کد خبر: ۱۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
به دست آوردن اطلاعات جامع درباره جاذبه‌های گردشگري و همچنين اماكني كه مي‌توان در آن‌ها اقامت گزيد يكي از نكات مهم در هر سفر است و بهتر است كه قبل از آغاز سفر اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيم. خوشبختانه این روزها رد پاي فناوری در گردشگری و سفر‌ نيز ديده می‌شود. چنانچه همراه داشتن يك تلفن هوشمند و چند اپلیکیشن مفید در طول سفر می‌تواند مانند یک راهنمای خوب عمل كرده و سفر را آگاهانه‌تر و ساده‌تر كرده و لذت سفر را چند برابر كند. وب‌سایت‌ها و اپليكيشن‌هاي زير می‌تواند راهنماي خوبي براي سفرتان باشد.
1. (Triposo)
چه ایرانی باشید و چه خارجی علاقه‌مند به ایران و ایران‌گردی، اگر دوست دارید درمورد شهرهای مختلف ایران و مکان‌های دیدنی آن‌ها اطلاعات کاملی به دست بیاورید، تریپوسو اطلاعات گردشگری و سفر به بیش از 50 شهر دیدنی ایران را در اختیارتان قرار می‌دهد. درصورتی‌که این اپ را روی گجت خود داشته باشید، یک راهنمای مصور از جهان را در اختیار خواهید داشت.کافی است نام شهر یا کشور موردنظرتان را در اختیار این اپلیکیشن بگذارید. علاوه بر شهرها و اطلاعات مربوط به اماکن زیارتی، مکان‌های دیدنی، ورزشی و بناهای باستانی، تریپوسو به شما اطلاعات جالبی از رستوران‌ها و غذاهای خوشمزه آن‌ها نیز در اختیارتان می‌گذارد. اين اپ دارای یک نقشه آف‌لاین است و برای استفاده از راهنمای سفر آن نیاز به اینترنت ندارید. اطلاعات گردآوری‌شده در این برنامه از دایره‌المعارف‌ها، دانشنامه‌های آزاد و وب‌سایت‌های دیگر به‌دست‌آمده است. اگر شما هم اطلاعات بیشتری درمورد اماکن دیدنی شهرها دارید، می‌توانید با عضویت در آن به تکمیل اطلاعات بپردازيد. در صورت تمایل می‌توانید از وب‌سایت برنامه نیز استفاده کنید.
2.اپليكيشن چمدان
این برنامه‌ای ساده و کاربردی جمع‌آوری ملزومات سفر را برایتان راحت می‌کند. در «چمدان» امکان ساختن و مدیریت «چک‌لیست»‌های مختلف برای سفر وجود دارد.روش کار آسان است. با لمس گزینه فهرست جدید می‌توان وارد منوی جدید شد و در آن‌جا مکان، زمان و نوع سفرتان را مشخص کرد و درنهایت چک‌لیست پیشنهادی از چمدان شامل تمامی ملزومات سفر را دریافت کرد. درصورت تمایل نیز می‌توان فهرست را به‌دلخواه خودتنظیم و ذخیره کرد. امکان مشخص کردن  اولویت‌ها و انتقال اقلام مهم‌تر به بالای فهرست و حذف وسیله برداشته‌شده نیز وجود دارد. تنظيم زنگ هشدار از دیگر امکانات جالب این برنامه است كه با فعال‌سازی آن می‌توان از جانگذاشتن وسایل اطمینان حاصل کرد.
3.(Xe Currency)
اطلاع داشتن از قیمت ارز برای معاوضه پول در سفر بسیار مهم است. اگر قصد سفر خارج از ایران دارید این اپلیکیشن تغییرات دقیقه‌ای ارزهای مختلف دنیا را به شما نشان می‌دهد. این برنامه کاربردی رایگان بوده و برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس طراحی‌شده است.
4. google maps
معمولا اولین وسیله‌ای که هنگام سفر به آن نیاز پیدا می‌کنیم، نقشه است. اگر تصمیم دارید به مکان جدیدی سفر کنید و شهر را نمی‌شناسید به شما پیشنهاد می‌کنیم نقشه آف‌لاین شهرهای ایران را دانلود کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند بدون نیاز به اینترنت حتی در جاده به‌سادگی مکان موردنظرتان را بیابید و از اتلاف وقت جلوگیری و  از پرس‌وجو از اطرافیان بی‌نیاز شوید.
با واردکردن عبارت Ok Maps در جعبه جست‌وجو می‌توانید نقشه و مسیری را که جست‌وجو كرديد، به‌صورت آف‌لاین در تلفن خود ذخیره کنید تا در هنگام ضرورت از آن استفاده کنید. گوگل‌مپ امکان جست‌وجوی نقشه و دیدن نظرات کاربران را نیز فراهم می‌کند و عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به آن مکان را نمایش می‌دهد. امکان تغییر نوع نمایش از نقشه به تصاویر ماهواره نیز وجود دارد.
5. (MAPS.ME)
بزرگ‌ترین دغدغه هر توریست در شهر غریبه، یافتن مسیر موردنظرش است. اگر دل‌تان نمی‌خواهد برای هر قدمی که برمی‌دارید، از اهالی بومی نشانی را بپرسید، توصیه می‌کنیم حتما از یکی از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنید. این برنامه با جزئیات خوبی نقشه شهرها و جاده‌های ایران را در خود جای‌داده است و بدون نیاز به اینترنت و فقط از طریق GPS مکان‌یابی می‌کند و مسیر مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد.
6. (Google Translate)
اگر به کشوری سفر می‌کنید که به زبانی متفاوت با زبان‌تان صحبت می‌کنند، به برنامه‌ای مانند Google Translate نیاز دارید. کافی است جمله‌ای را بگویید تا به انتخاب خودتان به یکی از 130زبان دنیا ترجمه شود. فرد مخاطب نیز می‌تواند با همین شیوه با شما مکالمه کند. بعضی از امکانات این برنامه به‌صورت آف‌لاین نیز قابل‌دسترس است.
7. 141
اپلیکیشن ۱۴۱، مرکز مدیریت راه‌های کشور توسعه‌یافته، بیشتر به درد کاربرانی می‌خورد که قصد دارند با اتومبیل خود دل به جاده‌ها زده و سفرشان را ماجراجویانه‌تر کنند. با استفاده از این برنامه می‌توانید از تمامی وضعیت راه‌های مختلف شهری و برون‌شهری اطلاع پیدا کنید از ترافیک و تصادفات اتفاق افتاده در جاده‌ها مطلع شده و مسیرهای مناسبی را برای رسیدن به مقصد نهایی انتخاب کنید.
8. اپليكيشن لذت سفر
لذت سفر برنامه‌ای کاربردی در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، محل‌های اقامت به همراه امکان رزرو هتل‌هاست که ما را در برنامه‌ریزی یک سفر خوب یاری می‌کند. با لذت سفر آخرین اطلاعات مربوط به شهرها و جاذبه‌های گردشگری را می‌توانید همیشه در جیب خود داشته و از قیمت هتل‌ها مطلع شده و آن‌لاین هتل رزرو کنید، همچنین امکان مقایسه ویژگی‌های هتل‌ها و مشاهدۀ نظرات مسافران درمورد هر هتل برایتان مهیا شده است تا بتوانيد درنهايت بهترین گزینه را برای اقامت خود انتخاب کرده و رزرو کنید.
9. هتلیار
اين اپليكيشن نسخه تلفن‌همراهی سایت هتل یار است که تمامی امکانات سایت اصلی را به همراه خود دارد یعنی شما می‌توانید بدون هیچ کم‌وکاستی در هرجایی که هستید، قیمت لحظه‌ای تمامی هتل‌های باکیفیت ایران را مشاهده کرده و به‌صورت الکترونیک در همان لحظه با استفاده از پرداخت اینترنتی یا پرداخت از طریق عابر بانک آن را رزرو کنید.  كافي است شهر مقصد را وارد کرده و هتل‌های پیشنهادی را ببینید و انتخاب کنید. مشخصاتی که اپلیکیشن هتلیار در اختیارتان قرار می‌دهد شامل نشانی دقیق هتل، قیمت هر شب ماندن در اتاق‌های هتل موردنظر و اتاق‌های خالی و قابل رزرو است. از دیگر امکانات اين برنامه می‌توان به نقشه راه‌های ایران، نقشه مترو تهران، نقشه فرودگاه‌ها و مسیرهای گردشگری اطراف شهرها اشاره كرد.
10. آي بنزين
هنگامی‌که با اتومبیل خود در حال رانندگی هستید و ناگهان با کمبود سوخت مواجه می‌شوید، یافتن نزدیک‌ترین جایگاه پمپ‌بنزین امری ضروری است. آي بنزين راه‌حل شماست. به كمك اين برنامه می‌توانید نزدیک‌ترین جايگاه به خود را مشاهده کنید. مهم‌ترین ویژگی «آی بنزین»، مرتب کردن فهرست پمپ‌بنزین‌ها براساس فاصله شما از آن‌هاست. کافی است به اینترنت متصل شده و GPS را فعال کنید. بعد از یافتن مکان جغرافیایی‌تان، نزدیک‌ترین جایگاه سوخت به شما نشان داده می‌شود. این اپلیکیشن که در ابتدا کار خود را در شهر تهران آغاز کرد اکنون تعداد شهرهای بیشتری از جمله مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بیرجند، زنجان، بوشهر و... را پشتیبانی می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید از وب‌سایت برنامه نیز استفاده کنید
11. چارترز
اپلیکیشن چارترز برنامه‌ای برای خرید بلیت‌های یک‌طرفه یا دوطرفه چارتر است. نحوه کار با برنامه بسیار ساده است. فقط باید به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید اطلاعات به‌روز و معتبری را به دست آورید. «چارترز» به جای شما جست‌وجو کرده، ارزان‌ترین بلیت‌ها را به همراه آژانس مسافرتی مربوطه به شما نشان می دهد. کار تمام است. کافی است به وب‌سایتی که برنامه به شما معرفی کرده رفته و پس از وارد شدن به بخش رزرو بلیت اقدام به خریدکنید.
12. دانرو
به دنبال بهترین‌ها درسفرگشتن ساده نیست و نیازمند پرس‌وجو از افراد مختلف است.
خوشبختانه توسعه‌دهندگان دانرو دقیقا دست روی چنین موضوعی گذاشته‌اند و می‌خواهند با ارائه خدماتی مناسب، به شما در پیدا کردن کیفیت‌های موردنظر کمک کنند. به‌عنوان‌مثال اگر هنگام سفر هوس نشستن در یک کافه دنج را کردید، کافی است سری به دانرو بزنید و ازآن‌جا به دنبال بهترین کافه‌های موجود در اطراف منطقه خود بگردید.
13. Moovit
این اپلیکیشن در حال حاضر یکی از بهترین برنامه‌های موجود برای شناسایی و دریافت اطلاعات دقیق سیستم‌های حمل‌ونقل در شهرها و کشورهای مختلف دنیاست. اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید و با مسیر و سیستم‌های حمل‌ونقل آن کشور آشنایی ندارید کافی است برنامه را اجرا کنید تا اطلاعات دقیقی از آن‌ها به همراه تخمین مدت‌زمان انتظار هر سیستم و مکان دقیق ورود به ایستگاه را دریافت کنید.
14. Google Trips
این اپلیکیشن را گوگل برای کاربران در دسترس قرار داده و برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس رایگان است تا کاربران بتوانند با استفاده از آن برنامه‌ریزی و مدیریت بهتری را روی مقاصد سفرهایشان داشته باشند. گوگل تریپ امکان برنامه‌ریزی سفر را به شکل ساده و آسان در اختیارتان قرار می‌دهد و در کنار آن اطلاعاتی نظیر مکان‌های تفریحی، مکان‌هایی که هر توریستی باید از آن‌ها دیدن کند یا رستوران‌های پرطرفدار را به کاربر نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: