کد خبر: ۱۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اعطا خبر داد:
رئیس کمیته معماری و طراحی شهری شورای شهر تهران گفت: جلسات کمیته‌های نما برای بررسی و تصویب نماهای شهری به صورت پایلوت دربرخی از مناطق به صورت همگانی و با حضور شهروندان برگزار می شود.

به گزارش قلم، جلسه هماهنگی کمیته های نمای مناطق صبح امروز در سالن الغدیر شورای شهر تهران برگزار شد، در این جلسه که به ریاست علی اعطا رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران، سهیلا صادق زاده مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کمیته های نمای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران معماری و ساختمان و تدوین ضوابط و قوانین معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و ناظران شورا در کمیته های نما برگزار شد مصوبه اخیر شورای شهر تهران در خصوص تعیین ناظرانی از سوی شورا در کمیته‌های این مورد بررسی قرار گرفت.

علی اعطا، رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در این جلسه از راه اندازی دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کمیته‌های نما خبر داد و گفت: دبیرخانه هماهنگی و نظارت سه وظیفه مهم دارد که اولاً باید میان ناظران شورا در مناطق ۲۲ گانه هماهنگی و وحدت رویه ایجاد کند تا به تبعیت از آن در مناطق رویه‌های واحدی حاکم شود و شهروندان در مورد مراجعات خود دچار مشکل و اختلال نشوند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود ناظران شورا عملکرد کمیته های نما را مستمراً پایش و ارزیابی کند تا این کمیته‌ها کارها و کارآمد باشند، گفت: نباید تصور شود این کمیته‌ها گلوگاه هایی برای اشکال تراشی در کار شهروندان هستند، بلکه شهروندان باید حس کنند این کمیته ها کمک می کند کیفیت پروژه آنها ارتقا پیدا کند.

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بنابراین انتظار داریم به طور مستمر از ناظران شورا گزارش عملکرد کمیته های مناطق ۲۲ گانه را دریافت کنیم.

اعطا با بیان اینکه جلسات کمیته‌های نما از آنجا که به بررسی، تایید و تصویب نماهای شهری می‌پردازد همیشه چالش زا بوده و قضاوت در رابطه با طرح‌ها، بعضاً کار ساده ای نیست، عنوان کرد: ما در مواجهه با نماهای شهری هم با حقوق خصوصی مواجهیم که حق مالکیت است و هم با حقوق عمومی که همان حقوق شهر و شهروندان است.

رئیس کمیته معماری و طراحی شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تایید و تصویب نماهای ساختمان ها تا به حال به بخش دوم موضوع یعنی حق شهر و شهروندان بی توجه بوده ایم، اضافه کرد: اگر چنین توجهی داشته باشیم این امر ایجاد می‌کند، جلسات نقد، بررسی، تایید و تصویب نمای ساختمان ها را به صورت همگانی برگزار کنیم و علاوه بر طراح، مالک و ذینفع مستقیم هر کسی بخواهد بتواند در جلسه تصویب طرح شرکت کند.

به گفته اعطا کمیته های نما به منظور بررسی تایید و تصویب نماهای شهری از معاونان شهرسازی مناطق، یک نفر نماینده جامعه حرفه ای، دو نفر از اساتید دانشگاهی در رشته های معماری و طرح های شهری، نماینده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مرکز و یک نفر نماینده شورای شهر تهران به عنوان ناظر تشکیل خواهد شد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: