تأیید طرح ترافیک جدید از سوی پلیس راهور، افزود: کلیات طرح ترافیک جدید را پلیس راهور هنوز تأیید نکرده و همچنان در حال بررسی و مطالعه است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: