کد خبر: ۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
مدیر اجرایی نوروزگاه اصفهان گفت: نوروز بزرگترین پرونده میراث ناملموس جهان است که در آن 12 کشور درگیر هستند و در آیین‌های متعددی و رویدادهای فرهنگی متنوعی دارد.
نوروز، بزرگترین میراث ناملموس جهان

منصور زیرک با اشاره به اینکه نوروزگاه از 24 تا 28 اسفند بیشتر با هدف حفظ و اشاعه آیین‌های نوروزی برگزار می‌شود، اظهار کرد: آیین‌های نوروزگاه در کاخ چهلستون، موزه هنرهای تزیینی و میدان نقش جهان برگزار می‌شود و مراسم خانه تکانی در 21 اسفند ماه نیز در کاخ هشت بهشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه نوروزگاه در کتابخانه مرکزی شهرداری انجام خواهد شد، تصریح کرد: آیین‌هایی مانند قصه گویی، مثل گویی، شاهنامه خوانی، نقالی، موسیقی نواحی، ردیف نوازی، ردیف خوانی، حافظ خوانی، بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی از برنامه‌هایی است که در نوروزگاه اجرا می‌شود.

مدیر اجرایی نوروزگاه اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع دستی و سوغاتی ایرانی با هدف معرفی و فروش این محصولات نیز راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها چگونگی تولید یک صنعت دستی و یا یک سوغات به نمایش گذاشته و در کنار آن نمایشگاه عکسی از گذشته ایران برپا می‌شود.

زیرک اظهار کرد: بیشتر برنامه‌هایی که برای نوروزگاه در نظر گرفته شده است در مجموعه کاخ موزه چهلستون و از ساعت 19 تا 22 برگزار و بخشی از برنامه‌ها نیز در موزه هنرهای تزینی و میدان نقش جهان از ساعت 14 تا 19 اجرا می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: