کد خبر: ۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در هوای تهران طی برخی ساعات امروز (۸ خرداد) از بارش باران و وزش باد نسبتا شدید در پایتخت طی فردا (۹ خرداد) خبر داد.

به گزارش قلم، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۸ خرداد) است، اظهار کرد: طی برخی ساعات شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: به‌تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد در برخی ساعات بعد ازظهر افزوده می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات امروز (۸ خرداد)، ناپایداری‌های جوی سبب برقراری شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کم وبیش تا فردا (۹ خرداد) ادامه دارد، تصریح کرد: برای برخی ساعات فردا افزایش ابر، بارش پراکنده باران به‌ویژه در بعد ازظهر و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب‌غربی انتظار می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه بر این اساس همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا، شرایط مساعد کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت همچنان تداوم دارد، گفت: دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند کاهشی دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۶ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: