کد خبر: ۱۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
غدد تعریق در سرتاسر اندام‌ها هستند تا همیشه دمای بدن تنظیم شود تا جایی‌که حتی ممکن است بدن یک فرد در طول روز حدود 12 لیتر عرق کند. بوی بد آن هم ناشی از میکروب‌های جاخوش کرده در سطح پوست است. حالا برخی بیش از اندازه و برخی کم عرق می‌کنند اما فرقی ندارد، به‌هرحال باید به نوعی هم مراقب سلامت، تمیزی و آراستگی خود باشیم و هم برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنیم. بوی بدن پس از تعریق گاهی آن‌قدر آزاردهنده می‌شود که حتی از فاصله چند متری هم به مشام می‌رسد. به همین خاطر محصولات بهداشتی خوشبوکننده بدن سال‌هاست برای کنترل میزان تعریق و مبارزه با بوی بد عرق مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرطان زا نیستند اما مراقب باشید
دئودورانت‌ها حالا به یکی از ضروری‌ترین محصولات بهداشت شخصی هر فردی تبدیل شده است. بعد از دوش گرفتن، قبل از پوشیدن لباس، ورزش‌کردن و بیرون‌رفتن برای فعالیت‌های روزانه، اسپری و رول‌های ضدتعریق برای در امان ماندن پوست بدن از بوی ناخوشایند به کمک ما آمده‌اند. ضدتعریق‌هایی که با ترکیبات ویژه به‌دنبال استفاده از آن‌ها، مجاری عرق را تا حدودی مسدودشده و درنهایت میزان تعریق کاهش می‌یابد. اما بیشتر این محصولات به جنگ باکتری‌های مولد بوی بدن می‌روند که در بین چین‌های پوست قرار دارند و با بوزدایی در طول روز کیفیت بهداشت فردی را بالا می‌برند. اما انتخاب نوع این محصولات کاملا سلیقه‌ای و البته بستگی به میزان تعریق شما دارد. مثلا نوع اسپری دئودورانت‌ها بهداشتی‌تر است و برای افرادی که تعریق زیادی دارند مناسب خواهد بود و رول‌های زیر بغل هم از جهت ابعاد و به‌صرفه بودن می‌تواند مورد توجه عده‌ دیگری باشد. پس این‌که از بین اسپری و مام و رول‌های صابونی و غیرصابونی کدام گزینه بهتری هستند یک انتخاب شخصی است که هر فرد براساس تجربه خود از مصرف هر کدام از این محصولات به سراغ آن می‌رود. نکته دیگر این‌که شایعه سرطان‌زا بودن این محصولات را باور نکنید چون این ادعا هیچ پایه علمی ندارد. فقط باید از بین محصولاتی که برچسب نظارت وزرات بهداشت را دارند و ترجیحا ترکیباتی بدون الکل و آلومینیوم دارند استفاده کنید.

1. بدون الکل برای پوست‌های حساس
فرایند عرق‌کردن برای بدن بسیار مفید است اما اثرهاي ناخوشایندی دارد که آن را غیرقابل تحمل می‌کند. به همین دلیل استفاده از رول‌های ضدتعریق هم بوی بد بدن را تعدیل می‌کند و هم قادر است از میزان عرق‌کردن شما بکاهد. اما برای خانم‌هایی که زمینه حساسیت پوستی دارند بهترین گزینه مصرف محصول فاقد الکل است تا در کنار برطرف‌کردن بوی نامطبوع و میکروب‌های سطح پوست، از بروز هرگونه خارش و حساسیت پیشگیری کند. این رول برای تمام سنین قابل استفاده و 24 ساعته است.
2. ضدتعریق با رایحه خنک نعناع
معمولا لباس‌ها بعد از یک روز طولانی کاری، مسافرت و تفریح بوی ناخوشایندی به خود می‌گیرد. پس برای شروع همان روز و بعد از دوش گرفتن مصرف اسپری‌های ضد تعریق با ماندگاری مناسب می‌تواند تا ساعت‌ها در برابر تعریق و بوی بد ناشی از آن از بدن شما محافظت کند. به‌ویژه وقتی در ترکیبات آن از رایحه خنک نعناع استفاده شده و دارای فنائوري سرما درمانی جهت خنک‌کردن زیر بغل هم باشد. مجموع این ویژگی‌ها از مرطوب‌شدن زیر بغل لباس و بوی ناخوشایند تعریق پیشگیری می‌کند. 
3. کنترل باکتری‌های مولد بوی عرق
اگر می‌خواهید تعریق را کاهش دهید و از بوی بد آن همیشه در امان باشید می‌توانید با استفاده از ترکیب نو و منحصر محصولاتی که فاقد عطر و الکل هستند، فعالیت باکتری ها را کنترل کرده و در تمام طول روز تمیزی و شادابی را روی بدن خود احساس کنید. به این شیوه که با اضافه‌شدن ملایم‌ترین فرم از نمک آلومینیوم به‌طرز مؤثری تعریق کنترل می‌شود و بدون ایجاد لک روی لباس تا 24 ساعت اثر اثبات شده آن زیر بغل‌ها باقی می‌ماند.
4. رایحه‌ای جذاب از خیار و چای سبز تازه
اگر علاوه بر کیفیت، عطر و بوی اسپری زیر بغل را هم در اولویت انتخاب خود قرار می‌دهید باید به شما بگوییم که ترکیب رایحه خیار و چای سبز هم طراوت‌بخش است و هم خنک‌کننده. به علاوه این‌که نداشتن الکل هم می‌تواند یک امتیاز مهم دیگری باشد تا علاوه بر داشتن پوستی نرم و لطیف، 48 ساعت محافظت موثر در برابر خیسی و بوی بد عرق را برای شما تضمین کند. وجود ¼ مرطوب‌کننده در اسپری هم یعنی مراقبت از پوست لطیف زیر بغل تا آخر عمر.
5. محافظت 24 ساعته با مرکبات
انتحاب از میان رول‌های ضد تعریقی که در طیف متنوعی از شکل و رایحه در دسترس هستند بسیار خوشایند خواهد بود. پس هر نوع از این رول‌های ضد تعریق چه مردانه و چه زنانه را که بخواهید پیش روی شماست.آن هم با 24 ساعت ماندگاری در برابر تعریق و  بدون ایجاد سفیدک روی بدن و لک روی لباس تا موجب طراوت و شادابی همیشگی پوست زیر بغل شما باشد. مصرف روزانه آن هم باعث می‌شود تا رایحه دلنشین مرکبات تازه و رایحه‌های شرقی همیشه همراه شما باشد.
6. ضد نم و بوی بد 
اگر از دئودورانت برای مخفی‌کردن بوی بد بدن استفاده می‌کنید باید محصولی را انتخاب کنید که همزمان با کنترل میزان تعریق بدن، باکتری‌هایی را هم از بین ببرد که بو را در سطح پوست تولید می‌کنند. درواقع قرار نیست هیچ‌‌گونه مانعی در تعریق به‌وجود بیاید بلکه با این اسپری بوی زننده‌ای که در اثر عرق‌کردن ایجاد شده، محو شود. از طرفی برخلاف تصور این محصولات فقط مخصوص زیر بغل نیستند و دئودورانت‌ها برای تمام نقاط بدن قابل استفاده‌اند.
7. تجربه طراوت و شادابی
اگر می‌خواهید که عرق شما بوی بدی نداشته باشد هم باید پوست بدن همیشه تمیز باشد و هم با استفاده از محصولات ضدعرق و خوشبوکننده این میزان عرق و بوی ناخوشایند را تعدیل کنید. پس با رایحه خوش یک رول ضدتعریق که تا 24 ساعت ماندگاری دارد می‌توانید مقابل انتشار بوی بد عرق و خیس‌شدن لباس بایستید با در نظرگرفتن این نکته که این رول ضدتعریق روی لباس لک ایجاد نمی‌کند و طراوت و شادابی می‌بخشد.
8. بدنی خوشبو داشته باشید 
قبل از مصرف ضدعرق‌ها باید این نکته را بدانید که این محصولات باید روی پوست تمیز و خشک بدن اسپری شود. بنابراین خوشبوکننده‌ها را جایگزین دوش گرفتن نکنید. اما برای جلوگیری از تعریق بیش از حد اسپری ضدتعریق باعث می‌شود بدن خوشبو مانده و از آن‌جایی که فاقد الکل است از بروز حساسیت پیشگیری می‌کند. از طرفی این اسپری روی لباس اثر سفیدی بر جای نمی‌گذارد. پس بعد از استفاده از آن نگران لک یا زردشدن محل اسپری نباشید.
9. نگران لباس‌هایتان نباشید
نگران نباشید چون ضدعرق‌ها به وسیله ترکیبات آلومینیوم منافذ عرق را تا حدودی می‌بندند و از همه مهم‌تر اجازه نمی‌دهند که بوی عرق روی پوست باقی بماند. اما دئودورانتی هم از عصاره گل‌های معطر وجود دارد که بدون آلومینیوم از تعریق شما جلوگیری کرده و حس طراوت و تازگی را در تمام طول روز برای شما به ارمغان می‌آورد. تاثیر و ماندگاری 48 ساعته این دئودورانت قوی از بوی نامطبوع بدن در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.
اسپری را قفل کنید 
اگر خیلی طرفدار استفاده از مام و رول‌‌های زیر بغل نیستید می‌توانید اسپری‌های مردانه‌‌ای را انتخاب کنید که هم رایحه خوش با ماندگاری بالا دارد و هم در آن با سیستم قفل‌دار بسته شده و اسپری شما به‌عنوان یک محصول بهداشتی قابل دسترسی و استفاده نباشد. از طرفی محصولاتی که در ترکیبات آن‌ها اثری از الکل وجود نداشته باشد هم برای سلامت پوست و هم شادابی و طراوت بیشتر محصول قابل اعتمادتری خواهند بود.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: