کد خبر: ۱۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
رابطه قابلیت جدید نوکیا و بیماری ترایپوفوبیا
این دستگاه که با لنزهایش افرادی که ترس از حفره دارند را وحشت‌زده می‌کند در کنگره Mobile World در بارسلونا رونمایی شد. این گوشی برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند از پنج دوربین برای گرفتن عکس از جهان پیرامون استفاده می‌کند اما این عملکرد منحصربه‌فرد، مشکل‌سازی برای بیماران مبتلا به ترایپوفوبیا(ترس از حفره) را ثابت کرده است. گوشی هوشمند جدید نوکیا مردم را با یک ترس نادر مواجه می‌کند. طراحی پیشرفته PureView، که اخیرا در کنگره جهانی تلفن‌همراه بارسلونا در سال 2019 معرفی شد، یک دوربین پنتا با پنج لنز به رخ می‌کشد. باتوجه به سیستم ترکیبی هوشمندانه از پنج سنسور، عکس‌هایی را که دستگاه گرفته است، رزولوشن 240 مگاپیکسل دارند اما طرح‌بندی عملکردی برای افراد مبتلا به ترایپوفوبیا مشکل‌ساز است: یک ناسازگاری برای الگوهای نامنظم یا خوشه‌ها یا حفره‌های کوچک.
طراحی پیشرفته PureView، که اخیرا در کنگره جهانی تلفن‌همراه بارسلونا در سال 2019 رونمایی شده، یک دوربین پنتا را با پنج لنز به رخ می‌کشد که بعضی افراد را وحشت‌زده کرده است.
براساس یک گزارش در سایت خبری مترو، تعدادی از مردم نگرانی خود را در توییتر ابراز کرده‌اند. Noel R. Mayer، که با نام Noel The Walrus توییت می‌کند، نوشت: «نوکیا لطفا قبل از طراحی گوشی جدید خود، بیماری ترایپوفوبیا را گوگل کن. همه سایت‌های فناوری از این بیماری وحشت‌زده‌اند»Ishan Manjrekar طراح بازی‌های رایانه‌ای با عصبانیت اظهار داشت: «تصاویر گوشی نوکیا9 هرکسی را به یاد بیماری ترایپوفوبیا می‌اندازد! من وقتی به آن نگاه می‌کنم احساس ناخوشایندی دارم.» Deanna Williams در توئیتر نوشت: «این گوشی احساس چندش آوری در من ایجاد می‌کند.» دکتر Geoff Cole، استاد ارشد مرکز تحقیقات مغز دانشگاه Essex، به سایت خبری Metro گفت که اولین مقاله علمی خود را درمورد ترایوفوبیا منتشر کرده. او گفت: «وقتی یک فرد عکس شما را می‌گیرد، دوربین این گوشی می‌تواند تقریبا در یک فاصله و یک تنظیم قرار بگیرد که می‌تواند واکنش ترایپوفوبیا را ایجاد نماید. این دوربین واقعا ساختاری را به وجود آورده است که باعث ترایپوفوبیا یا ترس از حفره می‌شود.»
 
این کاربر توییتر، از تایلند، نگرانی مشابهی را برای عملکرد این دوربین نشان داد و آن را با یک تصویر مشکل‌ساز دیگر مقایسه کرد.
 
بسیاری از افراد نگرانی‌های خود را درمورد این دستگاه هوشمند در رسانه‌های اجتماعی توییتر با بیان جزئیات انتقادات خود، ابراز داشتند.
 
این PureView با استفاده از هوش‌مصنوعی برای ترکیب داده‌های جمع‌آوری شده از هر یک از پنج سنسور دوربین برای ساخت تصاویر استفاده می‌شود. همچنین شامل سنسور اثر انگشت ساخته شده در صفحه و قابلیت شارژ بی‌سیم است.
با این حال، باوجود این واکنش غیرمنتظره، اکثریت قاطع مردم به نظر می‌رسد با این گوشی‌های هوشمند تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند. Florian Seiche، مدیر اجرایی HMD Global، صاحب امتیاز برند نوکیا اظهار داشت: «ما از مصرف‌کنندگان خود یک پاسخ فوق‌العاده به کل نمونه کارهای قبلی خود داشتیم، به لطف رویکرد منحصربه‌فرد ما به اندروید، یک تجربه خالص، امن و همیشه به روز را ارائه می‌دهیم. ما این تعهد را با تغییر پارادایم مالکیت گوشی‌های هوشمند از طریق ارائه تجربه‌ای که فقط در طول زمان بهبود می‌یابد تحقق بخشیدیم. امروزه ما با این گوشی‌های جدید یک جهش رو به جلو و ارائه آخرین نوآوری‌های گوگل در کل مجموعه خودمان را شاهدیم.»
 
دیگر گوشی‌های اعلام شده نوکیا شامل سه نسخه از دستگاه‌های میان رده متوسط، نوکیا 1 Plus، نوکیا 3.2 و نوکیا 4.2 بودند. Florian Seiche، مدیر اجرایی HMD Global، صاحب امتیاز برند نوکیا، گفت: «ما از مصرف‌کنندگان خود یک پاسخ فوق‌العاده به کل نمونه کارهای خود داشتیم.»
PureView با استفاده از هوش‌مصنوعی برای ترکیب داده‌های جمع‌آوری شده از هر یک از پنج سنسور دوربین برای ساخت تصاویر استفاده می‌کند. همچنین شامل سنسور اثر انگشت ساخته شده در صفحه و قابلیت شارژ بی‌سیم است. دیگر گوشی‌های اعلام شده نوکیا شامل سه نسخه از دستگاه‌های میان‌رده متوسط، نوکیا 1 Plus، نوکیا 3.2 و نوکیا 4.2 بودند. Juho Sarvikas مدیر ارشد کالا HMD Global ابراز داشت که این شرکت احساس کرد درخواست تجدیدنظر به انواع مختلف کاربران اهمیت دارد. او گفت: «امروز ما از میراث نوآوری خود برای گام‌های جسورانه، یک رویکرد واقعا ابتکاری پیشگامانه برای تصویربرداری با نوکیا 9 PureView استفاده می‌کنیم. و معتقدیم تجارب بزرگ باید برای همه در دسترس باشد به همین دلیل است که ما در حال ارائه تجربیات پیشرفته‌ای مانند طراحی خیره‌کننده، بهترین‌های گوگل از جمله دگمه اختصاصی Google Assistant، و تصویربرداری فوق‌العاده و فناوری صفحه نمایش، درعین حال با قابل دسترس‌ترین امتیازات قیمت هستیم و همه این‌ها با تمام ساختار ماندگاری‌ای که شما از یک گوشی هوشمند نوکیا انتظار دارید، قابل دستیابی‌اند و با وعده اندرویدی کردن گوشی‌هایمان یک تجربه ناب، امن و به روز را ارائه می‌دهیم و اطمینان می‌دهیم که گوشی شما در طول زمان پیشرفت خواهد کرد.»
 
دیگر مدل‌های اعلام شده گوشی نوکیا عبارتند از سه نسخه از دستگاه‌های میان رده متوسط، نوکیا 1 Plus، نوکیا 3.2، و نوکیا 4.2 است. Juho Sarvikas، مدیر اجرایی HMD Global، گفت که این شرکت احساس کرد درخواست تجدیدنظر به انواع مختلف کاربران اهمیت دارد.
بیشتر توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند بر معرفی دستگاه‌های تاشو و برنامه‌های 5G تمرکز دارند و تلاش نوکیا برای درست کردن یک گوشی دوربین محور است. Samsung، Huawei و Xiaomi همگی انتشار گسترده دستگاه‌های سازگار با 5G را در سال آینده اعلام کرده‌اند. هوآوی امروز دستگاه کشویی Mate X را رونمایی کرد که با قیمت گیج‌کننده 229.2 دلار (دوهزار پوند) به بازار عرضه می‌شود. سامسونگ رقبای خود را با رونمایی از محصولات جدید خود از جمله Fold، هیجان‌زده کرد.
5G چیست؟
تکامل سیستم G در سال 1980 با اختراع تلفن همراه آغاز شد که اجازه داده شد اطلاعات آنالوگ از طریق تماس تلفنی منتقل شود. دیجیتال در سال 1991 با 2G وارد بازار شد و قابلیت‌های اس‌ام‌اس و ام‌ام‌اس را راه‌اندازی کرد. از آن به بعد، قابلیت‌ها و ظرفیت حمل‌ونقل برای شبکه تلفن همراه به میزان زیادی افزایش یافته است. داده‌های بیشتر را می‌توان از یک نقطه به مقصد دیگر از طریق شبکه تلفن همراه سریع‌تر از همیشه منتقل کرد. انتظار می‌رود 5G در سال 2020 راه‌اندازی شود و تا هزاربرابر سریع‌تر از 4G که در حال حاضر استفاده می‌شود، باشد. در حالی که پرش از 3G به 4G بیشتر برای مرورگر و کار با تلفن همراه مفید بود، این مرحله برای 5G خیلی سریع خواهد بود و تقریبا به زمان واقعی تبدیل می‌شوند. به این معنا که عملیات تلفن همراه به همان سرعت اتصالات اینترنت مبتنی بر دفتر خواهد بود.
پتانسیل مصرفی برای 5G عبارتند از:
ترجمه همزمان چندین زبان در یک کنفرانس تلفنی حزبی
اتومبیل‌های بدون راننده می‌توانند فیلم، موسیقی و اطلاعات هدایت و راهبری را از این توده انبوه ساطع کنند.
یک فیلم کامل هشت گیگابایتی را می‌توان در شش ثانیه دانلود کرد.
انتظار می‌رود که 5G سریع و کارآمد باشد، زیرا ممکن است پایان اتصال‌های سیمی شروع شود. در پایان سال 2020، صنعت تخمین می‌زند که 50 میلیارد دستگاه به 5G متصل خواهند شد.
 
تکامل از 1G به 5G. سرعت پیش‌بینی شده برای 5G بیش از یک گیگابیت در ثانیه است - هزار بار بیشتر از سرعت فعلی 4G و می‌تواند در لپ‌تاپ‌های آینده اجرا شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: