کد خبر: ۱۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
۱۰ خودروی کوپه برتر ۲۰۱۹
طرز تهیه یک کوپه کارآمد ساده است: یک کوپه خوش‌قیافه بردارید، ظاهر قوی‌تری به آن بدهید، پویایی آن را واضح‌تر کنید، یک موتور قوی در دماغ آن بگذارید و شاهد عملکرد خوب آن باشید. این کوپه‌ها که هرکدام ویژگی‌های هیجان‌انگیز خود را به نمایش می‌گذارند، تجربه رانندگی منحصربه فردی را به سرنشین ارزانی می‌کنند.
مرسدس ای‌ام‌جی سی ۶۳ اس کوپه
مرسدس ای‌ام‌جی سی ۶۳ اس از قدرت بسیار بالایی برخوردار است، ظاهر پرصلابت و کنترل‌پذیری بالایی دارد که همه را مسحور خود می‌کند.
موتور توربو دوقلوی چهار لیتری ۸-سیلندر آن شاید جذابیت نیاکان ۶.۲ لیتری ۸-سیلندر خود را نداشته باشد، اما طرز کار موتور ۵۰۳ اسب بخار آن، لذت‌بخش، جذاب و هیجان‌انگیز است.
شاید آئودی آراس۵ پرزرق و برق‌تر و بی‌ام‌دبلیو ام۴ ظریف‌تر باشند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند جذابیت همه‌جانبه مرسدس در فرمول سنتی کاپوت بزرگ و طرح کلی سه-دره را داشته باشند.
بی‌ام‌دبلیو ام۴ سی‌اس
بی‌ام‌دبلیو بالاخره دستورهای ام۴ سی‌اس را عرضه کرد. ام۴‌های اولیه در محور عقب کنترل‌پذیری کمی دارند، که با کمبود اصطکاک ترکیب شده و رانندگی با آن‌ها را کمی اعصاب-خردکن می‌کند.
سی‌اس بهترین شاسی را در بین خودروهای نسخه ام بی‌ام‌دبلیو دارد. ترکیبات فیبر کربن آن، ام۴ سی‌اس را در وزن ماشین مسابقه نگه داشته است. با چرخ‌های آلیاژی انحصاری، جای تعجب نیست که این خودرو با ۴۵۳ اسب بخار، صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۳.۷ ثانیه می‌پیماید. فضای داخلی آن با صندلی‌های اسپرت چرمی، پنل چرمی و دستگیره‌های تسمه‌‌ای روی درها ویژگی ظاهری چشمگیری به آن بخشیده است.
آلپینا بی۴ اس
با اینکه آلپینا بی۴ همیشه به طرز انکارناپذیری سریع بوده، بی‌۴ اس کوپه که جایگزین آن شده، دستگاهی با عملکرد فوق‌العاده است. آنچه عملکرد واقعی این خودرو را یک پله بالاتر از پیشینیان خود قرار می‌دهد، توان آن (۴۳۴ اسب بخار) نیست بلکه گشتاور اضافی (که با حدود10درصد افزایش به ۴۸۶ پوند فوت می‌رسد) است.
بی‌۴ اس از ام۴ نرم‌تر است و با این‌که سرعت آن را ندارد اما مطمئنا راننده بی۴ لبخند بزرگ‌تری بر لبانش دارد. آنچه باعث فروش بی۴ اس می‌شود شخصیت آن است. یک خودروی لوکس و جذاب که شبیه هیچ‌کدام‌ از ماشین‌های هم‌کلاس خود نیست.
بی‌ام‌دبلیو ام۲ مسابقه‌ای
با جایگزینی ام۲ عادی و مسابقه‌ای، این خودرو حالا در خط تولید سری ام یک کودک است اما نگذارید کوچک بودن آن فریبتان بدهد که فکر کنید ام۲ نسخه ساده‌ای از مدل‌های بزرگ‌تر و سریع‌تر ام۳ و ام۴ است؛ فراتر از این است.
این ماشین درواقع یکی از بهترین مدل‌هایی است که بی‌ام‌دبلیو درحال حاضر می‌سازد و دلیل اصلی، موتور جدید آن است. موتور شش-سیلندر تک-توربوی ماشین‌های قدیمی با نسخه توربوشارژ دوقلو جایگزین شده. اصلاحات شاسی و فنربندی نیز تضمین می‌کند که ام۲ مسابقه‌ای درحال حاضر یک خودروی تند و تیزتر، متمرکزتر و چالاک‌تر است.
لکسوس آرسی اف
لکسوس آرسی اف یک گام مهم در مسیر عملکرد قابل قبول و اضافه کردن تنوع بیشتر به این بخش از بازار است. خودرویی تازه، جسور و متفاوت که به هدف خود رسیده: دوست داشتن آن ساده است.
با وجود قدرت موتور هشت-سیلندر، رانندگی با آن می‌تواند خسته‌کننده باشد اما این خودروی اسپرت طرفداران زیادی دارد. مرسدس بنز کوپه سی۶۳ و آئودی آراس۵ از رقبای آرسی اف هستند.
آئودی تی‌تی‌اس
مدل‌های معمولی تی‌تی با موتور دو لیتری توربو، ۲۳۰ اسب بخار تولید می‌کنند اما این خودرو با موتور دو لیتریTFSI  توان تولید ۳۱۰ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. 
سیستم چهار چرخ متحرک به جای دیفرانسیل عقب، پایداری قابل توجهی را برای این مدل آئودی در جاده‌ها فراهم کرده است.
آئودی آراس۵
بهترین دلیل برای خرید آئودی آراس۵های قدیمی دسترسی به آخرین قرارگاه آئودی ۴.۲ لیتری هشت-سیلندر بود؛ دلیلی که حالا از بین رفته. توربو دوقلوی شش-سیلندری که جایگزین شده، دیگر آن تجربه را نصیب راننده نمی‌کند.
شکوه و جلوه‌های داخلی این خودرو با قابلیت‌های فنی و ظاهر شیک، انتخاب آن به‌عنوان خودروی بعدی که می‌خواهید با آن رانندگی و زندگی کنید را توجیه‌پذیر می‌کند.
مرسدس ای‌ام‌جی سی ۴۳ کوپه
اگر توان مالی مناسبی دارید به دنبال سی ۶۳ بروید، زیرا یک طغیان‌گر واقعی است. اما اگر نگران مسائل جانبی نیستید، با ۱۵ هزار پوند کمتر، سی ۴۳ کوپه می‌تواند انتخاب راحتی برای رانندگی در هر آب‌وهوایی باشد. 
هرگونه شک درباره کافی نبودن موتور ۳۶۷ اسب بخار آن به نظر بیهوده می‌رسد و می‌توان با اطمینان گفت که سی ۴۳ به اندازه کافی سریع است.
آلپینا دی۴
بهترین ترفند دی۴، توانایی آن برای ارائه سطوح عملکرد بالا با بازگشت بیش از ۴۰ گالن در مایل در دنیای واقعی و برد تورینگ حدودا ۵۰۰ مایلی است.
کوپه‌های با موتور دیزلی شاید به نظر فوق‌العاده نیایند اما شتاب و سرعت محض دی۴ همراه با سوخت اقتصادی قابل توجه، آن را قانع‌کننده ساخته است.
مرسدس ای‌ام‌جی ای ۵۳ کوپه
این کوپه کلاس ای با توان ۴۲۹ اسب بخار و سیلندر توربوشارژ خطی با یک موتور ۲۱ اسب بخارِ شروع‌کننده تکمیل شده است. درنتیجه‌ای ۵۳ کوپه، سریع و نرم است و موتور آن به اندازه ای‌ام‌جی ۸-سیلندر پرسروصدا نیست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: