کد خبر: ۱۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
خیز بلند مرسدس بنز: از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ چه خودروهایی می‌آیند؟
مرسدس قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۱۳۰ مدل الکتریکی عرضه کند. به این معنی است که خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و هیبریدی‌های سنتی زیادی در راهند. بودجه این تلاش عظیم نزدیک به ۳۵ میلیارد یورو است که شامل سرمایه‌گذاری ۲۵میلیارد یورویی در فناوری باطری می‌شود. بیایید نگاهی به برنامه سالانه این شرکت خودروساز بیندازیم.
۲۰۱۹
کامپکت اس‌یو‌وی کلاس جی‌ال‌سی، اس‌یو‌وی سایز بزرگ کلاس جی‌ال‌اس، دو نسخه ای۴۵ ای‌ام‌جی و یک خودروی کلاس سی‌ال‌ای در سال جدید رونمایی می‌شوند. همچنین اس‌یو‌وی کوچک کلاس جی‌ال‌بی که با هفت صندلی عرضه خواهد شد، یک جی‌ال‌ای جدید که شامل یک پلاگین با برد ۶۰ مایل است و یک ای‌کیو‌سی تمام-برقی هم در بین محصولات امسال مرسدس به چشم می‌خورند.
۲۰۲۰
مرسدس سال ۲۰۲۰ را با راه‌اندازی نسل جدید جی‌ال‌ای کوپه آغاز خواهد کرد. همچنین در بهار کلاس ای فیس‌لیفت، که آخرین نسخه از ام‌باکس را با تغییرات ظاهری متعدد و مجموعه هیبریدی گسترده‌تر ترکیب کرده، رونمایی خواهد شد. از نسخه‌های دیگر می‌توان به ای‌ام‌جی جی‌تی چهاردر پلاگین که با یک باطری با برد ۶۰ مایل کار می‌کند، نسخه مایباخ جی‌ال‌اس و کامپکت کراس‌اور کلاس جی‌ال‌ای نسل دوم اشاره کرد.
در بخش خودروهای منحصرا برقی، ای‌کیو‌ای پنج‌-در در تابستان ظاهر خواهد شد. با برد حداکثری ۲۵۰ مایل، ای‌کیو‌ای شیک و ای‌کیو‌بی بزرگ‌تر، بلندتر و هدفمندتر با سه سایز باطری مختلف از ۶۰ تا ۱۱۰ کیلووات‌ساعت با موتورهای الکتریکی ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار)، ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب بخار)، و ۲۵۰ کیلووات (۳۳۵ اسب بخار) عرضه خواهند شد. در حالی که ای‌کیوای قیمتی نزدیک به ۳۵ هزار یورو دارد، انتظار می‌رود که ای‌کیو‌بی با قیمت ۵۰ هزار یورویی به بازار بیاید. ای‌کیو‌ای و ای‌کیو‌بی مانند ای‌کیو‌سی کراس‌اور براساس چارچوب EVA1 ساخته شده‌اند که از عناصر پلتفرم جی‌ال‌سی استفاده می‌کنند. از نمونه‌های سفارشی پیشرفته الکتریکی می‌توان به ای‌کیو‌ای (در هر دو مدل سدان و کراس‌اور)، ای‌کیو‌اس (آنالوگ الکتریکی با کلاس اس) و ای‌کیو‌جی (اس‌یو‌وی) اشاره کرد.
کلاس اس بعدی هم در ۲۰۲۰ از راه می‌رسد
بزرگ‌ترین برنامه‌ای که مرسدس برای ۲۰۲۰ ریخته مسلما کلاس اس بعدی است، که صفحه آمپر تمام دیجیتال، صندلی‌های با فناوری پیشرفته، فرمانی که قابلیت مانور پیشرفته‌تری دارد و بدنه بسیار زیبا و از لحاظ آیرودینامیکی کارآمد با دستگیره‌های پنهان دارد. از لحاظ سبک بدنه، مدل اس بعدی در فرم‌های فاصله محوری استاندارد عرضه خواهد شد اما متاسفانه مدل زیبای کوپه چهار-در را که در دست بررسی بود، ارائه نخواهد کرد. محدوده میباخ سدان پر زرق و برق چند سال دیگر، در ۲۰۲۳ به یک پلتفرم جدید منتقل خواهد شد. کوپه کلاس اس و کروکی، سربازان نسل بعدی‌اند اما به دلیل عدم تقاضا، جایگزین نخواهند شد.
اس‌ال و ای‌ام‌جی جی‌تی
یکی از جالب‌ترین خودروهای ۲۰۲۰ که در راه است نسل هشتم کلاس اس‌ال است که از نظر فنی با نسل دوم ای‌ام‌جی کوپه و رودستر هم‌رده است. اس‌ال و ای‌ام‌جی جی‌تی دو-سرنشینه ساختار آلومینیومی دارند که سبک و دشوار است و اجازه می‌دهد که هر دو رودستر سقف برزنتی داشته باشند. 
برق‌رسانی نقش عمده‌ای در شکل‌گیری این دو خودروی اسپرت بازی می‌کند. با این‌که مدل پلاگین هیبریدی، برد تمام-الکتریکی ۳۰ مایلی را فراهم می‌کند، فناوری ارتقای ای‌کیو که برای ای‌ام‌جی جی‌تی ذخیره شده، یک موتور الکتریکی ۲۵۰ کیلوواتی را به رخ می‌کشد که دیفرانسیل را در خود جای می‌دهد. باطری‌ها و سخت‌افزار الکتریکی تقریبا همان توزیع وزنی را فراهم می‌کنند که طرح گیربکس می‌کند. 
۲۰۲۱ و بعد از آن: کلاس سی و ای جدید به‌اضافه ای‌کیو‌اس خارق‌العاده
اوایل ۲۰۲۱ مرسدس از کلاس سی جدید خود، اول به‌عنوان یک خودروی سدان و بعد به‌عنوان یک واگن استیشن رونمایی می‌کند. با معماری محور-جلو با قطعات جداشدنی ام‌آر‌ای، کلاس سی آینده، آخرین خودرو از نوع خود خواهد بود. زیرا مرسدس برنامه‌ای برای ترکیب خودروهای احتراق داخلی، تمام الکتریک و پلاگین هیبرید آغاز کرده که از کلاس ای تا کلاس اس را در قسمت خودرو و از کلاس جی‌ال‌ای تا جی‌ال‌اس را در قسمت اس‌یو‌وی در بر می‌گیرد.
در حال حاضر، این خودروها شامل ای‌کیو‌اس، ای‌کیو‌ای مقرون به صرفه‌تر (سدان) و ای‌کیو‌جی می‌شود که در مدل‌های اس‌یو‌وی و استایل بدنه کراس‌اور عرضه می‌شوند. ای‌کیو‌ای و ای‌کیو‌جی قرار است همزمان در سال ۲۰۲۲ رونمایی شوند.
در مارس ۲۰۲۳، کلاس ای بعدی یک‌بار دیگر به‌عنوان خودروی روزانه در دسترس خواهد بود. متاسفانه مرسدس برنامه‌ای برای جایگزینی ای کوپه و کروکی ندارد و اگر یک مرسدس دو-دره می خواهید، کلاس سی فقط گزینه‌تان خواهد بود. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: