کد خبر: ۱۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
معرفی بهترین‌ها در عرصه فناوري تلفن همراه
با پرچمداران گوشی‌های هوشمند زندگی را جادو کنید! اگر به دو دهه قبل برگردیم؛ هرگز نمی‌توانیم به قدرت تلفن‌های همراهی که با یک آنتن بلند و سایزی غول‌آسا قدم به عرصه زندگی‌مان گذاشتند، پی ببریم. انگار این توجیبی‌های دوست‌داشتنی جادویمان کرده‌اند که دیگر بدون آن‌ها احساس ناتوانی می‌کنیم. تلفن‌های همراه به‌مرور زمان تبدیل به یکی از متنوع‌ترین محصول‌ها در زندگی نسل جدید شده‌اند که نمی‌توان جایگزینی برای آن‌ها در نظر گرفت. امروزه فناوري تلفن همراه از یک دستگاه ساده برای تماس تلفنی و پیام‌رسانی به یک دستگاه چندکاره تبدیل‌شده که در آن فناوری جهت‌یابی یا GPS بهبودیافته است، قابلیت استفاده از مروگرهای اینترنت به آن اضافه‌شده، امکان نصب بازی‌های رایانه‌ای در آن وجود دارد و همچنین ابزاری برای پیام‌رسانی فوری در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوري شوخی‌بردار نیست؛ او قدرت در دست گرفتن بهترین فناوري‌هاي دنیا را در دست دارد. اگر شما هم یکی از دوستداران این فناوري بی‌نظیرید با ما در این صفحات رنگی و مدرن همراه باشید تا از جدیدترین‌های تلفن همراه باخبر شوید.
تلفن همراه بعدی شما چیست؟
**
با بروز شدن فناوري تلفن‌همراه‌هاي تاشو هم کنار گذاشته شدند و اسمارت‌فون‌ها جایگزینی مناسب برای سلیقه‌های جدیدند. اگر به دنبال تلفن‌همراهي با امکانات جدید می‌گردید باید در فهرست گوشی‌های جدید 2019 بالا و پایین کنید تا تلفن همراه را که باسلیقه و خواسته‌هایتان همخوانی دارد، پیدا کنید.
**
SAMSUNG S10+ بازگشتی قهرمانانه
SONY XPERIA 1 صفحه‌نمایش عالی
NOKIA 9 PUREVIEW همراه با دوربینی منحصربه‌فرد
XIAOMI MI 9 ساخت چینی‌ها
LG G8 THINQ یکی از شاهکارهای کره‌جنوبی
**
گلکسی اس10 پلاس سامسونگ
قیمت: 899 دلار
گلکسی اس۱۰ تمام‌عیارترین پرچمدار سامسونگ به‌حساب می‌آید؛ محصولی که به همراه گلکسی فولد، پیش‌نمایشی از چشم‌انداز دنیای تلفن همراه در یک‌ دهه آتی از دید چشم‌بادامی‌ها را به تصویر کشیده است. علاوه بر این ارتقای تجربه عکاسی و امنیت اطلاعات کاربر، از جمله اهدافی است که سامسونگ با کهکشانی دهم خود دنبال می‌کند. در نگاه اول، دوربین سلفی در گوشه سمت راست نمایشگر داخل روزنه‌ای دایره‌ای شکل بیش از هر بخش دیگری خودنمایی می‌کند که با تغییر محل خود، فضای لبه بالا را برای پیشروی هرچه بیشتر نمایشگر به سمت مرز فیزیکی دستگاه امکان‌پذیر کرده است. علاوه بر لبه بالا، ضخامت حاشیه‌ پایین نمایشگر، بسیار چشمگیر است.
نمایشگر گلکسی اس 10
صرفنظر از تغییرات فاحش نمایشگر گلکسی اس10، فرم کلی گلکسی اس۱۰ تفاوت چندانی با گذشته ندارد. پنل‌های انحنادار گوریلا گلس۶ از دو سمت و فریم آلومینیومی گوشی با دقتی مثال‌زدنی به یکدیگر پیوند خورده و ساختار یکپارچه‌ای را به وجود آورده‌اند؛ به‌طوری‌که با لمس گوشی به‌سختی می‌توان خطوط اتصال آن‌ها را تشخیص داد. پنل‌ پشتی در رنگ‌های متنوعی از جمله مشکی، سفید، آبی، سبز، زرد و صورتی بسیار متنوع است. توجه کنید نسخه پلاس را می‌توان با پنل سفید و مشکی سرامیکی هم سفارش داد که ۲۳ گرم سنگین‌تر از نسخه شیشه‌ای خواهد بود.
دوربین‌های سه‌گانه
در نمای پشتی گلکسی اس۱۰، دوربین سه‌گانه دستگاه با چینشی افقی دیده می‌شود که در تمامی نسخه‌ها، پوششی به‌ رنگ مشکی دارد و از زیبایی دستگاه می‌کاهد. ساختار مربعی دوربین میت۲۰، بهترین طراحی را در بین تمام دوربین‌های چندگانه دارد. زیرمجموعه عریض دوربین، لوگوی سفید SAMSUNG به چشم می‌خورد؛ اما دیگر از حسگر اثرانگشت خبری نیست؛ چراکه گلکسی اس۱۰ به‌عنوان نخستین گوشی هوشمند دنیا با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر روانه بازار شده است.
حسگر اثرانگشت
حسگر اثرانگشت گلکسی اس۱۰ که از گواهی اتحادیه FIDO برخوردار است، در نزدیکی لبه پایین نمایشگر جای دارد و مدل سه‌بعدی حسگر اثر انگشت را می‌سازد؛ از این‌رو، به ادعای کره‌ای‌ها، دقت و امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن روشنایی بسیار زیاد نمایشگر پرچمداران سامسونگ در کنار گوشه‌های خمیده آن به امضای محصولات بالارده‌ی این شرکت تبدیل‌شده است.
**
بزرگ، درخشان با فناوري بالا اما غیرقابل تحسین
موجود در بازار

**
SAMSUNG GALAXY S10
گوشی گلکسی اس10 سامسونگ، پرچمدار بعدی سامسونگ از خانواده گلکسی اس است که گفته می‌شود با نمایشگر بزرگ‌تر، دوربین سه‌گانه و حسگر اثر انگشتی باقابلیت سنجش ضربان قلب است. ظاهرا فناوری تشخیص چهره گلکسی اس10 با نمایش دادن ویدئو و تصویر از روی گوشی هوشمند دیگری به‌راحتی فریب می‌خورد و قفل دستگاه باز می‌شود. حتی در بررسی انجام‌شده مشخص شد گلکسی اس۱۰ تفاوت چهره‌ اعضای خانواده را که شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، به‌خوبی تشخیص نمی‌دهد.
قیمت: 799 دلار
**
SAMSUNG GALAXY S10 E
اس ۱۰ از لحاظ قیمتی مهم‌ترین رقیب گوشی اپل در بازار است و می‌تواند حسابی این دستگاه را به چالش بکشد. اس۱۰ ای دستگاهی است که برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری با وضوح فول HD پلاس با نسبت تصویر ۱۹:۹ و چگالی ۴۳۸ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. یکی از نقاط قوت گلکسی اس۱۰ ای، دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسلی آن است که از فوکوس خودکار دوال پیکسل پشتیبانی می‌کند و دیافراگمی باز دارد. دیگر این‌که مدل پایه‌ی گلکسی S10 E دارای شش گیگابایت حافظه‌ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.
قیمت:669 دلار
**
SAMSUNG GALAXY S10 5G
گلکسی S10 5G دارای یک ویژگی خاص در زمینه بزرگ بودن گوشی است. این گوشی عظیم در مقایسه با گلکسی S10 پلاس، نیم سانتی‌متر بلندتر و سه میلی‌متر عریض‌تر است. اصل تعیین‌کننده این گوشی نمایشگر بزرگ 7/6 اینچی آن است. شیشه پشت‌گوشی در رنگ‌های مشکی یا آبی درخشان در بازار موجود است که سامسونگ آن را آبی پریسم می‌نامد. این گوشی قدرتمند تقریبا ۲۰۰ گرم وزن داشته و حجم بسیار قابل‌توجهی در دستان‌تان یا جیب‌تان خواهد بود. سامسونگ تضمین کرده است که گلکسی S10 5G توجه کاربران را به خود جلب کند.
قیمت: نامعلوم
**
تعداد بالا درفروش
واقعا از نحوه ساده کارکرد آن شگفت‌زده خواهید شد. قطعا این گوشی‌ها با عمر باطری خوبی که دارند در تعداد بالا فروخته می‌شوند.
**
تمرکز بالا
تلفن‌همراهي با تمرکز بالا روی دوربین‌های عکسبرداری و فیلمبرداری برای طرفدارهای مشتاق سامسونگ
**
چهره حقیقی
اگر اهل سلفی گرفتن هستید این تلفن‌همراه برایتان مناسب است. حالت فوکوس در صورت عکاسی به همراه ثبت عکس‌های با زاویه وسیع‌تر
**
تشخیص حرکت سونی؛ بیانی مبتنی بر مدیریت رنگ‌ها، همراه با 4k فیلمبرداری عالی و حساس به نوع حرکت افراد
باکس پایین:
ضدآب باقابلیت‌های پیشرفته؛ سونی یک غول پیچیده با امکاناتی فراوان است. شما می‌توانید با خیال راحت با این دوربین زیر باران و زیرآب استخر فیلمبرداری کنید.
**

SONY XPERIA 1
قیمت: دلار 849
اسمارت‌فون‌های سونی یکی از بهترین‌ها در جهان هستند. اکسپریاوان با حذف بسیاری از این حاشیه‌ها به همراه همان نمایشگر بلندقامت خود توانسته در بازار خوب بدرخشد. البته باید بگوییم که وزن کلی و قدبلند این نمایشگر، کمی آن را دفرمه کرده‌ است. البته همه‌چیز نمایشگر به‌اندازه آن نیست، این مشکل قابل‌حل است. این نمایشگر با فناوری Bravia سونی همراه شده که به‌طور خاص با موتور 1X خود، محتوای 4k را در تلویزیون‌های این شرکت به نمایش درمی‌آورد. سونی می‌گوید نه‌تنها وضوح در این گوشی‌ها ارتقا پیداکرده، بلکه رنگ و کنتراست تمام ویدئوها هم بدون توجه به اپلیکیشنی بهتر شده است که از آن استفاده می‌کنید.
دسترسی کلی به بازی‌ها
 یکی دیگر از قابلیت‌های جدید گوشی سونی Game Enhancer است. این اپلیکیشن، کتابخانه‌ای از بازی‌های شما را در خود جا داده است و همچنین راه ساده‌ای برای ضبط گیم‌پلی را به شما ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانید به نکاتی از بازی‌ها پی ببرید و همچنین به‌طورکلی عملکرد سیستم در اجرای بازی‌ها را هم بهتر می‌کند. سونی یک ماژول دوربین سه‌گانه را مشابه آنچه درگوشی‌های سری جدید گلکسی اس10 دیدیم در پشت قاب اکسپریا وان قرار داده است. این دوربین سه‌گانه 12 مگاپیکسلی شامل یک لنز تله فوتو، یک لنز عریض و یک لنز فوق عریض است که می‌تواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد. درحالی‌که حس‌گر فوق عریض از تثبیت‌کننده الکترونیکی عکس برخوردار است، دو دوربین دیگر تثبیت‌کننده اپتیکال عکس را به خدمت گرفته‌اند.
پرچمدار بالا رده
به‌عنوان یک گوشی پرچمدار بالا رده از سوی سونی،‌ نباید به‌هیچ‌وجه از پیدا کردن جدیدترین تراشه کوالکام، اسنپدراگون 855 را همراه با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی زیر قاب اکسپریا وان متعجب شد. رابط کاربری این گوشی مبتنی بر یک نسخه خوبی از اندروید 9 پای طراحی‌شده که می‌تواند قابلیت‌های جالبی مانند Side Sense را ارائه کند. این قابلیت برای نخستین بار با اکسپریا XZ3 معرفی شد. بااین‌حال سونی آن را به شکل پیشرفته‌تری در اکسپریا وان ارائه می‌کند تا کارآمدتر از گذشته باشد. سونی همچنین با همکاری گوگل،‌ قابلیتی را در این گوشی ارائه کرده که به لطف دستیار گوگل می‌توانید دو برنامه را با فرمان صوتی خود به‌صورت همزمان اجرا کنید.
**
موجود در بازار
باکس متصل به گوشی بزرگ: حسگر اثرانگشت درگوشی پایین رده‌ی سونی، در کنار دستگاه قرار دارد. در آن موقعیت، انگشت شست کاربر به‌راحتی روی حسگر قرار می‌گیرد. انتخاب دیگر سونی در آن بخش، مجزا کردن حسگر اثرانگشت از دکمه‌ پاور گوشی است که امکان چک کردن اعلان‌ها را بدون باز کردن قفل گوشی به کاربر می‌دهد.
**
SONY XPERIA 10
اکسپریا ۱۰ نسخه ارزان‌قیمت پرچمدار سونی است و از نمایشگر 5/6 اینچی با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ مشابه گوشی سونی اکسپریا وان بهره می‌برد. میان رده جدید سونی با نمایشگر LCD IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این؛ اکسپریا ۱۰ پلاس در پنل پشتی از دوربین دوگانه‌ بهره می‌برد. دوربین اصلی پنل پشتی، ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۲.۸ اینچی و دوربین ثانویه هشت مگاپیکسلی باقابلیت زوم دو برابری فقط برای عکاسی طراحی‌شده است. همچنین دوربین اکسپریا ۱۰ پلاس قابلیت تصویربرداری ویدئویی باکیفیت 4k را دارا بوده و از ویژگی‌هایی همچون SteadyShot برخوردار است. دوربین سلفی میان رده‌ ارزان‌قیمت سونی همانند اکسپریا وان، هشت مگاپیکسلی است.
قیمت: 299 دلار
**
SONY XPERIA L3
سونی اکسپریا L3 محصول جدید شرکت ژاپنی است که با تمرکز بر بازار اقتصادی‌تر و با مشخصاتی قابل‌قبول معرفی‌شده است. زبان طراحی همیشگی سونی یعنی حاشیه‌های زیاد بالا و پایین‌تر نمایشگر، در محصول جدید هم به چشم می‌خورند. نکته مفید دیگر در طراحی پنل جلویی SONY XPERIA L3، استفاده از پوشش گوریلا گلس نسخه‌ پنج است. طراحی پنل پشتی گوشی جدید سونی، نوآوری خاصی ندارد. آن‌ها دوربین دوگانه خود را در گوشه بالایی جانمایی کرده‌اند و پنل طراحی تقریبا صاف و عادی دارد. اگرچه طراحی دوربین، به‌صورت دوگانه انجام شد اما یکی از لنزها، رزولوشن دو مگاپیکسلی دارد و فقط برای افزودن عمیق به تصاویر مفید خواهد بود.
قیمت: 169 دلار
**
HUAWEI P30 PRO
گوشی‌های هوآوی با پوشش گرادیان و کیفیت ساخت فوق‌العاده، توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند و با ظاهر مستطیل شکل خود از دیگر موبایل‌ها متمایز شوند. این گوشی از یک صفحه‌نمایش 47/6اینچی AMOLED بهره می‌برد که کناره‌های آن تقریبا دیده نمی‌شوند. البته در این دستگاه حاشیه‌های گوشی زیاد آزاردهنده نیستند. در سمت دیگر، همین نوع صفحه‌نمایش ظاهر مدرنی به پی ۳۰ پرو می‌دهد بنابراین به‌جای این‌که مایه دردسر را فراهم آورد، سبب خواهد شد که شما از دیگران متمایز شوید.
قیمت: نامعلوم
**
NOKIA9 PUREVIEW
قیمت: 549 دلار
گوشی‌های سری جدید نوکیا از ظاهری متفاوت برخوردارند. این گوشی از دوربین پنج گانه در پنل پشتی بهره می‌برد. هر پنج دوربین دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است که دو حسگر رنگی و سه حسگر سیاه‌و‌سفید هستند. علاوه بر این، باید به دیافراگم f/8/1 و فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متری برای تمام پنج لنز اشاره‌کنیم. هر پنج حسگر به‌‌طور همزمان در زمان فشردن کلید شاتر، تصویر مدنظر را ثبت می‌کنند. سپس با استفاده از فرایند پردازشی، اطلاعات ثبت‌شده هر پنج حسگر را با‌هم ترکیب و تصویری باکیفیت تولید می‌کند.
5 دوربین حسگر
نوکیا ۹ در پنل پشتی هفت روزنه دارد که پنج روزنه به دوربین‌ها و یک روزنه به فلش و دیگری به دوربین ToF مربوط است. وظیفه‌ دوربین ToF ثبت اطلاعات مربوط به عمق منظره‌ای است که دوربین از آن عکاسی می‌کند. باتوجه‌به ترکیب اطلاعات حاصل از پنج حسگر اصلی برای ثبت تصویر، نوکیا ۹ پیورویو در بعضی مواقع، تصاویری با گستره‌ دینامیکی 4/12 استاپی می‌تواند خلق کند که عملکردی نزدیک به حسگر‌های بزرگ است. همچنین، نوکیا با بهره‌گیری از پنج حسگر دوربین و نیز یک حسگر ToF می‌تواند تصاویری با جزئیاتی متشکل از ۱۲۰۰ لایه برای مناظری با عمق ۴۰ متری ثبت کند.
همکاری نوکیا با گوگل
باتوجه‌به همکاری نوکیا و گوگل به‌منظور شناسایی و بهبود تصاویر با استفاده از اپلیکیشن گوگل فوتوز که با اطلاعات حاصل از حسگر‌های دوربین ترکیب می‌شود، می‌توان تصاویر بسیار طبیعی را ثبت کرد. باتوجه‌به همکاری گوگل، نوکیا و اطلاعات ثبت‌شده از عمق تصویر، می‌توان پس از عکاسی، فوکوس تصاویر را روی سوژه‌ها تغییر داد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی نوکیا از طریق تنظیمات، امکان ثبت تصاویر سیاه‌و‌سفید را ممکن می‌کند. کاربران با استفاده از نوکیا ۹ پیورویو تصاویری با فرمت RAW را می‌توانند ذخیره کنند. سپس با استفاده از اپلیکیشن لایت روم که روی گوشی نصب‌شده، تصاویر را می‌توانند ویرایش کنند. نمایشگر این گوشی با پوشش گوریلاگلس۵ محافظت می‌شود. نوکیا برای دوربین سلفی از حسگری ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. شایان‌ذکر است این گوشی به‌‌طور استاندارد با حافظه رم شش و داخلی ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود.
موجود در بازار
شما 128 گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دریافت می‌کنید اما متاسفانه این کارت ثابت است و قابلیت ارتقا ندارد.
**
NOKIA 3.2
گوشی هوشمند نوکیا2/3 در دو نسخه روانه بازار فروش می‌شود؛ نسخه ارزان‌قیمت این گوشی هوشمند 139 دلار قیمت دارد و از رم دو گیگابایتی و حافظه 16 گیگابایتی بهره می‌برد. گوشی هوشمند نوکیا 2/3 دارای صفحه‌نمایش 2/6اینچی است. این گوشی هوشمند بسیار زیبا از پنل ال‌سی‌دی بهره می‌برد و نسبت تصویر 19 به 9 در کنار بریدگی صفحه‌نمایش بسیار زیبا شرایط خوبی را برای کاربران در این بخش فراهم کرده است. این گوشی هوشمند از اندروید 9 استفاده خواهد کرد تا بتواند طرفداران زیادی را جمع کند.
قیمت:139 دلار
**
NOKIA 210
گوشی نوکیا ۲۱۰ یک طراحی ساده و مشابه گوشی‌های نوستالژیک این برند فنلاندی دارد که ما را به یاد سال‌های نه‌چندان دور و موفق نوکیا می‌اندازد. این گوشی دارای صفحه‌کلید فیزیکی است و بدنه آن به رنگ خاکستری روشن ساخته‌شده است. یک نمایشگر 4/2 اینچی از نوع پنل‌های QVGA با حاشیه‌های مشکی‌رنگ در قسمت جلویی آن دیده می‌شود و درست مشابه گوشی‌های قدیمی‌تر نوکیا در مدل نوکیا ۲۱۰ هم پنل پشتی به‌طور کامل تمام قسمت پشتی و لبه‌های اطراف را می‌پوشاند. یک دوربین وی‌جی‌ای 3/0مگاپیکسلی با یک فلش ال‌ای‌دی روی قسمت پشتی به همراه طراحی عمودی لوگوی نوکیا دیده می‌شود.
قیمت: 30 دلار
**
GOOGLE PIXEL 3 LITE
پیکسل۳ لایت بدنه‌ای شبیه به پیکسل ایکس ال با همان نسبت تصویری خواهد داشت. انتظار می‌رود این پرچمدار شبیه نسل قبلی خود باشد ولی تفاوت عمده آن در دوربین جلویی آن است که فقط به یک حسگر مجهز شده است. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ دستگاه در مقایسه‌ با نسخه‌های قبلی؛ کناره‌های سفیدرنگ دارد. البته رنگ اصلی این گوشی هنوز فاش نشده است و قطعا در نسخه نهایی بارنگ دیگری روبه‌رو خواهید شد. نکته جالب این‌جاست که این تلفن همراه از شیشه و پلاستیک ساخته‌شده است.
**
دوستش خواهید داشت؛ مجهز به نرم‌افزارهای مرتبط با عکاسی و فرمت row که به شما برای عکاسی بی‌دردسر کمک شایانی می‌کند.
باکس دوم پایین: تصمیمی صحیح؛ یک گوشی کامل باقیمتی مناسب و قابلیت عکاسی بالا به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.
**
قطعا انتخاب شماست؛ تنوع در رنگ‌ها موج می‌زند. انتخاب آزاد بین بنفش استوخدوس و مشکی پیانویی یا آبی اقیانوسی
نود دقیقه؛ فقط 90 دقیقه برای شارژ کامل این گوشی کافی است. اندازه یک بازی فوتبال
**
XIAOMI MI 9
قیمت:449 دلار
گوشی شیائومی Mi 9 به‌عنوان اولین پرچمدار در سال 2019 معرفی شد و یکی از عواملی محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند، مشخصات و کیفیت ساخت بالا در کنار قیمتی بسیار پایین‌تر یا نصف است. گوشی شیائومی می 9 همانند دیگر پرچمدارهای جدید بازار از جنس شیشه در پشت و فریم فلزی است که در رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی در بازار موجود است. رنگ مشکی گوشی Mi 9 شباهت زیادی با گوشی Mi 6 دارد اما شکستگی نور در بدنه آن نمای زیبایی به آن می‌بخشد.
مشکل کجاست؟
مقدار زیاد بیرون‌زدگی دوربین به دلیل استفاده از حسگر 48 مگاپیکسلی IMX 586 است که به فضای زیادی نیاز دارد و به دلیل ضخامت بسیار کم گوشی Mi 9 بیرون‌زدگی آن تا حدی منطقی است اما این بیرون‌زدگی به حدی نیست که باعث ایجاد مشکل برای کاربر شود و در صورت استفاده از قاب درون جعبه این مشکل به‌طور کامل برطرف خواهد شد.
بهشت شیائومی
 درصورتی‌که به دوربین اصلی گوشی Mi 9 نگاه کنید یک حلقه دور آن دیده می‌شود که براثر برخورد نور از زوایای مختلف رنگ‌های مختلف رنگین‌کمانی را نشان می‌دهد که جذابیت خاصی به گوشی می‌دهد و آن را از سادگی بیش‌ازحد خارج می‌کند. در قسمت تاچ گوشی Mi 9 به دلیل کمبود فضا، حسگر مادون‌قرمز که به‌منظور اسکن چهره که قبل‌تر در Mi 8 وجود داشت حذف‌شده‌اند و قابلیت باز کردن قفل به کمک چهره فقط از طریق دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن انجام می‌شود.
اسپیکر بی‌نظیر
اسپیکر مکالمه گوشی Mi 9 به‌صورت بسیار ظریفی در بالای تاچ این گوشی گنجانده‌شده است که پهنای بسیار زیادی دارد اما بسیار باریک است و به حدی است که حتی تشخیص آن به‌سختی صورت می‌گیرد، همچنین در زیر اسپیکر مکالمه این گوشی یک چراغ کوچک LED تک‌رنگ جهت نمایش اعلان‌ها وجود دارد که دیدن آن در هنگام خاموش بودن بسیار دشوار است.
**
 موجود در بازار
 قفلی از جنس اثرانگشت؛ قفل بازکن سریع با اثرانگشت با اسکنی قوی‌تر از رقبای خود گوشی شیائومی Mi 9 سریع‌تر از گوشی‌های دیگر این شركت با اثرانگشت باز می‌شود.
**
XIAOMI MI MIX 3 5G
این تلفن همراه دارای چهار دوربین است که دو عدد در جلو و دو تا در عقب قرار دارند و همچنین یک عدد نسخه ویژه با حافظه RAM ، 10گیگابایتی در دسترس است. ظرفیت باتری‌های تلفن همراه شیائومی از ۳۲۰۰ میلی‌آمپر کمتر است و در بعضی از گوشی‌های Xiaomi مثل MIX 3 5G شاهد بیشترین مقدار آن‌ها هستیم، هرچند این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. همین‌طور حسگر اثرانگشت در پشت‌گوشی هم چنان باقی‌مانده است.
قیمت: 599 دلار
**
ZTE BLADE V10
گوشی زد تی ای ZTE BLADE V10 که قرار است از ماه آینده در قالب رنگ‌های مشکی، سبز و آبی رنگین‌کمانی به بازار عرضه شود یک دوربین اصلی دوگانه با ترکیب حسگرهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی به همراه دوربین جلویی فوق‌العاده‌ای دارد. گوشی زد تی ای یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم دارد که به قابلیت‌های موسوم به سلفی هوشمند و تشخیص صحنه مجهز شده است. به لطف این دو ویژگی دوربین یک تلفن‌همراه می‌تواند به‌صورت خودکار تنظیماتی را روی عکس‌ها اعمال کند تا کیفیت آن‌ها را بهتر کند.
قیمت:نامعلوم
**
ONEPLUS 7
این گوشی تازه از راه رسیده قطعا با مشکلاتی هم همراه است؛ یکی از مشکلات حاشیه بالای صفحه‌نمایش که بسیار باریک طراحی‌شده است. درواقع شركت OPPO که به‌نوعی همکار وان پلاس به شمار می‌رود هم پیش ‌از این طراحی مقابل را با معرفی OPPO Find X انجام داده است. با توجه به این موضوع که دو برند OPPO و وان پلاس معمولا فناوري‌هاي خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، احتمال معرفی وان پلاس7 با همکاری این دو شركت به گوش می‌رسد.
قیمت: نامعلوم
**
LG G8 THINQ
ال‌جی جی۸ تینکیو پرچمدار جدید ال‌جی است. از این ‌رو قابلیت‌های این تلفن همراه زیر زره بین علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. قابلیت‌های مانند؛ نمایشگر 1/6 اینچی اولد با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و پشتیبانی از استاندارد 10 HDR است. دوربین اصلی سه‌گانه با حسگر‌های ۱۲، ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی هم دیگر تفاوت این گوشی با نسخه‌های قبلی خود است. نکته‌ جالب ‌توجه فروش جی ۸ با دوربین دوگانه در بعضی بازارهای خاص است. حالت عکاسی جدید Night View هم با ثبت و ادغام ۱۰ تصویر، برای ساخت تصاویری باکیفیت در شرایط نوری تاریک، در دسترس است.
حتی در باران
ال‌جی با حذف اسپیکر مکالمه و هرگونه مجرای نفوذی آب در بخش بالای گوشی، اعلام کرده است که کاربران می‌توانند بدون هرگونه نگرانی از کاهش کیفیت، به انجام مکالمه خود در شرایط جوی مختلف مانند باران بپردازند. نکته جالب‌توجه در رابطه باقابلیت‌های صوتی این گوشی، تجهیز آن به اسپیکر Boombox ال‌جی است که پیش‌تر در جی ۷ به‌کاررفته بود. ال‌جی برخلاف بسیاری از رقبای خود، همچنان از جک هدفون بهره برده است که می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای بسیاری از کاربران باشد.
تشخیص سه‌بعدی
این گوشی مجهز به دوربین سلفی هشت مگا پیکسلی است که به نمونه ToF سه‌بعدی مجهز شده است که ال‌جی از این چیدمان بانام Z Camera یاد می‌کند. به لطف تجهیز به این چیدمان، پرچمدار جدید ال‌جی قابلیت تشخیص مشخصات دست کاربران را دارد تا امکان باز کردن قفل گوشی تنها با قرار دادن دست در مقابل گوشی وجود داشته باشد. این دوربین همچنین توانایی تشخیص سه‌بعدی صورت را هم دارد که از امنیت بیشتری نسبت به الگوریتم‌های تشخیص چهره‌ دو‌بعدی در دوربین‌های سلفی عادی بهره می‌برد. به گفته‌ ال‌جی این فناوری در شرایط نوری بسیار تاریک نیز به‌خوبی و با دقت بالا عمل خواهد کرد.
فقط با حرکت دست
اما قابلیت جذاب و منحصربه‌فرد دیگر جی ۸، امکان کنترل و ارائه بعضی دستورها از طریق ژست‌های حرکتی دست است. در این حالت بدون نیاز به لمس گوشی می‌توان با انجام بعضی ژست‌ها مانند تکان دادن دست، چرخش مچ دست، نزدیک کردن یا فاصله دادن انگشت‌ها از یکدیگر می‌توان تنظیماتی مانند برقراری تماس، تنظیم حجم صدا، گرفتن اسکرین‌شات یا رفتن به قطعه‌ی موسیقی بعدی را اعمال کرد؛ به‌ گفته ال‌جی این قابلیت در شرایطی مانند رانندگی، بسیار کاربردی خواهد بود. ژست‌های حرکتی کنترلی جدید را می‌توان جدید‌ترین ماجراجویی ال‌جی در بخش تلفن‌همراه و پس از ارائه راهکار‌هایی مانند طراحی ماژولار، دانست.
**
 موجود در بازار
 دسترسی به وضعیت هوای دقیق و قابلیت هشدار برای وضعیت آب‌وهوایی بد. دستیاری عالی در گوگل
**
MOTO G7
گوشی MOTO G7 نسبت به نسل قبلی باتری کوچک‌تری دارد. همچنین ظرفیت باتری در MOTO G7 معادل سه‌هزار میلی‌آمپر ساعت گزارش‌شده است. تلفن‌همراه MOTO G7 همچنین پنل نمایش 7/5 اینچی با تاچ مشابه آیفون‌های سال گذشته دارد و از وضوح تصویر اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی ارزان از پردازنده کوالکام قدرت می‌گیرد و دو گیگابایت رم دارد. قیمت این مدل 200 دلار اعلام شده است. پسوند Power در این مدل به باتری بزرگ پنج‌هزار میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره دارد. این گوشی فقط کمی نسبت به مدل Play قدرتمندتر است.
قیمت:239 دلار
**
BLACKBERRY KEY2 RED
فریم آلومینیومی سری هفت‌هزار گوشی بلک‌بری کی 2 رد ادیشن هم به رنگ قرمز درآمده است. شما می‌توانید آن را زیر کلیدهای فیزیکی قاب جلویی هم به‌خوبی ببینید. البته دکمه‌های خود این کی‌بورد و همچنین قاب پشتی گوشی هنوز به رنگ مشکی باقی‌مانده‌اند. این گوشی از حافظه داخلی پایه 128 گیگابایتی برخوردار است که فقط در مدل دو سیم کارته مشکی نسخه اصلی KEY2 موجود بود.
قیمت: 699 دلار
**
LG V50 THINQ DUAL SCREEN
گوشی هوشمند LG V50 THINQ همان‌طور که از نامش پیدا است؛ اولین گوشی هوشمند مجهز به فناوري ۵0G کره‌ای‌هاست. تلفن همراه LG V50 THINQ شباهت بسیاری به مدل سال گذشته خود یعنی 40 V ThinQ دارد؛ حتی صفحه‌نمایش آن‌هم همان پنل 4/6 اینچی OLED با دقت ۱۴۴۰×۳۱۲۰ پیکسل است. دوربین این تلفن همراه گویی به‌طور کامل از روی V40 ThinQ برداشته‌شده است اما می‌توان این گوشی را یکی از بهترین‌ها در سال 2019 دانست.
قیمت: نامعلوم
**
زمان پرواز فرارسیدهاست؛ دوربینی کاملا حرفه‌ای باقابلیت تصویربرداری از فاصله زیاد و کمک به ضبط تصاویر 3D
**به درخشندگی کریستال؛ سیستم صدا درگوشی G8 مانند ضربات کریستال عمل می‌کند. برای این‌که به اسپیکر Boombox ال‌جی مجهز است.
**

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: