کد خبر: ۱۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
خوددرمانی و تجویز قرص‌های مسکن یکی از در دسترس‌ترین کارهایی است که بعد از دست، پا، کمر درد و دیگر دردهای مفاصل به سراغ آن‌ها می‌رویم اما عوارض قرص و مسکن‌هایی که گاه و بیگاه برای تسکین این دردهای عضلانی مصرف می‌شود، حتما دردسرساز خواهد شد. چون گاهی منشأ دردها نشانه‌ای از یک بیماری و یا در اثر کوفتگی یا شکستگی استخوان است اما درد و التهاب‌های روتین و همیشگی خانم‌ها که در اثر افزایش سن، فرسودگی، آتروز و قبول مسئولیت‌های سنگین همراه آن‌هاست نیاز به تسکین‌دهنده‌هایی موضعی دارد. مسکن‌هایی به صورت ژل، پماد یا اسپری که هم ضددرد و ضدالتهاب هستند و هم خستگی عضلانی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند.
دکتر سجاد مشرف امینی / متخصص طب فیزیکی
حتما می‌دانید که تمام دردهای مفاصل ناشی آرتروز نیست پس قدم اول در مواجهه با دردهایی که به‌طور مزمن و مداوم در ستون فقرات، زانو، مچ، گردن و دست‌ها بروز پیدا می‌کنند، یافتن منشأ و علت التهاب و درد است اما آرتروز و دردهایی که با افزایش سن طی تحلیل و تخریب غضروف و استخوان‌ها رخ می‌دهد، یک دلیل اولیه یعنی افزایش سن دارد یا پس از یک دوره نقاهت در اثر ضربه و آسیب ناگهانی به مفاصل، ایجاد می‌شود. پس برای تسکین این دردها بسیاری تصمیم به استفاده از ژل و کرم‌های ضددرد می‌گیرند که بدون نسخه در داروخانه‌ها قابل دسترسی است. این کرم‌های موضعی که شما روی پوست اطراف مفاصل دردناک مالش می‌دهید به‌راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و به این دلیل که دارای مواد تسکین‌دهنده درد هستند، درصد زیادی از التهاب و کوفتگی موضع درد را برطرف می‌کنند. البته با عملکردهایی متفاوت که بعضی از آن‌ها از ماده موثر نعنا فلفلی، رزماری یا فلفل قرمز تشکیل شده و باعث احساس سوزش و درنهایت کاهش درد می‌شوند و بعضی دیگر با القای احساس سرما، موقتا احساس درد را از بین می‌برد.
1.تسکین دردها از دل طبیعت
به گفته متخصصان و یافته‌های محققان آتروز و التهاب مفاصل بیماری‌ وابسته به عمر است، چون هرچه عمر فرد بیشتر، آرتروز در آن شدیدتر می‌شود. بنابراین برای این‌که التیام‌بخشی موثر برای آن‌ها داشته باشید، ماساژ دادن موضع درد با کرمی برگرفته از عصاره‌های طبیعی مانند رزماری، آلوئه‌ورا، بابونه، روغن بادام تمام ویژگی‌های لازم برای تسکین دردهای ماهیچه‌ای، روماتیسمی و بهبود گردش خون موضعی و رفع خستگی عضلانی را یک‌جا در خود دارد. علاوه بر این‌که وازلین و گلیسرین موجود در ‌ترکیبات آن موجب حفظ رطوبت و نرمی پوست‌تان می‌شود.
2. درمان از‌ترکیب اکالیپتوس و نعنا فلفلی
مفاصل بیشتر خانم‌‌ها بعد از سال‌ها کار و فعالیت دچار‌ ترک‌خوردگی و از بین‌رفتگی شده و درنهایت تخریب می‌شود اما این تحلیل رفتن معمولا با التهاب، دردهای مزمن و آزاردهنده‌ای همراه است. از آن‌جا که همیشه درمان‌های موضعی آن هم از نوع کرمی با عصاره‌های گیاهی اسطوخودوس، نعنا فلفلی، اکالیپتوس و اکلیل کوهی بهتر است می‌توانید از آن برای افرادی استفاده کرد که از دردهای عضلانی و استخوان رنج می‌برند. چون به‌عنوان یک مسکن طبیعی آرامش را جایگزین دردهای شما می‌کند.
3. به گردش انداختن جریان خون
خم و راست شدن زیاد و بلند کردن اجسام سنگین مهم‌ترین دلایل بروز درد و آرتروز دست، پا و کمر در خاتم‌هاست. پس برای این‌که بیشتر از این التهاب‌های بدن خود را تحمل نکنید، کرم بدن ضددرد و التیام‌بخش اسپاسم‌های عضلانی که حاوی اسانس‌های گرم مانند دارچین، اکالیپتوس است. برای افزایش خون‌رسانی به موضع درد انتخاب مناسبی خواهد بود. حتی دردهایی که بر اثر نشستن نادرست، مسافرت‌های طولانی یا به دلیل ورزش‌های سنگین و استرس‌های مختلف با این التیام بخش موضعی برطرف خواهد شد.
4. سرما درمانی کنید
روش سرما درمانی به دلیل نداشتن هیچ‌گونه عوارض جانبی و مهم‌تر از همه این‌که چون جذب کبد نمی‌شود یکی از جدیدترین روش‌های تسکین درد در دنیاست و مورد تایید پزشکان هم هست.از طرفی یکی از سریع‌ترین راه‌‌ها برای کاهش درد و تسکین آن است.پس اگر می‌خواهید یکی سریع‌ترین و تاثیرگذارترین راه رهایی از درد عضلات را تجربه کنید. ژل ضددرد و آرام‌بخش عضلات به کمک سرمادرمانی درد را کاهش و با نفوذی ایده‌آل مشکلات التهابی مفاصل را کاهش می‌دهد.
1. یک ضددرد گیاهی و موثر
آرتروزهای اولیه با مراعات و مراقبت قابل درمان هستند به‌ویژه وقتی استراحت کردن و مصرف داروهای موضعی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.کرمی که با داشتن اسانس رزماری باعث افزايش گردش خون در موضع درد شده به‌نوان مسکن موضعی شناخته استفاده می‌‌شود و به‌عنوان کمک درمان مناسبی برای دردهای روماتيسمی و همچنين دردهای عضلانی و مفاصل به شمار می‌رود. حتی آسیب‌هایی مانند کشيدگی تاندون‌ها و دررفتگی و گرفتگی عضلات که معمولا برای ورزشکاران اتفاق می‌افتد.
2. درد مفاصل را فراموش کنید 
اگر دردهای مزمن روزانه عضلات و مفاصل، سال‌های زیادی با شما همراه بوده است وقت آن رسیده که با یک درمان موضعی و موثر مانند رزامینت، آن را به حدقل برسانید.کاهش دادن درد، التیام التهاب و کوفتگی آن‌ها فقط بخشی از اثرهای چشمگیر کرم‌های موضعی از‌ ترکیبات گیاهی است. چون آن‌ها خیلی زود با افزایش گردش خون در ناحیه آسیب‌دیده یا دردناک باعث افزایش حرارت و کاهش درد در موضع می‌شوند و به این‌ترتیب دردهای شما آرام و آرامش شما بیشتر می‌شود.
3. آرامش را به مفاصل برگردانید 
کرم‌های موضعی که فرآورده طب سنتی بوده و از روغن‌های گیاهی، اسانس‌های روغنی و روغن‌های حیوانی. مانند روغن زیتون، کنجد، بادام شیرین، روغن سیاه‌دانه، نارگیل و روغن شترمرغ تهیه‌شده برای التیام تمام دردهای عضلات و مفاصل مانند درد کمر، زانو و مچ بسیار موثر خواهد بود. مهم‌تر از همه این‌که از هیچ ماده شیمیایی در این کرم استفاده نشده باشد. این‌ترکیب موثر به دلیل دارا بودن هر یک از این مواد دارای اثرهای ضدالتهاب و تسکین‌دهندگی ‌است که برای درمان دردهای عضلانی و مفصلی استفاده می‌شوند.
4. بهبود کامل التهابات موضعی 
در بین تمام‌ترفندهایی که برای کاهش درد مفاصل و استخوان‌‌های خود امتحان کرده‌اید استفاده از کرمی فرموله شده از اسانس رزماری و نعنا را هم تجربه کنید. چون از طرفی باعث تحریک و تقویت گردش خون می‌شود و از سویی دیگر تورم و التهاب را کاهش و دردهای ماهیچه‌ای را تسکین می‌دهد. البته این مسکن موضعی از ساختار مفصلی و عملکرد عضلات شما هم محافظت می‌کند. البته کمک به تسکین دردهای روماتیسمی و رفع خستگی‌های مفرط عضلانی هم از امتیازهای دیگر آن است.
5. درمان با چربی کوهان شتر 
محصولاتی که اثر مداوم روی موضع درد دارند معمولا از ‌ترکیباتی موثر و قدرتمند تهیه شده‌اند. درست مانند این محصول که فرآوری شده از چربی کوهان شتر است و استعمال آن روی محل درد تاثیر ویژه‌ای در برطرف شدن درد دارد و دارای اثرهای فوق‌العاده‌ای روی عضلات و بافت‌های انسان است. از طرفی درمان ورم مفاصل و دردهای ناشی از شکستگی استخوان را هم می‌توان با کمک این روغن طبیعی تسکین داد. نکته جالب دیگر این‌که مصرف مداوم آن، خشکی،‌ ترک‌های پا و دست را به‌طور کامل از بین خواهد برد.
6. معجزه شاه بلوط و عصاره بابونه 
خانم‌ها برای درمان کوفتگی‌ها، صدمات عضلانی و مفصلی ده‌ها راه بی‌نتیجه دارند اما هیچ چیز به‌اندازه درمان‌هایی که از دل طبیعت بیرون می‌آیند به درمان و تسکین پا، کمر، دست، مچ و گردن کمکی نخواهد کرد. تا وقتی عصاره بابونه با مهار صدمات، نقش اثر ضدالتهابی خود را به خوبی ایفا می‌کند یا شاه بلوط که از طریق جذب پوست استحکام وریدی را حفظ و بهبود می‌بخشد، باید از این کرم‌های موثر برای درمان و التیام بخشیدن به دردهای همیشگی خود کمک گرفت.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: