کد خبر: ۱۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
راهکارهایی که برای داشتن پوستی یکدست و شفاف به کمک شما می‌آیند
مایه ناراحتی و تاسف است اما ظهور جوش‌های سرسیاه اتفاقی که روی پوست افراد زیادی مي‌افتد. تقریبا تمام کسانی که پوست‌هایی با جنس چرب یا مختلط دارند باید منتظر ظاهر شدن این جوش‌ها روی پوست صورت به ویژه روی بینی و چانه باشند. عوامل زیادی در ظاهر شدن این جوش‌ها دخیل‌اند اما پاسخ این سوال مهم که چگونه یک‌بار و برای همیشه از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شویم حالا که دیگر روزهای کمی به پایان اسفندماه و شروع سال جدید باقی مانده حیاتی‌تر است. اگر مي‌خواهید این شکل و شمایل و جوش‌ها را همراه صورت‌تان به سال جدید نیاورید، راهنمایی‌های دکتر سارا حجتی، متخصص پوست و مو و تعدادی از پیشنهادهای کارشناسان زیبایی معروف در دنیا را به شما توصیه مي‌کنیم.
جوش‌های سرسیاه،جوش‌هایی سطحی پر از آلودگی 
این جوش‌ها که به‌راحتی با چشم قابل مشاهده هستند معمولا به دلیل ترشح چربی پوست در سنین مختلف و به دنبال تغییرات هورمونی به‌ویژه در زمان بلوغ روی پوست صورت ظاهر مي‌شوند اما به دلیل این‌که در سطح پوست رشد مي‌کنند رنگ آن از بی‌رنگ یا سفید در هوا، دی‌اکسید شده و به رنگ تیره تغییر رنگ مي‌دهد. از طرفی وجود منافذ باز و گسترده در سطح پوست باعث مي‌شود جوش‌های سرسیاه با نفوذ آلودگی‌ها به آرامی رشد کنند و با تجمع چربی‌‌ها در نقاطی مانند بینی و پیشانی ظاهر و سپس پراکنده شوند. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب و تعریق زیاد صورت هم عوامل دیگری است که بستر بروز این قبیل جوش‌ها را فراهم مي‌کند اما برخلاف تصور که جوش‌های سرسیاه نیاز به درمان ندارد يا قابل کنترل و حتی پیشگیری نیست باید بگوییم که با راه‌حل‌های ساده و چند پیش شرط مي‌توانید برای همیشه آن‌ها را از بین ببرید یا رشد آن‌ها را به حداقل برسانید.
رژیم غذایی مناسب پیش بگیرید
اگر از همین فردا تصمیم بگیرید که بیشتر مراقبت پوست‌تان باشید مي‌توانید پیش از درمان پیشگیری کنید و از همان ابتدا از ظاهر شدن جوش‌های سرسیاه جلوگیری کنید. به شما پیشنهاد مي‌کنیم که با ترتیب دادن یک رژیم غذایی مناسب این مراقبت را آغاز کنید. نداشتن تغذیه مناسب و مداومت نداشتن در مصرف آنتی‌اکسیدان در میوه‌ها و سبزیجات پوست را مستعد بروز جوش‌های متعدد از جمله جوش‌های سرسیاه مي‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها دیوار دفاعی پوست در برابر آلودگی و نفوذ آن به عمق پوست از طریق منافذ را سخت و مقاوم کرده و بروز این‌گونه جوش‌ها را به حداقل مي‌رساند. رژیم غذایی متعادل و متناسب با جنس و وضعیت پوست خود را تنظیم و سه روز در هفته با آن پایبند باشید به این شیوه با حذف عرق، خاک و آلودگی از روی پوست دیگری نگران ظاهر شدن جوش‌های سرسیاه نخواهید بود.
ماساژ درمانی صورت را تجربه کنید 
یکی از کارآمدترین پیشنهادهای متخصصان و کارشناسان زیبایی برای خلاص شدن از جوش‌های سرسیاه تجربه همیشگی فیشیال است تکنیکی که متخصصان زیبایی آن را معجزه‌‌ای برای بهبود شرایط پوست مي‌دانند. چون خارج کردن آلودگی‌ها از منافذ پوست، لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده سطحی ساده‌ترین راه رهایی از دانه‌های سرسیاه مزاحم از روی صورت است. پس چه خودتان تکنیک فیشیال را بلد باشید و چه آن را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید این جوش‌ها باید برای یک‌بار هم که شده به‌طور کامل از روی پوست‌تان برداشته شوند تا به مرور کم و درنهایت برای همیشه حذف شوند. پس تا نرسیدن به نورزو برای حذف این جوش‌های سرسیاه و پاک‌سازی صورت، حرفه‌ای‌ها را برای دریافت خدمات فیشیال یا ماساژدرمانی پوست صورت در سالن‌های اسپا و ماساژ و و کلینیک‌های پوست و زیبایی دست کم نگیرید.
لایه‌برداری ملایم را فراموش نکنید 
یک توصیه طلایی که با عمل کردن به آن مي‌توانید در همین هفته‌های آخر اسفندماه بخش زیادی از جوش‌های سرسیاه پوست را نابود کنید. استفاده از ماسک‌های صورت حاوی اسیدهای هیدروکسی با خاصیت لایه‌برداری ملایم است. این ترکیب ویژه با لایه‌برداری پوست بدون ایجاد التهاب سبب جدا شدن سلول‌های کهنه از سطح پوست شده و مانع از ایجاد جوش‌های سرسیاه مي‌شود. پس استفاده از کرم و ماسک‌های لایه‌بردار ملایم حاوی آلفا هیدروکسی را هفته‌ای یک مرتبه فراموش نکنید. به این ترتیب پس از هربار شست‌وشو به وضوح شاهد کمتر شدن جوش‌های سرسیاه سطح پوست خود خواهید بود.
منافذ پوست را تمیز نگه دارید
شما با داشتن جوش‌های سرسیاه مزاحم باید همیشه به دنبال راهی مطمئن برای تمیز ماندن منافذ پوست‌تان باشید. شستن و آبکشی صورت با یک صابون مایع صورت کمک چندانی به تمیز کردن منافذ پوست‌تان نمی‌‌کند. باید به صورت روتین در طول هفته از محصولات پاک کننده، تونر و محلول‌هایی با پایه ترکیبات آلفاهیدروکسی و بتاهیدروکسی اسیدها استفاده کنید تا به‌طور مستقیم در منافذ جذب شوند و آن‌ها را تمیز نگهدارند. با این روش چربی‌ها هم دیگر به سرعت گذشته در منافذ تجمع نمی‌کنند. البته باید مراقب باشید که این محصولات را به هیچ‌عنوان تا 24 ساعت بعد از لایه‌برداری مصرف نکنید اما در شرایط عادی این سبک شوینده‌ها همیشه منافذتان را خالی از آلودگی و چربی نگه مي‌دارد و درنهایت جوش‌های سرسیاه راهی به بیرون نمی‌یابند. البته قبل از مصرف هرکدام از محصولات پاک‌کننده دست‌های خود را خوب بشویید، چون خطر گسترش باکتری‌ها در سطح پوست در هنگام پاک‌سازی منافذ بسیار بالاست.
ماسک‌های ضد آکنه استفاده کنید 
در کنار تمام ماسک‌های طبیعی که ممکن است هربار به پیشنهاد کسی برای روشن کردن و از بین بردن جوش‌ها از آن استفاده کنید، ماسک‌هایی که مخصوص از بین بردن جوش‌های سرسیاه و برداشتن لایه‌های مرده سطح پوست هستند هم به مرور سطح پوست‌تان را در برابر انباشته شدن چربی و آلودگی مقاوم مي‌کند. ماسک‌های ملایم با قرار گرفتن روی پوست هم منافذ را از عمق پاک کرده و هم سطح آلوده و چرکی جوش‌ها را با برداشتن سلول‌های لایه سطحی پوست به یکباره از روی صورت برمی‌دارد. بدون این‌که نیازی به تخیله آن با دست باشد. در این شرایط انتشار آلودگی و باکتری به دیگر نقاط صورت به حداقل مي‌رسد و جوش‌های سرسیاه به مرور همراه سلول‌های مرده برداشته شده و از بین مي‌روند.
مواد آرایشی را از پوست‌تان پاک کنید 
مهم‌ترین دلیل بروز جوش‌های سرسیاه همین مواد آرایشی هستند که با ترشح چربی همراه آلودگی‌ها به منافذ پوست نفوذ مي‌کند و با تیره شدن آن‌ها را به جوش‌های سرسیاه تبدیل مي‌کند. از باقی ماندن طولانی‌مدت کرم و دیگر مواد آرایشی روی پوست اجتناب کنید. در غیر این صورت با هیچ روشی این جوش‌ها از روی صورت‌تان حذف نخواهد شد.
سرم  پوست مصرف کنید
اگر برای پوست‌تان به دنبال یک محافظ موثر در برابر جوش‌های سرسیاه مي‌گردید هرچه زودتر به سراغ سرم‌های آنتی‌اکسیدان صورت غنی از ویتامین  Cبروید. این دست سرم‌ها غنی از ترکیبات خالصی هستند که بدون باقی گذاشتن اثری از چربی ،به سرعت جذب پوست مي‌شوند. پیشگیری از ظاهر شدن جوش‌های سرسیاه بعد از پاک‌سازی صورت تنها به این شیوه به واقعیت تبدیل مي‌شود. چون سرم‌هایی حاوی این ترکیبات فعال اثری 60 برابر قوی‌تر با ماندگاری طولانی‌تر از دیگر محصولات دارد و تاثیرات استرس، موادشیمیایی و انواع آلودگی را که در تشکیل جوش‌های سرسیاه نقش دارد، کاملا از بین مي‌برد.
لیزر درمانی را هم مي‌توانید امتحان کنید 
این راه‌حل نسبتا ساده‌تری است اما هم هزینه بیشتری دارد و هم برای نتیجه‌گیری بهتر نیاز به مراقبت‌های بعد و دنبال کردن همه توصیه‌های ذکر شده قبل هم هست. می‌توانید به لیزردرمانی هم به‌عنوان یک روش برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه نگاه کنید. مزوتراپی و لیزر درمانی برای پاک کردن منافذ پوست و درمان جوش‌های سرسیاهی که دیگر تمام پوست بینی، پیشانی و گاهی حتی گونه‌ها را پوشانده، یک راه‌حل پزشکی درمانی است اما پیش از هر تصمیمی نیاز به مشاوره با متخصص پوست است تا با پیشنهاد او درمان‌هایی مانند لایه‌برداری با لیزر ایسولاز، میکرودرم آبریژن یا دیگر روش‌های امن پاک‌سازی منافذ پوست را انجام شود تا به از بین بردن جوش سرسیاه و استخراج چربی‌‌های اضافی از منافذ پوست کمک کند.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: